Τέλος η εποχή του τραπεζικού απορρήτου - Η Ελβετία ξεκινά να μοιράζεται στοιχεία

Τέλος η εποχή του τραπεζικού απορρήτου - Η Ελβετία ξεκινά να μοιράζεται στοιχεία Facebook Twitter
0

Επισήμως στο τέλος της έφτασε η εποχή των μυστικών ελβετικών τραπεζικών λογαριασμών. 

Η Ελβετία, το μεγαλύτερο παγκοσμίως κέντρο για τη διαχείριση εξωχώριου πλούτου, άρχισε αυτόματα να μοιράζεται τα δεδομένα πελατών με φορολογικές αρχές σε δεκάδες άλλες χώρες.

Η Ομοσπονδιακή Φορολογική Διοίκηση (FTA) ανακοίνωσε σήμερα ότι για πρώτη φορά αντάλλαξε στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών στα τέλη Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα που στόχο έχουν να πατάξουν τις φορολογικές απάτες.

Το τραπεζικό απόρρητο συνεχίζει να ισχύει σε κάποιους τομείς  -για παράδειγμα, οι ελβετικές αρχές δεν μπορούν να δουν αυτομάτως τι έχουν οι πολίτες στους εγχώριους τραπεζικούς τους λογαριασμούς. Ωστόσο, παρήλθαν οι ημέρες που οι καλοπληρωμένοι Ευρωπαίοι μπορούσαν να αποταμιεύουν πλούτο εκτός συνόρων κάτω από τη μύτη των φορολογικών αρχών.

Η αρχική ανταλλαγή επρόκειτο να είναι με τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συν εννέα ακόμα περιοχές φορολογικής δικαιοδοσίας: Αυστραλία, Καναδά, Γκέρνσεϊ, Νήσος του Μαν, Ιαπωνία, Τζέρσεϋ, Νορβηγία και Νότια Κορέα.

«Η Κύπρος και η Ρουμανία επί του παρόντος εξαιρούνται καθώς δεν πληρούν ακόμα τις διεθνείς προδιαγραφές εμπιστευτικότητας και ασφάλειας στοιχείων», ανέφερε η FTA.

Η μετάδοση στοιχείων στην Αυστραλία και τη Γαλλία καθυστέρησε «καθώς αυτά τα κράτη δεν μπορούν ακόμα να δώσουν στοιχεία στην FTA για τεχνικούς λόγους», ανέφερε η FTA, προσθέτοντας πως δεν έχει ακόμα λάβει στοιχεία από την Κροατία, την Εσθονία και την Πολωνία.

Περίπου 7.000 τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρίες και άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που είναι εγγεγραμμένα στην FTA συγκεντρώνουν στοιχεία για εκατομμύρια λογαριασμούς και τα αποστέλλουν στην ελβετική φορολογική αρχή. Η FTA με τη σειρά της στέλνει πληροφορίες σε περίπου 2 εκατ. λογαριασμούς σε χώρες-εταίρους.

Η ετήσια ανταλλαγή στοιχείων θα επεκταθεί τον επόμενο χρόνο σε περίπου 80 κράτη-εταίρους, με την προϋπόθεση ότι πληρούν τις προδιαγραφές για την εμπιστευτικότητα και την ασφάλεια των δεδομένων.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/Reuters

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM