Σούπερ μάρκετ: Πάνω από 10 δισ. οι πωλήσεις στο εντεκάμηνο του 2024

Σούπερ μάρκετ: Πάνω από 10 δισ. οι πωλήσεις στο εντεκάμηνο του 2024 Facebook Twitter
φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ
0

Ξεπέρασαν τα 10 δισ. ευρώ οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε αξία το ενδεκάμηνο του 2024, ανερχόμενες σε 10,876 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI), οι πωλήσεις σε όγκο είναι αυξημένες κατά 3,2% ενώ σημειώθηκε πτώση 0,1% στην τιμή ανά τεμάχιο.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των PL σε αξία το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2024, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,7% (μερίδιο σε αξία) από 26,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2023 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 4,9%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 2,5%. Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 27,4% από 26,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.

Αναφορικά με την ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, στην κατηγορία των τροφίμων το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε κατά 25,2%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 28,7% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 26,1%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε κατά 25,5% το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου. Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,1%, Στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειώθηκε 0,4% και στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 0,5%. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 3,3%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 3,4% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 1,9%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2024 τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν:

  • τα μη αλκοολούχα ποτά (6,9%)
  • τα αλκοολούχα ποτά (6,5%)
  • τα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,3%)
  • τα υλικά μαγειρικής (4,4%)
  • τα γαλακτοκομικά (4,2%)
  • τα σνακ (3,4%)
  • τα συσκευασμένα τρόφιμα (1,6%)
  • στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς (3%).

Μείωση σημειώθηκε στα προϊόντα ατομικής καθαριότητας (- 4,2%) αλλά και στα άλλα είδη νοικοκυριού (-1,1%) ενώ τα απορρυπαντικά και καθαριστικά παρέμειναν ακριβώς στα ίδια επίπεδα πωλήσεων.

Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε τεμάχια σημειώθηκε αύξηση στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,5%) στα σνακ (0,2%), στα γαλακτοκομικά (6,8%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,4%), στα υλικά μαγειρικής (1,8%), στα μη αλκοολούχα ποτά (5,4%), στα αλκοολούχα ποτά (6,6%), στα προϊόντα ατομικής φροντίδας και υγιεινής (4,5%), στα προϊόντα ατομικής καθαριότητας (2,2%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά σπιτιού (3,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,7%).

Τα στοιχεία του ενδεκαμήνου 2024 δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (5,9%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,9%. Στα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 4% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,6% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 1,9% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,1%. Αύξηση 3% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,4% του συνολικού τζίρου.

Η περιοχή της Κρήτης αναδεικνύεται η καλύτερη περιφερειακή αγορά της χώρας με ρυθμό ανάπτυξης 5,8%, ακολουθεί η Βόρειος Ελλάδα με ρυθμό ανάπτυξης 4,6%, η Πελοπόννησος με 3,7%, η Θεσσαλονίκη με 3%, η Κεντρική Ελλάδα και η Αττική με 2,4%.

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έρχεται νέος φόρος σε καύσιμα και φυσικό αέριο – Πώς θα επηρεαστούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Οικονομία / Έρχεται νέος φόρος σε καύσιμα και φυσικό αέριο – Πώς θα επηρεαστούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Ο κανονισμός της ΕΕ για την απανθρακοποίηση φέρνει αυξήσεις σε βενζίνη, πετρέλαιο και μαζούτ – Αντιδράσεις για τον αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα και την καθημερινότητα
LIFO NEWSROOM
ΑμεΑ: Πρόγραμμα 24 εκατ. ευρώ για «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» – Ωφελούμενοι 2.500 πολίτες

Οικονομία / ΑμεΑ: Πρόγραμμα 24 εκατ. ευρώ για «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» – Ωφελούμενοι 2.500 πολίτες

Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν εργασίες διαμόρφωσης, εγκατάσταση ραμπών και αναβατορίων, τοποθέτηση αυτοματισμών και ειδικού εξοπλισμού, καθώς και αμοιβές μηχανικών
LIFO NEWSROOM
Το αναποτελεσματικό Ελληνικό κράτος και οι ορατοί κίνδυνοι

LiFO politics / Το αναποτελεσματικό ελληνικό κράτος και οι ορατοί κίνδυνοι

«Ο κίνδυνος σήμερα δεν είναι η χρεοκοπία αλλά μια στασιμοκατάσταση, στην οποία η χώρα δεν θα αναπτύσσεται, και ένα μέρος της κοινωνίας αυτό το βιώνει ήδη»: Ο διευθυντής του BusinessDaily.gr Γιάννης Παπαδογιάννης μιλά στη Βασιλική Σιούτη και επισημαίνει ότι η χώρα απορροφά επιδοτήσεις, αλλά όχι δημιουργικά.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Voucher 750 ευρώ για εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα – Ανοίγουν οι αιτήσεις, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Οικονομία / Voucher 750 ευρώ για εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα – Ανοίγουν οι αιτήσεις, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Ξεκινά αύριο η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης της ΔΥΠΑ – Ποιες δεξιότητες καλύπτει, ποιοι είναι δικαιούχοι και πώς θα διασφαλίσετε τη συμμετοχή σας
LIFO NEWSROOM
Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Οικονομία / Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Από το 2026 έως το 2032, θα ενισχυθούν δράσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών, τη φοιτητική στέγαση, τις συγκοινωνίες, την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και τη στήριξη ευάλωτων νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων
LIFO NEWSROOM