Νέα άνοδος του πληθωρισμού-Τι οδηγεί στην επιστροφή του

Νέα άνοδος του πληθωρισμού-Τι οδηγεί στην επιστροφή του Facebook Twitter
0

Άνοδο 1,7% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο εφέτος από άνοδο 1,3% τον Φεβρουάριο 2017 και έναντι μείωσης 1,5% που καταγράφηκε τον Μάρτιο 2016. Για τη νέα ανοδική πορεία του πληθωρισμού συνέβαλαν κυρίως οι ανατιμήσεις σε είδη διατροφής, αλκοολούχα ποτά και τσιγάρα, πετρέλαιο θέρμανσης και μεταφορές (λόγω πετρελαίου).

 

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

- Κατά 1,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, ελαιόλαδο, πατάτες και καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς.

- Κατά 2,8% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και τσιγάρα.

- Κατά 0,1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

- Κατά 3,6% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό.

- Κατά 8,6% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στην αγορά αυτοκινήτων.

- Κατά 2,1% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

- Κατά 1,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

- Κατά 3,3% της ομάδας «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές (ηλεκτρικές ή μη), είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

- Κατά 2,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε φαρμακευτικά προϊόντα, παραϊατρικές υπηρεσίες.

- Κατά 1,2% της ομάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στην εισφορά ΕΡΤ- συνδρομητική τηλεόραση.

- Κατά 0,3% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

- Κατά 2% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα οχημάτων.

 

Τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2017 ο τιμάριθμος παρουσίασε αύξηση 1,8% έναντι αύξησης 1,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

 

Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός σημείωσε αύξηση 1,7% τον Μάρτιο από αύξηση 1,4% τον προηγούμενο μήνα και έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε το 2016. Σε μηνιαία βάση (σύγκριση Μαρτίου με Φεβρουάριο) ο εναρμονισμένος πληθωρισμός παρουσίασε αύξηση 1,4%, έναντι αύξησης 1,1% που σημειώθηκε το 2016.

 

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2026 ΒΟΥΛΗ

Οικονομία / Στη Βουλή ο προϋπολογισμός 2026: Τι προβλέπει για μεσαία τάξη, νέους και οικογένειες με παιδιά

Κυρίαρχα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού 2026, είναι η ενίσχυση του εισοδήματος και η μείωση των φορολογικών βαρών για τη μεσαία τάξη, τους νέους και τις οικογένειες με παιδιά
LIFO NEWSROOM
ΦΤΩΧΕΙΑ OXFAM

Οικονομία / Oxfam: Τα περσινά κέρδη των δισεκατομμυριούχων της G20 θα έβαζαν τέλος στη φτώχεια των ανθρώπων

Η ΜΚΟ καλεί οι πλούσιοι του κόσμου να «φορολογηθούν με δίκαιο τρόπο για να συμβάλουν να τερματιστεί η φτώχεια και να καταπολεμηθεί η απορρύθμιση του κλίματος»
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι της χαμηλής περιόδου

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι της χαμηλής περιόδου

Οι νέοι κληρωθέντες δικαιούχοι θα λάβουν άμεσα ενημέρωση μέσω της αίτησής τους στην πλατφόρμα του προγράμματος και στη συνέχεια προσωπική ειδοποίηση για τη διαδικασία έκδοσης των νέων καρτών μέσω sms και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
LIFO NEWSROOM