ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Ερευνα: 1 στους 4 Ελληνες παραγγέλνουν τρόφιμα από τα σούπερ μάρκετ εξ αποστάσεως

Ερευνα: 1 στους 4 Ελληνες παραγγέλνουν τρόφιμα από τα σούπερ μάρκετ εξ αποστάσεως Facebook Twitter
Pixabay
0

Σημαντική αύξηση στις online παραγγελίες προϊόντων και τροφίμων από τα σούπερ μάρκετ καταγράφουν στοιχεία έρευνας, σύμφωνα με τα οποία σε αρκετά υψηλά επίπεδα φθάνουν και ο αριθμός των delivety που γίνονται μέσω Διαδικτύου.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και προέρχονται από την κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών που πραγματοποιεί, με δείγμα 850 ατόμων (συλλογή τέλος 2020) και θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού covid- 19 στην Ελλάδα.

Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, οι πωλήσεις του online καναλιού των σούπερ μάρκετ έχουν ξεπεράσει το 2020, σύμφωνα με την Convert Group, τα 100 εκατ. ευρώ, δηλαδή ήταν υπερδιπλάσιες συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019, οι οποίες είχαν διαμορφωθεί στα 46,7 εκατ. ευρώ. Η συνολική αξία της online αγοράς είναι σημαντικά μεγαλύτερη αν λάβουμε υπόψη τα συνοικιακά καταστήματα κ.λπ.

Το βασικό πλεονέκτημα των online αγορών

Σύμφωνα με την έρευνα, το βασικό πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών αγορών όπως αναγνωρίζεται από το ευρύ κοινό (ανεξάρτητα από το αν είναι αγοραστές μέσω ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ) είναι η ασφάλεια από τον κορωνοϊό σε ποσοστό 40%. Ακολουθεί η ευκολία των αγορών σε ποσοστό 38%, η ταχύτητα αγορών με 23% και η αναζήτηση προσφορών με 22%. Παράλληλα 1 στους 4 καταναλωτές, 25%, δεν έχει εικόνα για τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών, κάτι που αποτελεί ένδειξη για ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης της αγοράς.

Ερευνα: 1 στους 4 Ελληνες παραγγέλνουν τρόφιμα από τα σούπερ μάρκετ εξ αποστάσεως Facebook Twitter

Ακόμα πιο σημαντικά ευρήματα όμως παρέχει η περεταίρω ανάλυση, στο εστιασμένο δείγμα όσων αποτελούν αγοραστές προϊόντων από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ. Σε αυτή την περίπτωση, τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών παραμένουν στην ίδια σειρά, αλλά με σημαντικά υψηλότερα ποσοστά. Το 71% θεωρεί ότι παρέχουν ασφάλεια από τον κορωνοϊό, το 63% την ευκολία των αγορών, το 41% ταχύτητα αγορών.

 

To 52% προτιμά το ηλεκτρονικό κατάστημα της ίδιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ

 

Οσον αφορά την επιλογή του σημείου ηλεκτρονικής πώλησης, είναι αξιοσημείωτο ότι η πλειοψηφία σε ποσοστό 52% προτιμά το ηλεκτρονικό κατάστημα της ίδιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ από την οποία αγοράζει και εκτός Διαδικτύου, από τα φυσικά της καταστήματα.

Αυτό δείχνει ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα απολαμβάνουν υψηλή πιστότητα από τους αγοραστές, κάτι που αφήνει περιθώρια για ανάπτυξη νέων υπηρεσιών.

Ερευνα: 1 στους 4 Ελληνες παραγγέλνουν τρόφιμα από τα σούπερ μάρκετ εξ αποστάσεως Facebook Twitter

Αθροιστικά ηλεκτρονικό κατάστημα αλυσίδας με φυσικό δίκτυο θα επέλεγε, 2 στους 3 καταναλωτές, το 66% (52% της ίδιας αλυσίδας και 14% άλλης αλυσίδας), κάτι που δείχνει τη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές στην αξιοπιστία του φυσικού καταστήματος. Μόλις 11% θα επέλεγε ηλεκτρονικό κατάστημα χωρίς φυσικό σημείο πώλησης. Πρόκειται για μια σημαντική ιδιαιτερότητα της αγοράς τροφίμων που δεν συναντάται εύκολα σε αγορές άλλων αγαθών. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι στη δεύτερη θέση επιλογής σημείου αγοράς βρίσκεται με ποσοστό 21% η χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας με πολλά καταστήματα τροφίμων όπως είναι το e-food και το box. Το νέο αυτό μοντέλο αγορών που εμφανίστηκε μόλις την προηγούμενη Άνοιξη στην αγορά έχει κερδίσει ήδη σημαντικό έδαφος

Οικονομία
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τράπεζα της Ελλάδος: Κόψτε τα επιδόματα για να μην εκτροχιαστεί η οικονομία με το νέο Σύμφωνο Σταθερότητας

Οικονομία / Τράπεζα της Ελλάδος: «Φρένο» σε επιδόματα και pass για να μην εκτροχιαστεί η οικονομία με το νέο Σύμφωνο Σταθερότητας

Στο εξής, για κάθε έκτακτη επιχορήγηση, θα πρέπει να έχει διασφαλιστεί εκ των προτέρων η χρηματοδότηση, επισημαίνει η ΤτΕ - «Θα πρέπει να τεθούν ξεκάθαρες προτεραιότητες κατά τη λήψη πιθανών νέων στοχευμένων μέτρων στήριξης στις πιο ευάλωτες εισοδηματικές ομάδες»
NEWSROOM
Οι πλούσιες χώρες χρωστούν 500 δισ. δολάρια τον χρόνο σε «ηθικό χρέος» στις φτωχές χώρες

Οικονομία / «Οι πλούσιες χώρες χρωστούν 500 δισ. δολάρια τον χρόνο σε "ηθικό χρέος" στις φτωχές χώρες»

Να αυξηθεί ο ελάχιστος φορολογικός συντελεστής στις πολυεθνικές και να φορολογηθούν οι μεγάλες περιουσίες προτείνει η βραβευμένη με Νόμπελ Οικονομίας Εστέρ Ντιφλό
NEWSROOM
Ποια προϊόντα περιλαμβάνει το «καλάθι των νονών» και ποια το «καλάθι του Πάσχα»

Οικονομία / Ποια προϊόντα περιλαμβάνει το «καλάθι του νονού» και ποια το «καλάθι του Πάσχα»

Στο καλάθι του νονού εντάσσονται 12 κατηγορίες προϊόντων και δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές που είναι νονοί ή γονείς μικρών παιδιών να κάνουν οικονομικότερες αγορές κατά την περίοδο του Πάσχα
NEWSROOM