Μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου κατέθεσαν δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης του δήμου Θεσσαλονίκης για την υπόθεση των 49 λεωφορείων από τη Λειψία που αγοράστηκαν για την ενίσχυση του ΟΑΣΘ

 

Στη μηνυτήρια αναφορά τους ζητούν να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες. Μεταξύ άλλων, ζητούν να διερευνηθούν τα τυχόν αδικήματα της παράβασης καθήκοντος, δωροληψίας- δωροδοκίας υπαλλήλου, πρόληψης μολυσματικών ασθενειών και παρακώλυσης συγκοινωνιών. 

 

Η Κατερίνα Νοτοπούλου, που είναι ανάμεσα σε αυτούς που συνυπογράφουν τη μηνυτήρια αναφορά που κατατέθηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, υπογράμμισε μεταξύ άλλων την ακαταλληλότητα των λεωφορείων, επειδή δεν διαθέτουν παράθυρα και κλιματισμό. 

 

«Από την πρώτη στιγμή είχαμε επισημάνει την ακαταλληλότητά τους και τα προβλήματα ως προς τη νομιμότητα σε σχέση με την τήρηση διαδικασιών όπως προβλέπεται και από την ευρωπαϊκή νομοθεσία», δήλωσε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ που έκανε λόγο για σειρά προβληματικών διαδικασιών από την πλευρά του δήμου Θεσσαλονίκης και της κυβέρνησης. 

 

«Πρόκειται για διασπάθιση δημόσιου χρήματος, καταστρατήγηση δημόσιου συμφέροντος, ενώ τα λεωφορεία αποτέλεσαν κίνδυνο για τη ζωή και την υγεία των πολιτών για αυτό και σήμερα δεν κυκλοφορούν», συμπλήρωσε. 


«Δεν είναι κατάλληλα για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου πολλώ δε μάλλον εν μέσω κορωνοϊού, γιατί δεν διαθέτουν παράθυρα, δεν διαθέτουν κλιματισμό, έχουν χαμηλή ιπποδύναμη και κάποια από αυτά πήραν φωτιά», υπογράμμισε. 

 

Τη μηνυτήρια αναφορά συνυπογράφουν οι Κατερίνα Νοτοπούλου, Μαρία Αρβανιτίδου, Γλυκερία Καλφακάκου, Μαρία Πασχαλίδου, Ελένη Χρυσίδου και Ανδρέας Κουράκης. 

 

Τι απαντά ο δήμος Θεσσαλονίκης 

 

Μετά την κατάθεση της μηνυτήριας αναφοράς ο δήμος Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για υποκρισία, ενώ σχετικά με την αγορά των λεωφορείων αναφέρει:

 

«Η αγορά των λεωφορείων από τη Λειψία έγινε υπό πολύ συγκριμένες προϋποθέσεις κι έπειτα από διεθνή διαγωνισμό– 49 οχήματα σε εξαιρετική κατάσταση, σε εξαιρετική τιμή (11.000 ευρώ έκαστο),  τεχνολογίας euro5+, έπειτα από ενδελεχή έλεγχο και έγκριση των τεχνικών υπηρεσιών του ΟΑΣΘ». 

 

Παραθέτει παράλληλα τους όρους του χρησιδανείου ανάμεσα στον Δήμο και τον ΟΑΣΘ που αναφέρουν: «Ωσαύτως με δαπάνες του χρησάμενου (ΟΑΣΘ) θα γίνουν και οποιεσδήποτε τυχόν προσαρμογές των οχημάτων κριθούν απαραίτητες κατά τη θέση αυτών σε κυκλοφορία (ενδεικτικά: κλιματιστικά, διαμόρφωση εσωτερικού, χρωματισμός αμαξώματος, τοποθέτηση εκδοτικών-επικυρωτικών εισιτηρίων, κλπ)».

 

Στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζει η ανακοίνωση, η διοίκηση του ΟΑΣΘ ανακοίνωσε τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την τοποθέτηση κλιματισμού και για τη συντήρηση των οχημάτων.