Αφιέρωμα της Handelsblatt στην παραγγελία «μαμούθ» της Aegean για Airbus

Αφιέρωμα της Handelsblatt στην παραγγελία «μαμούθ» της Aegean για Airbus Facebook Twitter
1

«Η μεγαλύτερη ελληνική αεροπορική εταιρία δίνει στην Airbus παραγγελία ύψους δισεκατομμυρίων για νέα αεροσκάφη» γράφει η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt σε εκτενές αφιέρωμα στην εν λόγω επένδυση.

«Η Aegean Airlines παραγγέλνει στην Airbus έως και 42 νέα αεροσκάφη. Η εταιρία θέλει μελλοντικά να μεγαλώσει κι άλλο» τονίζει η εφημερίδα και προσθέτει:

«Δεν πρόκειται μόνο για τη μεγαλύτερη παραγγελία στη 19χρονη ιστορία της εταιρίας, αλλά και για τη σημαντικότερη ιδιωτική επένδυση στην Ελλάδα ως τώρα: Η Aegean υπέγραψε την Τετάρτη στην Αθήνα προσυμβόλαια με την Airbus για την κατασκευή 42 αεροσκαφών της κατηγορίας Α320neo.

Με τα καινούρια αεροσκάφη η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της Ελλάδας σκοπεύει τα επόμενα χρόνια να αντικαταστήσει παλαιά, να μεγαλώσει τον στόλο της και να συνεχίσει έτσι την πορεία ανάπτυξής της. Η παραγγελία ανέρχεται περίπου, σύμφωνα με τους τρέχοντες «τιμοκαταλόγους«, σε πέντε δισ. δολάρια. Όμως, για την τελική τιμή τόσο η Aegean όσο και Airbus σιωπούν. Σε παραγγελίες τέτοιου μεγέθους συνηθίζεται να γίνονται μεγάλες εκπτώσεις, ενώ ο χρόνος παράδοσης έχει οριστεί κατ' αρχάς ανάμεσα στα έτη 2020- 2022».

Για διάστημα μεγαλύτερο του έτους η εταιρία εξέταζε κατά πόσο την παραγγελία θα αναλάμβανε η Airbus ή η ανταγωνίστρια Boeing, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Δημήτρης Γερογιάννης.

Το 2017 ήταν για την Aegean, η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί το 1999, η μέχρι τώρα πιο επιτυχημένη χρονιά της, με περισσότερους από 13 εκατομμύρια επιβάτες, εκμεταλλευόμενη τη χρονιά-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό. Αλλά και το 2018 ξεκίνησε πολύ καλά για την εταιρία, καθώς σημείωσε αύξηση επιβατών της τάξης του 12% κατά μέσο όρο (και 15% στις πτήσεις εξωτερικού). Στο πτητικό της έργο περιλαμβάνει 153 προορισμούς σε 44 χώρες, μεταξύ αυτών και οκτώ γερμανικά αεροδρόμια.

Η Γερμανία είναι, μετά τη Γαλλία και την Ιταλία, η τρίτη σημαντικότερη αγορά του εξωτερικού για την Aegean. Από το 2010 η εταιρία είναι μέλος της Star Alliance, που ανήκει και στη Lufthansa.

Στα σχέδιά της είναι να μεγαλώσει τον στόλο της έως το 2023 σε 70 από τα 58 αεροσκάφη που διαθέτει μέχρι τώρα. Με τα νέα αεροσκάφη A321neo θα μπορεί να εξυπηρετήσει και μακρινότερους προορισμούς της Ρωσίας, της Κεντρικής Ασίας και της Αφρικής, καταλήγει το δημοσίευμα της Handelsblatt.

Οικονομία
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
τι παθαμε με την ιδιοτικοποιηση της Ολυμπιακης.... περα οτι δεν εχουμε βυσματικες 45 χρονες συνταξιουχους αεροσυνοδους (αντι για δασκαλους, γιατρους και νοσοκομοους - καλα ουτε απο αυτους εχουμε - εχουμε ομως Καρανικες) δεν φορτωθηκαμε δανεισμο 7δις (τιμες δημοσιου) για να παρουμε οχι 42 αλλα 22 αεροπλανα απο την Ολυμπιακη.Εθνικη καταστροφη.Ασε που εχουμε εισητηρια και με 20-50-80Ε. (και ναι τα εισητηρια για αγονους προορισμους που υποστηριζονταν μονο απο μια εταιρια και αυτη με επιδοτηση - ακομα και επι Ολυμπιακης ηταν πανω απο 180Ε been there done that - αρα δεν ειναι θεμα Aegean ή Ολυμπιακης τα ακριβα εκει - αλλα ελλειψης ανταγωνισμου. Αυτου που οι κρατικιστες θελουν να πεθανει.)