ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Handelsblatt: Είναι το λιμάνι του Πειραιά, το νέο Αμβούργο;

Handelsblatt: Είναι το λιμάνι του Πειραιά, το νέο Αμβούργο; Facebook Twitter
EUROKINISSI
1

Σε εκτενές ρεπορτάζ της η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt αναφέρεται στο λιμάνι του Πειραιά και τη φιλοδοξία να ξεπεράσει το λιμάνι του Αμβούργου.

«Κρίση; Όχι στο λιμάνι του Πειραιά. Ενώ, η Ελλάδα από το 2008 έχασε το ένα τέταρτο της οικονομικής ισχύος της και πολλές φορές βρέθηκε στο χείλος της χρεοκοπίας, η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας κατά την τελευταία δεκαετία δεκαπλασιάστηκε- μια άνευ προηγουμένου ελληνική ιστορία επιτυχίας.

Τώρα η νέα συντηρητική-φιλελεύθερη κυβέρνηση θέλει να ιδιωτικοποιήσει περισσότερα λιμάνια. Το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών είναι μεγάλο» σημειώνει η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt.

«Τα πράγματα κυλούσαν αργά στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι το 2008 (...) Mετά ήρθαν οι Κινέζοι» αναφέρει, υπενθυμίζοντας το ιστορικό της αρχικής έλευσης της Cosco στην Ελλάδα αλλά και την εξαγορά του 51% των μετοχών του ΟΛΠ το 2016.

«Η Cosco ξύπνησε το υπνωτισμένο λιμάνι. Το πρώτο εξάμηνο του 2019 ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε σε σχεδόν τρία εκατομμύρια μονάδες. Τον Ιούλιο ο Πειραιάς ξεπέρασε την ισπανική Βαλένθια και έγινε το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο.

Στην Ευρώπη, ο Πειραιάς βρίσκεται στην πέμπτη θέση και στην 32η θέση παγκοσμίως» σημειώνει η Handelsblatt προσθέτοντας ότι αυτά τα ρεκόρ σε συνδυασμό με την γεωγραφική του θέση καθιστούν τον Πειραιά στρατηγικό κόμβο για το νέο κινεζικό δρόμο του μεταξιού, «με τον οποίο ο Κινέζος πρόεδρος Σι Ζινπίνγκ επιθυμεί να κατακτήσει τις ευρωπαϊκές αγορές και να κερδίσει πολιτική επιρροή».

Όπως παρατηρεί η Handelsblatt, ο Πειραιάς που ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο την τελευταία δεκαετία «θα μπορούσε ακόμη να επωφεληθεί από τον προστατευτισμό του προέδρου των ΗΠΑ Ντ. Τραμπ:

Όσο πιο δύσκολο γίνεται για τους Κινέζους να αποκτήσουν πρόσβαση στην αμερικανική αγορά, τόσο πιο σημαντική είναι γι αυτούς η ευρωπαϊκή αγορά.» Σύμφωνα με το ρεπορτάζ τα επενδυτικά σχέδια της Cosco για τον Πειραιά συνεχίζουν να είναι μεγαλεπήβολα: θέλει να επενδύσει 800 εκατ. ευρώ για την επέκταση του λιμανιού και άλλα 300 εκατ. προβλέπονται για τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων.

Η εφημερίδα παρατηρεί: «Όταν οι νέες δυνατότητες χωρητικότητας αξιοποιηθούν πλήρως, ο Πειραιάς αναφορικά με τον κύκλο εργασιών, αναμένεται να ξεπεράσει το λιμάνι του Αμβούργου και της Βρέμης και να βρεθεί μετά το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα στη τρίτη θέση στην Ευρώπη». Εξίσου σημαντικά, όπως παρατηρεί το ρεπορτάζ, είναι και τα σχέδια που αφορούν στο επιβατικό σκέλος και τα κρουαζιερόπλοια – ο Πειραιάς είναι ήδη πρώτος στην κατάταξη των επιβατικών λιμανιών.

Αναβαθμίζεται ο ρόλος του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης

Το ρεπορτάζ εστιάζει και στα σχέδια της νέας κυβέρνησης Μητσοτάκη και για άλλα κομβικά λιμάνια της χώρας. «Το πρότζεκτ πρότυπο για το λιμάνι του Πειραιά ανοίγει την όρεξη των Ελλήνων για περισσότερα. Ο Μητσοτάκης θέλει να ιδιωτικοποιήσει ή να θέσει υπό ιδιωτική διαχείριση άλλα δέκα λιμάνια».

Πέρα από τα λιμάνια της Καβάλας, του Ηρακλείου, του Βόλου, της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας το δημοσίευμα εστιάζει ειδικότερα στον αναβαθμισμένο ρόλο του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.

«Το πιο περιζήτητο λιμάνι είναι της Αλεξανδρούπολης. Γι αυτό θα πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί πρώτο. Είναι ελκυστικό λιμάνι λόγω της εγγύτητας με την Εγνατία Οδό, που διασχίζει τη βόρεια Ελλάδα, και ενώνει την Κων/πολη με την Αδριατική. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι οι σιδηροδρομικές συνδέσεις, που από εδώ μέσω των Βαλκανίων, οδηγούν στην Ανατολική Ευρώπη».

Όπως παρατηρεί η εφημερίδα, κρίσιμος είναι και ο μελλοντικός ρόλος της Αλεξανδρούπολης ως ενεργειακού κόμβου υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σύμφωνα τέλος με το ρεπορτάζ για τα σχέδια ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αναμένεται μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρουν και, σύμφωνα με παρατηρητές, κυρίως από τις ΗΠΑ.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Οικονομία
1

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στεγαστικό: Μετά τις φοροελαφρύνσεις η ώρα των κλειστών ακινήτων

Οικονομία / Στεγαστικό: Μετά τις φοροελαφρύνσεις η ώρα των κλειστών ακινήτων

Το επόμενο μέτωπο παρεμβάσεων θα είναι αυτό της κοινωνικής αντιπαροχής καθώς και ρυθμίσεις που θα επιτρέψουν στους servicers να ρίξουν στην αγορά σπίτια που έχουν στην κατοχή τους, αλλά η πώλησή τους αντιμετωπίζει εμπόδια
LIFO NEWSROOM
Σημαντική αύξηση στις αποδοχές εργαζομένων από υπερωρίες και στα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές

Οικονομία / Σημαντική αύξηση στις αποδοχές εργαζομένων από υπερωρίες και στα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές

Κατά το πρώτο τετράμηνο εφαρμογής, οι αποδοχές από υπερωρίες και υπερεργασία αυξήθηκαν κατά 48% και τα έσοδα από εισφορές υπερωριών και υπερεργασίας αυξήθηκαν κατά 34% σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2024
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια