Open Call: Η Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση αναζητά καλλιτεχνικές προτάσεις

Open Call: Η Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση αναζητά καλλιτεχνικές προτάσεις Facebook Twitter
Φωτο: Σταύρος Χαμπάκης
0

Με το ανοιχτό κάλεσμα «FUTURE N.O.W.» η Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση αναζητά, μέχρι τις 20 Απριλίου, καλλιτεχνικές προτάσεις δημιουργών, οι οποίοι, ανεξαρτήτως εθνικότητας και καλλιτεχνικής ιδιότητας, δραστηριοποιούνται στα όρια του θεάτρου, του χορού, της μουσικής, της περφόρμανς, των εικαστικών και των υβριδικών συνδυασμών τους.

Τα προτεινόμενα έργα μπορούν να βρίσκονται σε οποιοδήποτε στάδιο της δημιουργικής διαδικασίας, από εκείνο της αρχικής σύλληψης έως εκείνο των δοκιμών, αρκεί να είναι πρωτότυπες δημιουργίες και να μην έχουν παρουσιαστεί ξανά στην Ελλάδα με τη μορφή που υποβάλλονται τώρα στη Στέγη.

Η ανακοίνωση του καλέσματος αναφέρει: «Στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, εν μέσω παγκόσμιας αβεβαιότητας, έχουμε τη βεβαιότητα ότι η τέχνη και ο πολιτισμός μπορούν να λειτουργήσουν ως ένας βατήρας για μια καλύτερη ζωή.

Ζούμε στο εκρηκτικό παρόν ενός κόσμου σε διαρκή μετάβαση: επιδημιολογικές πανδημίες και περιοριστικά μέτρα, κλιματική αλλαγή και σενάρια περιβαλλοντικής καταστροφής του πλανήτη, βίαιες μετακινήσεις πληθυσμών, καταπάτηση ανθρώπινων δικαιωμάτων, τεχνητή νοημοσύνη και επαυξημένη πραγματικότητα, βιοηθική, μεγάλα δεδομένα, ρομποτική, μετα-ανθρώπινη υποκειμενικότητα. Με φόντο αυτά τα κοινωνικο-πολιτικά δεδομένα, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση αναζητά νέες αισθητικές φόρμες, θεματικούς άξονες, έργα και καλλιτεχνικές πρακτικές για έναν κόσμο που αλλάζει, αλλά και για ένα παρόν που μοιάζει ήδη με μέλλον.

Η Στέγη καλεί όλους τους τολμηρούς καλλιτέχνες να μιλήσουν τώρα για τις προκλήσεις του αύριο με δράμα, χιούμορ, ειρωνεία, αγωνία ή όπως εκείνοι επιθυμούν, πάντα όμως με την αίσθηση του μη εφησυχασμού, εξερευνώντας από κοινού νέες φόρμες και πρακτικές: Πώς οργανώνεται σήμερα η δραματουργία; Πώς κάνουμε θέατρο μέσα σε κοινωνικά δίκτυα ή με τη χρήση αυτών; Τι είναι το ψηφιακό σώμα και πώς χορογραφείται; Τι σημαίνουν όλα αυτά για τον χορογράφο, δραματουργό, σκηνοθέτη, ηθοποιό, συνθέτη, εικαστικό, το κοινό αλλά και την ίδια την περφόρμανς;».

Οι προτάσεις μπορεί να αφορούν συγκεκριμένο πρότζεκτ ή/και την καλλιτεχνική επιμέλεια ενός συνόλου δράσεων. Θα δοθεί προτεραιότητα σε προτάσεις δημιουργών της νεότερης γενιάς, σε καλλιτέχνες που δεν έχουν παρουσιάσει στο παρελθόν δουλειά τους στη Στέγη και σε έμπειρους δημιουργούς που επιθυμούν να δοκιμάσουν μια νέα καλλιτεχνική προσέγγιση, σε ένα πεδίο που δεν έχουν πειραματιστεί έως τώρα.

Οι προτάσεις που θα επιλεγούν προγραμματίζεται να παρουσιαστούν στη Μικρή Σκηνή της Στέγης, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους μέσα στο Καλλιτεχνικό Έτος 2020-21, με το ενδεχόμενο κάποιες να ανακατευθυνθούν για την περίοδο 2021-22. Σε αυτή την πρώτη φάση, εκτιμάται πρωτίστως η συνολική ποιότητα της πρότασης και η συνάφειά της με τις κατευθύνσεις που προτείνει το συγκεκριμένο Open Call. Εάν και εφόσον προκριθεί, τότε θα ακολουθήσουν προσωπικά ραντεβού για τη διερεύνηση κάθε σκέλους.

Τα προτεινόμενα έργα θα πρέπει να είναι πρωτότυπες δημιουργίες και κείμενα, που να μην έχουν παρουσιαστεί ξανά στην Ελλάδα με τη μορφή που υποβάλλονται τώρα στη Στέγη.

Κάντε αίτηση εδώ

Προθεσμία τελικής υποβολής 20 Απριλίου 2020, στις 23:59.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.