Ίσως, η πιο σημαντική είδηση, από όλα όσα ανέφερε ο Ζούκερμπεργκ στην F8, ήταν ότι για να ολοκληρωθούν οι αλλαγές, που εκείνος και οι ομάδες του έχουν σχεδιάσει για το Facebook, θα χρειαστούν περίπου τρία χρόνια.

 

Μετά την Cambridge Analytica, τις ψευδείς ειδήσεις, τα ρωσικά τρολ και την εμπρηστική ρητορική του μίσους, το Facebook αποκάλυψε μια σειρά από συγγνώμες και κράτησε σταθερή την πορεία προσαρμογής των προϊόντων σε ένα, όσο πιο διάφανο επίπεδο, μπορούσε. Ο Ζούκερμπεργκ γνώριζε εξ αρχής ότι σε αυτό το F8 δεν θα μπορούσε να δώσει μια σύντομη περίληψη για την υπαρξιακή κρίση της επιχείρησής του, αλλά αντίθετα θα έπρεπε να φανεί αποφασισμένος να δείξει όλες τις ανοιχτές πληγές και να φανερώσει με ποιον τρόπο σκοπεύει να τις κλείσει. Χωρίς, βέβαια, να αγνοήσει, ότι η κύρια λειτουργία του F8 είναι η αναπλήρωση του αγωγού της επιχείρησης με νέα προϊόντα και οράματα.

 

«Θα εξακολουθούμε να παρέχουμε σε εφαρμογές και ιστότοπους συγκεντρωτικά στοιχεία ανάλυσης. Για παράδειγμα, θα μπορούμε να δημιουργήσουμε αναφορές για να γνωρίζει ο προγραμματιστής αν οι εφαρμογές του είναι πιο δημοφιλείς σε άνδρες ή γυναίκες ή σε κάποια συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε χωρίς να αποθηκεύουμε τις πληροφορίες από το λογαριασμό σας και όπως πάντα δεν θα λέμε στους διαφημιζόμενους ποιοι είστε», είπε χαρακτηριστικά όταν ανακοίνωσε ότι το Facebook θα διαθέσει στους χρήστες του ένα χαρακτηριστικό που θα τους δίνει ένα επιπλέον μέτρο ελέγχου των δεδομένων τους.

 

Η Διαγραφή Ιστορικού

Το Facebook δημιουργεί τη «Διαγραφή Ιστορικού» (Clear History) ένα νέο χαρακτηριστικό προστασίας προσωπικών δεδομένων που επιτρέπει στους χρήστες να διαγράψουν τα δεδομένα που έχει συλλέξει το Facebook από ιστότοπους και εφαρμογές που χρησιμοποιούν τις διαφημίσεις και το εργαλείο ανάλυσης. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορείτε να καθαρίσετε μερικά από τα ιστορικά περιήγησής σας από το «κατάστημα δεδομένων» του Facebook.

 

Ο Ζούκερμπεργκ παρομοίασε το νέο χαρακτηριστικό με τη διαγραφή των cookies από το ιστορικό ενός προγράμματος περιήγησης. Είναι μια ωραία χειρονομία εκ μέρους του Facebook, αν και θα κάνει την εμπειρία μας στο Facebook λιγότερο εξατομικευμένη. O βασικός λόγος είναι επειδή ο Ζούκερμπεργκ αντιμετώπισε εκατοντάδες ερωτήσεων από το Κογκρέσο σχετικά με τα δεδομένα που συλλέγει από τον ιστό με αποτέλεσμα να έχει να αντιμετωπίσει και την αντίδραση των χρηστών, όταν έμαθαν πόσο πραγματικά λίγο έλεγχο είχαν στη συλλογή δεδομένων τους.

 

Η Διαγραφή Ιστορικού θα μπορούσε να ηρεμήσει κάποιες "έντονες κραυγές για ρύθμιση", αλλά καλό θα ήταν να θυμόμαστε ότι κανένα ιστορικό δεν διαγράφεται για πάντα από το Διαδίκτυο.

 

 

 

Video chat στο Instagram

H πιο σημαντική αλλαγή (ή προσθήκη, εάν προτιμάτε) που ανακοινώθηκε για το Instagram είναι η λειτουργία Video Chat, κάτι που είχαμε δει να ενσωματώνεται αρχικά (δειλά) σε κάποιους χρήστες Android. Σύντομα, θα υπάρχει το εικονίδιο του Video Chat στις ιδιωτικές συνομιλίες σας και θα μπορείτε να πραγματοποιείτε μια βίντεο κλήση με έναν ή έως τέσσερις φίλους σας.

 

Το νέο είναι σημαντικό γιατί τα Instagram Direct μηνύματα είναι αρκετά δημοφιλή αλλά δεν διαθέτουν βίντεο συνομιλίες, μια λειτουργία που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στο Messenger και το WhatsApp. Σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά καταπολέμησης του εκφοβισμού, τα αυτοκολλητάκια και τις εικόνες από εφαρμογές τρίτων (όπως το Spotify, το SoundCloud και τη GoPro) και τα εφέ επαυξημένης πραγματικότητας που εξήγγειλε χθες, το Instagram γίνεται όλο και περισσότερο μια νεανική (και πιο βλαμμένη) εφαρμογή για εφήβους – κάτι που μάλλον θέλει το Facebook για να χτυπήσει το Snapchat.

 

 

 

To Oculus Go

Εάν πραγματικά θέλετε να δείτε τον ορίζοντα που βλέπει μπροστά του το Facebook, τότε θα πρέπει να φορέσετε ένα σετ γυαλιών εικονικής πραγματικότητας. Το πολυσυζητημένο Oculus Go παρουσιάστηκε με όλες τις τιμές στο F8 και όπως ανακοινώθηκε η VR συσκευή κυκλοφορεί από σήμερα για 199 δολάρια (για την εκδοχή των 32GB) και για 249 δολάρια (για την εκδοχή των 64GB).

 

Με αυτές τις τιμές, το Facebook προσπαθεί να πείσει τους ανθρώπους ότι η εικονική πραγματικότητα μπορεί να είναι εύκολη, προσιτή, ακόμα και διαισθητική. Το Facebook παρουσίασε επίσης μερικά νέα πράγματα που μπορείτε να κάνετε σε VR περιβάλλον: Το Oculus TV σάς επιτρέπει να μεταφέρετε τα Netflix ή Hulu στα ακουστικά σας. Το Oculus Venues κάνει το ίδιο για συναυλίες, αθλητικές εκδηλώσεις ή άλλες παραστάσεις. Σύντομα θα υπάρχουν και τα Oculus Rooms, ένα μέρος που θα κάθεστε άνετα και θα παίζετε παιχνίδια με τους φίλους σας... σε ένα εικονικό περιβάλλον.

 

 

 

To "Face Date"

Το νέο γραφείο συνοικεσίων του Facebook θα είναι χτισμένο στην ολοκαίνουργια δική του εφαρμογή. Μια παραλλαγή του Tinder, με την μόνη διαφορά ότι θα μπορείτε να το συνδέσετε με τα Events του Facebook για να βρίσκετε το ιδανικό ταίρι σας σε συναυλίες ή πάρτι.

 

Ο Ζούκερμπεργκ, σαν καλή προξενήτρα, επιμένει ότι έχει σχεδιαστεί για να «οικοδομήσει πραγματικές, μακροπρόθεσμες σχέσεις» και όχι μόνο τυχαία ραντεβού μιας νύχτας. Το Facebook θα χρησιμοποιεί έναν μοναδικό αλγόριθμο για να σας ταιριάζει με πιθανές συνδέσεις, με βάση προτιμήσεις, κοινά ενδιαφέροντα και αμοιβαίες φιλίες. Για παράδειγμα, εάν βρίσκεστε σε μια συναυλία, θα μπορείτε να «ξεκλειδώνετε» το προφίλ σας, ώστε να μπορούν να σας ανιχνεύουν πιο εύκολα όλοι και όλες εκείνες που πήγαν στην ίδια συναυλία για το ζευγάρωμα και όχι για την μουσική.

 

 

 

Η διαδικασία εξέτασης των εφαρμογών

Ο Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα ανοίξει εκ νέου τη διαδικασία εξέτασης των εφαρμογών που χρησιμοποιούν τα δεδομένα της, μετά την κρίση της Cambridge Analytica. «Τώρα, γνωρίζω ότι δεν ήταν εύκολο να είσαι προγραμματιστής τους τελευταίους δύο μήνες, αλλά μπορώ να σας διαβεβαιώσω είναι ότι εργαζόμαστε σκληρά για να βεβαιωθούμε ότι οι άνθρωποι δεν κάνουν κακή χρήση αυτής της πλατφόρμας, έτσι ώστε να μπορείτε να συνεχίσετε να δημιουργείτε πράγματα που αρέσουν στους χρήστες. Σήμερα, είμαι στην ευχάριστη θέση να μοιραστώ μαζί σας ότι ανοίγουμε ξανά τις αναθεωρήσεις εφαρμογών, έτσι ώστε όλοι να συνεχίσουν να κινούνται προς τα εμπρός», δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

Αυτό είναι σίγουρα ένα πολύ καλό νέο για τους προγραμματιστές που χτίζουν μέσα στην πλατφόρμα και τον τελευταίο καιρό είχαν να αντιμετωπίσουν όλες τις σημαντικές αλλαγές του Facebook χωρίς την εισήγησή τους.

 

 

 

H απλοποίηση του Messenger

Μπορεί ήδη να σας φαίνεται απλό, αλλά οι επιχειρηματίες έχουν άλλη γνώμη. Σήμερα, υπολογίζεται ότι οι επιχειρήσεις στέλνουν και λαμβάνουν 8 δισεκατομμύρια μηνύματα μέσω της εφαρμογής συνομιλίας κάθε μήνα. Τώρα, το Facebook σχεδιάζει εκ νέου την εφαρμογή για να βελτιώσει αυτές τις αλληλεπιδράσεις.

 

Θα υπάρχει μια νέα προσθήκη σύνδεσης για πελάτες που θα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να ενσωματώνουν το Messenger στους ιστοτόπους τους και μια ευκαιρία για τα μεγαλύτερα εμπορικά ονόματα να αξιοποιήσουν την τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας του Facebook.

 

Ο M, ο ψηφιακός βοηθός του Messenger, εφοδιάζεται και με μια καινούργια λειτουργικότητα: θα μπορεί να προσφέρει μεταφράσεις σε πραγματικό χρόνο σε μια συνομιλία – αρχικά στα αγγλικά και τα ισπανικά, αλλά σύντομα και σε περισσότερες γλώσσες.

 

 

 

Κάτι και για το WhatsApp

Stories του WhatsApp ξεπερνούν πλέον τους 450 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες ημερησίως. Αυτό ξεπερνά κατά δύο φορές τον αριθμό των χρηστών της εφαρμογής του Snapchat. Και το WhatsApp προσθέτει επίσης αυτοκόλλητα και ομαδική κλήση βίντεο.

 

Μετά τα νέα από τις σημερινές καταστροφικές απώλειες κέρδους του SnapChat, αυτό φαντάζει σαν ένα μεγάλο πλεονέκτημα για το WhatsApp που συνεχίζει την εκρηκτική ανάπτυξή του. Το Snapchat παραμέλησε αρχικά τη διεθνή αγορά και τώρα το WhatsApp βρίσκει την ευκαιρία να ρίξει μια καλή γροθιά στην παγκόσμια αγορά των chatters.