ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΚΑΤΑ ΤΡΑΜΠ

Προαστιακός: Επέκταση σε Ραφήνα και Λαύριο - Οι μελλοντικοί σταθμοί

ΕΡΓΟΣΕ: Προχωρά η επέκταση του Προαστιακού σε Ραφήνα και Λαύριο - Οι σχεδιαζόμενοι σταθμοί Facebook Twitter
Φωτ. αρχείου: Eurokinissi
0

Ενισχύεται η Αττική ως συγκοινωνιακός κόμβος με τα νέα έργα σιδηροδρομικής διασύνδεσης των λιμανιών Λαυρίου και Ραφήνας. 

Τα δύο αυτά έργα που θα συνδέουν τα λιμάνια της Ανατολικής Αττικής με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω νέων προαστιακών γραμμών, είναι συνολικού προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ και εντάσσονται στο μεγάλο πρόγραμμα υποδομών που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Σημειώνεται πως οι διαγωνισμοί για το σύνολο των κομβικών σιδηροδρομικών έργων του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, ύψους 4 δισ. ευρώ, έχουν ήδη περάσει στη δεύτερη φάση που αφορά στη διενέργεια του διαλόγου με τους υποψήφιους αναδόχους, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες την Παρασκευή 29 Ιουλίου έγινε ένα ακόμη πολύ σημαντικό βήμα για την υλοποίηση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Λαύριο

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου για την κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τη σύνδεση του λιμένα με το τρένο, ανέρχεται σε 391 εκατ. ευρώ.

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή μήκους 32 χλμ. θα είναι διπλή στο μεγαλύτερο μήκος της, ηλεκτροκινούμενη και εφοδιασμένη με σύγχρονα συστήματα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1. 

Στη χάραξη του Νέου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από το Κορωπί έως το λιμάνι του Λαυρίου προβλέπονται δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί, ένας στο Μαρκόπουλο και ο Τερματικός στο Λαύριο, καθώς και επτά σιδηροδρομικές στάσεις στους οικισμού ΒΙΟ.ΠΑ Καλυβίων, Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου και Λαυρίου. Σε κάθε περίπτωση, η οριστική χωροθέτηση των στάσεων θα πραγματοποιηθεί κατά την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, δεδομένων των αναγκών του δικτύου μεταφορών.

Ραφήνα

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου για την κατασκευή νέας προαστιακής γραμμής μήκους 17 χλμ. που θα συνδέει την πόλη και το λιμάνι της Ραφήνας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο ανέρχεται σε 309 εκατ. ευρώ.

Για την σύνδεση της σιδηροδρομικής προαστιακής γραμμής με το λιμάνι της Ραφήνας έχουν εξετασθεί και μελετηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ δύο εναλλακτικές χαράξεις:

  • 1η Εναλλακτική:  Η σύνδεση της προαστιακής στάσης Παλλήνης μέσω του σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού -Ραφήνας με το λιμάνι της Ραφήνας.
  • 2η Εναλλακτική: Η απευθείας σύνδεση του λιμένα της Ραφήνας με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος( Βόρεια έξοδος αεροδρομίου).  

Οφέλη

Με την υλοποίηση των νέων σιδηροδρομικών γραμμών ολοκληρώνεται ο στόχος για την ανάπτυξη προαστιακού σιδηρόδρομου στην Αττική.  Η επέκταση του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο και τη Ραφήνα είναι κρίσιμη, όχι μόνο για την ολοκλήρωση των βασικών υποδομών μαζικής μεταφοράς και ειδικότερα του δικτύου μέσων σταθερής τροχιάς στην Αττική, αλλά και για την επίτευξη  των βασικών στόχων του πολεοδομικού, χωροταξικού, συγκοινωνιακού και περιβαλλοντικού σχεδιασμού των περιοχών από όπου διέρχονται οι γραμμές.

Η σχεδιαζόμενη επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς το Λαύριο και την Ραφήνα, θα εξυπηρετήσει τους οικισμούς της Ανατολικής Αττικής και θα στηρίξει περαιτέρω την ανάπτυξη και αναβάθμιση της περιοχής και της ποιότητας ζωής.

Επιπλέον η ολοκλήρωση της επέκτασης του Προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο και την Ραφήνα, θα προσφέρει στα δύο λιμάνια πρόσβαση υψηλού επιπέδου με μέσο μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς και  σύνδεση με το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», στηρίζοντας και ενισχύοντας σημαντικά τον τουρισμό.

Σε όλους τους σιδηροδρομικούς σταθμούς και στάσεις των δύο γραμμών προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται  ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

0

ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΚΑΤΑ ΤΡΑΜΠ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ