Κίνδυνος ανατιμήσεων σε τρόφιμα - Μπαράζ ελέγχων από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Κίνδυνος ανατιμήσεων σε τρόφιμα - Μπαράζ ελέγχων από την Επιτροπή Ανταγωνισμού Facebook Twitter
0

Η αυξημένη ζήτηση προϊόντων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού σε συνδυασμό με την άνοδο στις διεθνείς τιμές των πρώτων υλών ενδέχεται να προκαλέσει ανατιμήσεις παγκοσμίως, αλλά και εντός της ελληνικής αγοράς.

Οι περιορισμοί στην κίνηση ανθρώπων και προϊόντων έχει ως αποτέλεσμα να ανεβαίνει το κόστος διακίνησης και ως εκ τούτου η τιμή στα ράφια. Όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, υπάρχουν αυξήσεις τιμών σε ορισμένα προϊόντα όπως στα πορτοκάλια, καθώς οι εξαγωγές τους αυξήθηκαν κατά 150%. Ο υπουργός δεν απέκλεισε ανάλογες αυξήσεις και σε άλλα προϊόντα, όπως το ρύζι - καθώς πολλές χώρες σταματούν τις εξαγωγές για να καλύψουν την εσωτερική ζήτηση. Όπως, πάντως, τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης, οι αυξήσεις που έχουν καταγραφεί στη χώρα μας, δεν είναι μεγάλες.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους που επικαλείται τον Νίκο Καραγεωργίου, πρόεδρο του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επώνυμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ) και εκπροσωπεί 30 βιομηχανίες, οι οποίες είναι οι κύριοι προμηθευτές των σούπερ μάρκετ, «υπάρχει μια θολή εικόνα για την εξέλιξη των τιμών και που μπορεί να οδηγηθούμε». Όπως λέει ο ίδιος, δεν υπάρχουν φαινόμενα αυξήσεων καθώς τον τελευταίο μήνα δόθηκε ένας τιτάνιος αγώνας απ' όλες τις παραγωγικές τάξεις για ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση.

Γνωστός βιομήχανος θεωρεί δεδομένο πως θα υπάρξουν κάποιες ανατιμήσεις ειδικά στις πρώτες ύλες που εισάγονται, ωστόσο σπεύδει να τονίσει πως θα γίνει προσπάθεια να κρατηθούν όσο πιο χαμηλά. «Σε αυτό το πολεμικό κλίμα που ζούμε δεν μπορεί να υπάρξουν μεγάλες αυξήσεις. Όλοι αντιλαμβάνονται την κρισιμότητα των στιγμών και πως δεν υπάρχον περιθώρια για εύκολο κέρδος, παρ' ότι ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης είναι αμείλικτος...», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Ήδη, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει ξεκινήσει έρευνα σε 11 κατηγορίες προϊόντων όπου ίσως υπάρξουν ζητήματα ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα, οι κατηγορίες που ελέγχονται είναι:

  • Αναψυκτικά – έτοιμο τσάι – ενεργειακά ποτά – σόδες
  • Καφές
  • Απορρυπαντικά ρούχων σε σκόνη
  • Τυρί φέτα
  • Αλλαντικά
  • Ζυμαρικά
  • Ψωμί συσκευασμένο για τοστ
  • Δημητριακά για πρωινό
  • Όσπρια
  • Γιαούρτι και επιδόρπια γιαουρτιού
  • Χαρτί υγείας

Με πληροφορίες από Έθνος

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM