Handelsblatt: Είναι το λιμάνι του Πειραιά, το νέο Αμβούργο;

Handelsblatt: Είναι το λιμάνι του Πειραιά, το νέο Αμβούργο; Facebook Twitter
EUROKINISSI
1

Σε εκτενές ρεπορτάζ της η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt αναφέρεται στο λιμάνι του Πειραιά και τη φιλοδοξία να ξεπεράσει το λιμάνι του Αμβούργου.

«Κρίση; Όχι στο λιμάνι του Πειραιά. Ενώ, η Ελλάδα από το 2008 έχασε το ένα τέταρτο της οικονομικής ισχύος της και πολλές φορές βρέθηκε στο χείλος της χρεοκοπίας, η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας κατά την τελευταία δεκαετία δεκαπλασιάστηκε- μια άνευ προηγουμένου ελληνική ιστορία επιτυχίας.

Τώρα η νέα συντηρητική-φιλελεύθερη κυβέρνηση θέλει να ιδιωτικοποιήσει περισσότερα λιμάνια. Το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών είναι μεγάλο» σημειώνει η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt.

«Τα πράγματα κυλούσαν αργά στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι το 2008 (...) Mετά ήρθαν οι Κινέζοι» αναφέρει, υπενθυμίζοντας το ιστορικό της αρχικής έλευσης της Cosco στην Ελλάδα αλλά και την εξαγορά του 51% των μετοχών του ΟΛΠ το 2016.

«Η Cosco ξύπνησε το υπνωτισμένο λιμάνι. Το πρώτο εξάμηνο του 2019 ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε σε σχεδόν τρία εκατομμύρια μονάδες. Τον Ιούλιο ο Πειραιάς ξεπέρασε την ισπανική Βαλένθια και έγινε το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο.

Στην Ευρώπη, ο Πειραιάς βρίσκεται στην πέμπτη θέση και στην 32η θέση παγκοσμίως» σημειώνει η Handelsblatt προσθέτοντας ότι αυτά τα ρεκόρ σε συνδυασμό με την γεωγραφική του θέση καθιστούν τον Πειραιά στρατηγικό κόμβο για το νέο κινεζικό δρόμο του μεταξιού, «με τον οποίο ο Κινέζος πρόεδρος Σι Ζινπίνγκ επιθυμεί να κατακτήσει τις ευρωπαϊκές αγορές και να κερδίσει πολιτική επιρροή».

Όπως παρατηρεί η Handelsblatt, ο Πειραιάς που ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο την τελευταία δεκαετία «θα μπορούσε ακόμη να επωφεληθεί από τον προστατευτισμό του προέδρου των ΗΠΑ Ντ. Τραμπ:

Όσο πιο δύσκολο γίνεται για τους Κινέζους να αποκτήσουν πρόσβαση στην αμερικανική αγορά, τόσο πιο σημαντική είναι γι αυτούς η ευρωπαϊκή αγορά.» Σύμφωνα με το ρεπορτάζ τα επενδυτικά σχέδια της Cosco για τον Πειραιά συνεχίζουν να είναι μεγαλεπήβολα: θέλει να επενδύσει 800 εκατ. ευρώ για την επέκταση του λιμανιού και άλλα 300 εκατ. προβλέπονται για τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων.

Η εφημερίδα παρατηρεί: «Όταν οι νέες δυνατότητες χωρητικότητας αξιοποιηθούν πλήρως, ο Πειραιάς αναφορικά με τον κύκλο εργασιών, αναμένεται να ξεπεράσει το λιμάνι του Αμβούργου και της Βρέμης και να βρεθεί μετά το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα στη τρίτη θέση στην Ευρώπη». Εξίσου σημαντικά, όπως παρατηρεί το ρεπορτάζ, είναι και τα σχέδια που αφορούν στο επιβατικό σκέλος και τα κρουαζιερόπλοια – ο Πειραιάς είναι ήδη πρώτος στην κατάταξη των επιβατικών λιμανιών.

Αναβαθμίζεται ο ρόλος του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης

Το ρεπορτάζ εστιάζει και στα σχέδια της νέας κυβέρνησης Μητσοτάκη και για άλλα κομβικά λιμάνια της χώρας. «Το πρότζεκτ πρότυπο για το λιμάνι του Πειραιά ανοίγει την όρεξη των Ελλήνων για περισσότερα. Ο Μητσοτάκης θέλει να ιδιωτικοποιήσει ή να θέσει υπό ιδιωτική διαχείριση άλλα δέκα λιμάνια».

Πέρα από τα λιμάνια της Καβάλας, του Ηρακλείου, του Βόλου, της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας το δημοσίευμα εστιάζει ειδικότερα στον αναβαθμισμένο ρόλο του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.

«Το πιο περιζήτητο λιμάνι είναι της Αλεξανδρούπολης. Γι αυτό θα πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί πρώτο. Είναι ελκυστικό λιμάνι λόγω της εγγύτητας με την Εγνατία Οδό, που διασχίζει τη βόρεια Ελλάδα, και ενώνει την Κων/πολη με την Αδριατική. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι οι σιδηροδρομικές συνδέσεις, που από εδώ μέσω των Βαλκανίων, οδηγούν στην Ανατολική Ευρώπη».

Όπως παρατηρεί η εφημερίδα, κρίσιμος είναι και ο μελλοντικός ρόλος της Αλεξανδρούπολης ως ενεργειακού κόμβου υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σύμφωνα τέλος με το ρεπορτάζ για τα σχέδια ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αναμένεται μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρουν και, σύμφωνα με παρατηρητές, κυρίως από τις ΗΠΑ.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Οικονομία
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το αναποτελεσματικό Ελληνικό κράτος και οι ορατοί κίνδυνοι

LiFO politics / Το αναποτελεσματικό ελληνικό κράτος και οι ορατοί κίνδυνοι

«Ο κίνδυνος σήμερα δεν είναι η χρεοκοπία αλλά μια στασιμοκατάσταση, στην οποία η χώρα δεν θα αναπτύσσεται, και ένα μέρος της κοινωνίας αυτό το βιώνει ήδη»: Ο διευθυντής του BusinessDaily.gr Γιάννης Παπαδογιάννης μιλά στη Βασιλική Σιούτη και επισημαίνει ότι η χώρα απορροφά επιδοτήσεις, αλλά όχι δημιουργικά.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Voucher 750 ευρώ για εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα – Ανοίγουν οι αιτήσεις, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Οικονομία / Voucher 750 ευρώ για εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα – Ανοίγουν οι αιτήσεις, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Ξεκινά αύριο η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης της ΔΥΠΑ – Ποιες δεξιότητες καλύπτει, ποιοι είναι δικαιούχοι και πώς θα διασφαλίσετε τη συμμετοχή σας
LIFO NEWSROOM
Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Οικονομία / Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Από το 2026 έως το 2032, θα ενισχυθούν δράσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών, τη φοιτητική στέγαση, τις συγκοινωνίες, την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και τη στήριξη ευάλωτων νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων
LIFO NEWSROOM
Το μεγάλο στοίχημα της ΑΑΔΕ: Ενιαίοι έλεγχοι, ψηφιακή εποπτεία και νέος ρόλος στις αγροτικές ενισχύσεις

Οικονομία / Το μεγάλο στοίχημα της ΑΑΔΕ: Ενιαίοι έλεγχοι, ψηφιακή εποπτεία και νέος ρόλος στις αγροτικές ενισχύσεις

Η νέα φάση για την ΑΑΔΕ αναμένεται να τεθεί σταδιακά σε εφαρμογή από το β΄ εξάμηνο του 2025, με χρονικό ορίζοντα πλήρους ενσωμάτωσης εντός 18-24 μηνών
LIFO NEWSROOM
Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Οικονομία / Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Στο 33,6% το ποσοστό των παιδιών που μεγαλώνουν χωρίς βασικά είδη ένδυσης, τροφής, παιγνιδιών ή πρόσβασης σε δραστηριότητες – Δραματική η επίδραση του μορφωτικού επιπέδου των γονέων
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια