Έλληνας νομπελίστας οικονομολόγος συμβουλεύει: Μην στραφείτε όλοι σε αυτούς τους κλάδους της αγοράς εργασίας

Συμβουλές Έλληνα οικονομολόγου σε νέους: Μην ακολουθήσετε αυτούς τους κλάδους της αγοράς εργασίας Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Ο Έλληνας νομπελίστας οικονομολόγος Χριστόφορος Πισσαρίδης σχολιάζοντας τις ανάγκες στην αγορά εργασίας προειδοποίησε τις νεότερες γενιές να μην στραφούν όλοι στις σπουδές θετικών επιστημών, τεχνολογίας, μηχανικής και μαθηματικών (τις λεγόμενες STEM).

Ο Χριστόφορος Πισαρίδης πρόσθεσε ότι η «ενσυναίσθηση» και οι δημιουργικές δεξιότητες είναι αυτές που μπορεί να ευδοκιμήσουν στην αγορά εργασίας σε έναν κόσμο όπου κυριαρχεί η τεχνητή νοημοσύνη. Ο καθηγητής οικονομικών στο London School of Economics, δήλωσε ότι οι απασχολούμενοι σε ορισμένες θέσεις εργασίας σχετικής με την πληροφορική κινδυνεύουν να σπείρουν τους «δικούς τους σπόρους αυτοκαταστροφής» με την προώθηση της τεχνητής νοημοσύνης, που τελικά θα καταλάβει τις ίδιες θέσεις εργασίας στο μέλλον.

Αν και ο Χριστόφορος Πισσαρίδης είναι αισιόδοξος όσον αφορά τον συνολικό αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στην αγορά εργασίας, εξέφρασε ανησυχίες για όσους παρακολουθούν σπουδές STEM με την ελπίδα να επωφεληθούν από τις τεχνολογικές εξελίξεις. Το ακρωνύμιο STEM αναφέρεται στους ακαδημαϊκούς κλάδους της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών.

Ποιες δεξιότητες θα κυριαρχήσουν στην αγορά εργασίας

Ο καθηγητής είπε, λοιπόν, ότι παρά την ταχεία αύξηση της ζήτησης για δεξιότητες STEM επί του παρόντος, οι θέσεις εργασίας που απαιτούν πιο παραδοσιακές δεξιότητες εξυπηρέτησης πρόσωπο με πρόσωπο, όπως στον τομέα της φιλοξενίας και της υγειονομικής περίθαλψης, θα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά εργασίας.

«Οι δεξιότητες που απαιτούνται τώρα - για τη συλλογή των δεδομένων, τη συγκέντρωσή τους, την ανάπτυξή τους και τη χρήση τους για την ανάπτυξη της επόμενης φάσης της τεχνητής νοημοσύνης ή, πιο συγκεκριμένα, για να καταστήσουν την τεχνητή νοημοσύνη πιο εφαρμόσιμη για τις θέσεις εργασίας - θα καταστήσουν τις δεξιότητες που απαιτούνται τώρα παρωχημένες, επειδή η τεχνητή νοημοσύνη θα κάνει τη δουλειά», δήλωσε σε συνέντευξή του, σύμφωνα με το Bloomberg. «Παρά το γεγονός ότι βλέπετε ανάπτυξη, (οι δεξιότητες) εξακολουθούν να μην είναι τόσες πολλές όσες μπορεί να απαιτούνται για να υπάρχουν θέσεις εργασίας για όλους αυτούς τους αποφοίτους που βγαίνουν με δεξιότητες STEM».

Και πρόσθεσε: «Αυτή η ζήτηση για αυτές τις νέες δεξιότητες πληροφορικής, περιέχουν τους δικούς τους σπόρους αυτοκαταστροφής». «Όταν λέτε ότι η πλειονότητα των θέσεων εργασίας θα είναι θέσεις εργασίας που θα περιλαμβάνουν προσωπική φροντίδα, επικοινωνία, καλές κοινωνικές σχέσεις, οι άνθρωποι μπορεί να πουν "Θεέ μου, αυτό έχουμε να περιμένουμε στο μέλλον"», δήλωσε ο Πισσαρίδης. «Δεν πρέπει να κοιτάμε αφ΄ υψηλού αυτές τις θέσεις εργασίας. Είναι καλύτερες από τις δουλειές που έκαναν οι απόφοιτοι των σχολείων».

Με πληροφορίες από Bloomberg 

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM