Ένας πίνακας αποδείχθηκε ότι ήταν αυθεντικό έργο του Ρέμπραντ, κατά τη διάρκεια των εργασιών αποκατάστασής του, στο Allentown Art Museum της Πενσιλβάνια.

 

Το «Πορτραίτο νεαρής Κυρίας», πίνακας του 1632, ανήκει στη συλλογή του εν λόγω μουσείου εδώ και δεκαετίες. Η εξαιρετική ελαιογραφία θεωρούνταν έως τώρα έργο μαθητή στο εργαστήρι του Ρέμπραντ. Όμως, τελικά αποκαλύφθηκε ότι ήταν δημιουργία του σπουδαίου ζωγράφου.

 

Οι προηγούμενες διαδικασίες αποκατάστασης του πίνακα είχαν καλύψει τις απαράμιλλες πινελιές του Ρέμπραντ. Οι συντηρητές, όλους αυτούς τους αιώνες, έβαλαν ένα παχύ στρώμα σκούρου βερνικιού στον πίνακα, για να δημιουργήσουν μια λάμψη, με συνέπεια να θυσιάσουν την καθαρότητα του πορτραίτου, «σβήσουν» τα χρώματα και να καλύψουν τις σχολαστικές πινελιές του Ρέμπραντ.

 

 

 

Ο κόσμος «έβλεπε τον πίνακα μέσα από ένα βρώμικο παρμπρίζ», δήλωσε χαρακτηριστικά η Σαν Κουάνγκ, βοηθός συντηρητή. Όταν δωρήθηκε στο μουσείο, το 1961, ο πίνακας εκτέθηκε ως έργο του Ρέμπραντ, όμως στην πορεία αμφισβητήθηκε η αυθεντικότητά του και τελικά αποδόθηκε στο εργαστήρι του ζωγράφου.

 

Όμως, κατά τη διάρκεια των εργασιών αποκατάστασης, που διήρκεσαν δύο χρόνια, η Κουάνγκ αφαίρεσε στρώσεις βερνικιού και μπογιάς, καθάρισε το πορτραίτο και χρησιμοποίησε ψηφιακή φωτογραφία και ηλεκτρονική μικροσκοπία για να διαχωρίσει τα αρχικά υλικά από τις μεταγενέστερες τροποποιήσεις. Όλα αυτά αποκάλυψαν ότι τελικά πρόκειται για έργο του Ρέμπραντ, σύμφωνα με το μουσείο.

 

Με πληροφορίες από hyperallergic