Στο στόχαστρο του υπουργείου Ανάπτυξης οι πρακτικές των influencers

Στο στόχαστρο του υπουργείου Ανάπτυξης οι πρακτικές των influencers Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Οι εμπορικές πρακτικές των influencers μπαίνουν στο μικροσκόπιο του υπουργείο Ανάπτυξης.

Όπως αναφέρει το υπουργείο Ανάπτυξης  οι εμπορικές πρακτικές των influencers στους λογαριασμούς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα ελεγχθούν και στη χώρα μας μέσα στις επόμενες εβδομάδες, μετά από σχετική πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και σε συνεργασία με τις αρμόδιες εθνικές αρχές των Κρατών Μελών της Ένωσης για την προστασία των καταναλωτών.

Όσον αφορά στην Ελλάδα οι έλεγχοι θα πραγματοποιηθούν μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου. Συγκεκριμένα θα ελεγχθούν οι τρόποι που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να προωθήσουν ή να διαθέσουν προς πώληση αγαθά και υπηρεσίες εταιρειών (brands) με τις οποίες συνεργάζονται.

Ο στόχος των ελέγχων στους influencers 

Στο πλαίσιο ενίσχυσης της προστασίας των καταναλωτών, ο πρωταρχικός στόχος αυτού του πανευρωπαϊκού ελέγχου είναι να εντοπίσει αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία. Επίσης ο έλεγχος επιδιώκει να επαληθεύσει εάν οι influencers που παρουσιάζονται σαν προμηθευτές ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Τα αποτελέσματα αυτού του ελέγχου θα συμβάλλουν στον έλεγχο καταλληλόλητας της ψηφιακής αμεροληψίας και δικαιοσύνης και στην αξιολόγηση του κατά πόσον απαιτείται νέα νομοθεσία για να καταστούν οι ψηφιακές αγορές εξίσου ασφαλείς με τις αγορές εκτός διαδικτύου.

Τι πρέπει να προσέξουν οι influencers 

Στις 16 Οκτωβρίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λαμβάνοντας υπόψη την σημασία της συμμόρφωσης των influencers με το καταναλωτικό δίκαιο και για την ενδυνάμωση των καταναλωτών στην ψηφιακή εποχή εγκαινίασε έναν ιστότοπο/βιβλιοθήκη πληροφοριών (Influencer Legal Hub), ο οποίος θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μια σειρά από εκπαιδευτικά βίντεο και πληροφορίες από διάφορες πηγές. Εκεί οι influencers και οι δημιουργοί περιεχομένου (content creators) θα μπορούν να ενημερώνονται επαρκώς για τις νομικές τους υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Η Ευρωπαϊκή  Επιτροπή και οι αρχές του δικτύου CPC καλούν τους influencers, τις εταιρίες (brands) που συνεργάζονται μαζί τους για την προώθηση των προϊόντων τους, τα πρακτορεία που λειτουργούν ως μεσάζοντες ανάμεσα στους influencers και στις εταιρείες καθώς και όλους όσοι εμπλέκονται στον κλάδο του ψηφιακού marketing να επισκεφτούν την εν λόγω πλατφόρμα προκειμένου να ενημερωθούν για τις νομικές τους υποχρεώσεις, και κυρίως για το πότε, πού και πώς πρέπει να γνωστοποιούν τις εμπορικές τους δραστηριότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ποιες είναι οι υποχρεώσεις τους  στα πλαίσια της δέουσας επαγγελματικής επιμέλειας καθώς και ποια δικαιώματα έχουν οι καταναλωτές όταν αγοράζουν αγαθά ή υπηρεσίες απευθείας από αυτούς.

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έρχεται νέος φόρος σε καύσιμα και φυσικό αέριο – Πώς θα επηρεαστούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Οικονομία / Έρχεται νέος φόρος σε καύσιμα και φυσικό αέριο – Πώς θα επηρεαστούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Ο κανονισμός της ΕΕ για την απανθρακοποίηση φέρνει αυξήσεις σε βενζίνη, πετρέλαιο και μαζούτ – Αντιδράσεις για τον αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα και την καθημερινότητα
LIFO NEWSROOM
ΑμεΑ: Πρόγραμμα 24 εκατ. ευρώ για «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» – Ωφελούμενοι 2.500 πολίτες

Οικονομία / ΑμεΑ: Πρόγραμμα 24 εκατ. ευρώ για «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» – Ωφελούμενοι 2.500 πολίτες

Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν εργασίες διαμόρφωσης, εγκατάσταση ραμπών και αναβατορίων, τοποθέτηση αυτοματισμών και ειδικού εξοπλισμού, καθώς και αμοιβές μηχανικών
LIFO NEWSROOM
Το αναποτελεσματικό Ελληνικό κράτος και οι ορατοί κίνδυνοι

LiFO politics / Το αναποτελεσματικό ελληνικό κράτος και οι ορατοί κίνδυνοι

«Ο κίνδυνος σήμερα δεν είναι η χρεοκοπία αλλά μια στασιμοκατάσταση, στην οποία η χώρα δεν θα αναπτύσσεται, και ένα μέρος της κοινωνίας αυτό το βιώνει ήδη»: Ο διευθυντής του BusinessDaily.gr Γιάννης Παπαδογιάννης μιλά στη Βασιλική Σιούτη και επισημαίνει ότι η χώρα απορροφά επιδοτήσεις, αλλά όχι δημιουργικά.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Voucher 750 ευρώ για εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα – Ανοίγουν οι αιτήσεις, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Οικονομία / Voucher 750 ευρώ για εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα – Ανοίγουν οι αιτήσεις, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Ξεκινά αύριο η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης της ΔΥΠΑ – Ποιες δεξιότητες καλύπτει, ποιοι είναι δικαιούχοι και πώς θα διασφαλίσετε τη συμμετοχή σας
LIFO NEWSROOM
Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Οικονομία / Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Από το 2026 έως το 2032, θα ενισχυθούν δράσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών, τη φοιτητική στέγαση, τις συγκοινωνίες, την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και τη στήριξη ευάλωτων νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων
LIFO NEWSROOM