Τα 400 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα αγγίξει το κόστος του σχεδίου διάσωσης των ΕΛΤΑ, καθώς τα ληξιπρόθεσμα χρέη έχουν εκτοξευθεί με ορατό πλέον τον κίνδυνο στάσης πληρωμών.

 

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο οργανισμός βρίσκεται εδώ και καιρό στα πρόθυρα στάσης πληρωμών, παρουσιάζοντας μηνιαίο έλλειμμα σχεδόν 6 εκατ. ευρώ ενώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές αγγίζουν τα 100 εκατομμύρια.

 

Σημειώνεται ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, που σήμερα απασχολούν περίπου 5.800 υπαλλήλους, βρέθηκαν από κέρδη των 15 εκατ. ευρώ το 2014 σε ζημιές άνω των 30 εκατ. ευρώ για το 2019. Η περσινή χρήση έκλεισε με συσσωρευμένες ζημιές που προσεγγίζουν τα 115 εκατ. ευρώ.

 

 

«Το σχέδιο διάσωσης θέλει χρόνο και συνεννόηση με την ΕΕ. Θα το φτιάξουμε, όμως, και δεν θα περάσουμε την καυτή πατάτα σε άλλους. Εμείς θα τα διασώσουμε», δήλωσε ο υπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.

 

 

Με στόχο την εξυγίανση των ΕΛΤΑ, η διοίκηση της εταιρείας δρομολογεί επίσης το κλείσιμο σημαντικού αριθμού καταστημάτων. Ενδεικτικά, τα έτη 2001-2019, έκλεισαν 270 καταστήματα από τα οποία τα 70 κατά την τετραετία 2015-19. 

 

Την ίδια στιγμή, έγινε γνωστό πως τα ΕΛΤΑ θα προχωρήσουν σε προσλήψεις 520 εποχικών εργαζομένων (με 2μηνη σύμβαση) μέσω ΑΣΕΠ, λήγοντας τις συμβάσεις 1.500 εργαζομένους σε διανομή/διαλογή, καθώς «"δανεικούς εργαζόμενους", δηλαδή εργαζόμενους μέσω παρένθετων εταιρειών», πρακτική που η κυβέρνηση δεν χαρακτηρίζει νόμιμη.

 

Τι περιλαμβάνει το σχέδιο διάσωσης:

 

- το κλείσιμο δεκάδων υποκαταστημάτων

- την εθελούσια έξοδο για 2.000 εργαζόμενους, μιας και η διοίκηση θέλει νεότερο και επιστημονικά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό.

- τους διαγωνισμούς μέσω ΑΣΕΠ, για την πρόσληψη 520 εποχικών εργαζομένων με δίμηνη σύμβαση

- την είσπραξη των οφειλών κυρίως από την Καθολική Υπηρεσία. Το 2019 εισπράχθηκαν 105 εκατ. ευρώ

- την άντληση πόρων από προγράμματα ΕΣΠΑ για εκσυγχρονισμό υπηρεσιών