Εικαστικά18 αριστουργήματα του Ρέμπραντ από τη συλλογή του RijksmuseumΈνα από τα σημαντικότερα μουσεία στον κόσμο βρίσκεται στην πόλη του Άμστερνταμ και φιλοξενεί μερικά από τα σημαντικότερα έργα του σπουδαίου ζωγράφου Facebook Twitter The LiFO team UPDATED 4.10.2019 | 08:50 UPD 4.10.2019 | 08:50 Facebook Twitter E-mail 2 Facebook Twitter Τοπίο με πέτρινη γέφυρα, 1638. Ο Ρέμπραντ ζωγράφισε ελάχιστα τοπία. Τα περισσότερα από αυτά ήταν φανταστικά και όχι αληθινά τοπία. Αν και το πέτρινο γεφύρι αποτελείται από στοιχεία που αντλήθηκαν από την πραγματικότητα, ο πίνακας δεν αποτελεί κάποια πραγματική τοποθεσία. Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο πίνακα μοναδικό είναι ο δραματικός φωτισμός του: η δέσμη φωτός που δραπετεύει μέσα από τα σύννεφα, καθιστά την καταιγίδα που πλησιάζει πιο απειλητική. Facebook Twitter Η άρνηση του Αγίου Πέτρου, 1660. Σε αυτή τη νυχτερινή σκηνή όπου μοναδική πηγή φωτός είναι η φλόγα ενός κεριού, ο Πέτρος αναγνωρίζεται από τους στρατιώτες ως ένας από τους μαθητές του Ιησού. Αρνείται την κατηγορία και απαρνείται τον δάσκαλό του. Ο Ιησούς στο βάθος του πίνακα παρακολουθεί τον Πέτρο να απομακρύνεται με τη συνοδεία των στρατιωτών. Έρευνες αποδεικνύουν πως ο συγκεκριμένος πίνακας έγινε με τη βοήθεια μαθητών του Ρέμπραντ. Facebook Twitter Τίτους, ο γιος του Ρέμπραντ με περιβολή μοναχού, 1660. Ο γιός του ζωγράφου Τίτους, ήταν κατά πάσα πιθανότητα το μοντέλο για αυτό το πορτρέτο ενός Φραγκισκανού Μοναχού. Το χαμηλωμένο βλέμα του εξυπονοεί μια διάθεση ενδοσκόπησης. Το χλωμό και ήρεμο πρόσωπό του εξέχει από το σκούρο φόντο του πίνακα. Η απομόνωση και η αναζήτηση της γαλήνης στην εξοχή ήταν υψίστης σημασίας τόσο για τον Άγιο Φραγκίσκο όσο και για τους ακόλουθούς του. Facebook Twitter Ο Προφήτης Ιερεμίας θρηνεί την καταστροφή της Ιερουσαλήμ, 1630. Ο βιβλικός προφήτης Ιερεμίας γέρνει κουρασμένα το κεφάλι του στο χέρι του. Θρηνεί την φλεγόμενη πόλη της Ιερουσαλήμ την καταστροφή της οποίας είχε προβλέψει. Το σημαντικότερο μέρος του πίνακα - η εικόνα του Ιερεμία - είναι ζωγραφισμένο με μεγάλη ακρίβεια, ενώ το περιβάλλον του είναι ελάχιστα ορατό. Ο Ρέμπραντ χρησιμοποιεί τις ισχυρές αντιθέσεις του φωτός και της σκιάς για να αυξήσει την ένταση της σκηνής που αναπαριστά. Facebook Twitter Άνδρας με ανατολίτικη φορεσιά, 1635. Ο Ρέμπραντ έπαιζε αριστοτεχνικά με το φως στους πίνακές του. Σε αυτό τον πίνακα το τουρμπάνι του ανδρός και η δεξιά μερια του προσώπου του φωτίζονται με εκπληκτικό τρόπο ενώ η αριστερή μεριά παραμένει στο σκοτάδι. Μυθικοί χαρακτήρες όπως ο άνδρας αυτού του πίνακα (που δεν είναι κάποιο πορτρέτο) ήταν εξαιρετικά δημοφιλείς στο 17ο αιώνα. Facebook Twitter Ο Ιωσήφ αφηγείται τα όνειρά του στους γονείς και τα αδέλφια του, 1633. Ο Ιωσήφ στέκεται μπροστά στο κρεββάτι της μητέρας του Ραχήλ και αφηγείται τα όνειρά του στον πατέρα του Ιακώβ ο οποίος κάθεται στο προσκεφάλι της γυναίκας του.Τα αδέρφια τους άλλα ακούν άλλα συνομιλούν μεταξύ τους. Στα δεξιά του πίνακα ένα σκυλί κοιμάται μακάρια. Facebook Twitter Νεκρή φύση με παγώνια, 1639. Στην εποχή του Ρέμπραντ, τα παγώνια ήταν μια εκλεκτή λιχουδιά. Οι μάγειρες χρησιμοποιούσαν το νόστιμο κρέας τους για την παρασκευή πιτών. Μετά τη σφαγή, τα πουλιά αφήνονταν κρεμασμένα ανάποδα να στραγγίξει το αίμα τους, έτσι όπως ο Ρέμπραντ τα απεικονίζει σε αυτό το έργο. Εκθαμβωτικός και ο τρόπος που ζωγραφίζει ο ζωγράφος τα χρωματιστά φτερά αυτού του σπουδαίου πτηνού. Facebook Twitter Πορτρέτο νεαρής κοπέλας, 1633. Tα ρούχα της κοπέλας στον πίνακα δεν ακολουθούν τις μόδες της εποχής του Ρέμπραντ, αλλά μάλλον αντανακλούν μόδες προηγούμενων αιώνων. Τα χαρακτηριστικά της - το θολωτό μέτωπο, τα ελαφρώς διογκωμένα μάτια, και το έντονο πηγούνι εντοπίζονται στις απεικονίσεις Θεοτήτων και ηρωίδων από την αρχαιότητα που ο Ρέμπραντ ζωγράφισε τη δεκαετία του 1630. Έτσι, o πίνακας πιθανόν να μην είναι τίποτα παραπάνω από ένα φανταστικό πορτρέτο. Facebook Twitter Μουσική συντροφιά, 1626. Αυτός ο πίνακας με την αινιγματική σύνθεση αρνείται να αποκαλύψει τα μυστικά του. Mια συντροφιά ανθρώπων φαίνεται να προσεύχεται μέσω της μουσικής και του τραγουδιού. Η τολμηρή αμφίεση της νεαρής γυναίκας όμως μας βάζει σε σκέψεις για τις προθέσεις της παρέας ενώ η ηλικιωμένη γυναίκα στον πίνακα έχει θεωρηθεί από πολλούς πως πιθανόν να είναι μαστροπός. Ίσως ο πίνακας να είναι μια προειδοποίηση ενάντια στις ανήθικες επαφές. Facebook Twitter Αυτοπροσωπογραφία, 1628. Ο Ρέμπραντ υπήρξε τολμηρός και πειραματικός με την τέχνη του ακόμα και στα πρώτα στάδια της καριέρας του. Το παιχνίδι με το φως και το σκοτάδι είναι έντονο και σε αυτόν το πίνακα, φωτίζει το δεξί μάγουλο του αγοριού ενώ ρίχνει μια σκιά στο υπόλοιπο πρόσωπο. Χρειάζεται λίγος χρόνος για να καταλάβει κανείς πως το αγόρι μας κοιτάζει κατάματα. Για να κατορθώσει τις ανάγλυφες σχεδόν μπούκλες στα μαλλιά του αγοριού ο ζωγράφος χρησιμοποιεί την ανάποδη μεριά του πινέλου του και σχεδόν χαράσσει την μπογιά όσο είναι ακόμα υγρή. Facebook Twitter Πορτρέτο του Johannes Wtenbogaert, 1633. Ο 76χρονος αξιωματούχος, φοράει σκούφο και γούνινο μανδύα - το είδος του ρούχου που επέλεγαν οι ηλικιωμένοι μελετητές να φορούν όταν επρόκειτο να καθίσουν για το πορτρέτο τους. Το πρόσωπο του Wtenbogaert είναι πιο ρεαλιστικά ζωγραφισμένο απ’ ότι τα χέρια του τα οποία μπορεί να έχουν γίνει από έναν μαθητή στο εργαστήριο του Ρέμπραντ. Facebook Twitter Η Εβραία Νύφη, 1665 -1669. Ένα ζευγάρι ζητά από τον Ρέμπραντ να τους ζωγραφίσει σαν ήρωες από τη Παλαιά Διαθήκη. Εικάζεται πως ο πίνακας αναπαριστά τους Ισαάκ και Ρεβέκκα. Άνδρας και γυναίκα αγκαλιάζονται τρυφερά, η χειρονομία αγάπης του άνδρα επιστρέφεται με ένα απαλό χάδι. Facebook Twitter Πορτρέτο γυναίκας, πιθανώς της Μαρίας Τριπ, 1639. Η Μαρία Τριπ είναι η κόρη ενός πλούσιου εμπόρου Άμστερνταμ. Στον πίνακα επιδεικνύει τον πλούτο της με περηφάνια. Το φόρεμά της είναι στολισμένο με λευκές λινές δαντέλες τόσο λεπτές που είναι σχεδόν διαφανείς. Φοράει μαργαριτάρια, ενώ στο αριστερό της χέρι κρατά μια ακριβή βεντάλια. Την εποχή που ο Ρέμπραντ ζωγράφισε τον συγκεκριμένο πίνακα αυτό ήταν ακόμα ένα σπάνιο και ακριβό αξεσουάρ. Facebook Twitter Η συνωμοσία των Μπαταβανών υπό τον Κλαύδιο Κίβιλο, 1661 - 1662. Με ένα νυχτερινό τελετουργικό οι Μπαταβανοί δηλώνουν την απόφασή τους να ανατρέψουν ρωμαϊκή κυριαρχία. Αυτή η εξέγερση έλαβε χώρα το 69 μ.Χ. και οδηγήθηκε από τον μονόφθαλμο οπλαρχηγός Κλαύδιο Κίβιλο, που απεικονίζεται στο κέντρο του πίνακα. Ο Ρέμπραντ απεικονίζει τη στιγμή που οι Μπαταβανοί ορκίζονται χτυπώντας τα σπαθιά τους και σηκώνοντας τα ποτήρια τους. Η τραχιά κατασκευή και η ισχυρή αντίθεση του φωτός και του σκοταδιού είναι τυπικά στοιχεία στα τελευταία έργα του Ρέμπραντ. Facebook Twitter Η Νυχτερινή Περίπολος, 1642. Ο μεγαλύτερος και διασημότερος πίνακας του Ρέμπραντ. Παραγγελία της πολιτείας για να κοσμήσει τη μεγάλη αίθουσα του κτηρίου της Πολιτοφυλακής του Άμστερνταμ. Παριστάνει τον λοχαγό Φρανς Μπάκινγ Κοκ να δίνει εντολή προετοιμασίας του λόχου για περιπολία. Ο Λοχαγός, ντυμένος στα μαύρα, δίνει διαταγή στον υπολοχαγό της φρουράς να ξεκινήσει το βάδην και οι στρατιώτες μπαίνουν σε σχηματισμό. Ο ζωγράφος φωτίζει με την ιδιαίτερη μαεστρια του επιλεκτικά συγκεκριμένα σημεία του έργου, όπως το χέρι του Λοχαγού ή το νεαρό κορίτσι στο βάθος, την μασκότ της παρέας. Facebook Twitter Ηλικιωμένη γυναίκα που διαβάζει. Πιθανόν η Προφήτισσα Χάνα, 1631Σε αυτόν τον πίνακα το φως μπαίνει από τα αριστρερά φωτίζοντας την πλάτη της ηλικιωμένης γυναίκας, το βιβλίο που διαβάζει και τα χέρια της, ενώ το πρόσωπό της παραμένει στο σκοτάδι. Οι ρυτίδες στα χέρια της, τόσο έντονα ζωγραφισμένες που μοιάζουν σα να έχουν φτιαχτεί από πηλό. Η γυναίκα εικάζεται πως είναι η βιβλική προφήτισσα Χάνα. Σύμφωνα με το Ευαγγέλιο του Λουκά, επρόκειτο για μια ηλικιωμένη χήρα που λάτρευε το Θεό νύχτα και μέρα με νηστεία και προσευχή. Facebook Twitter Tωβίτ και Άννα, 1626. Η τύφλωση τού Τωβίτ έχει καταδικάσει τον ίδιο και τη σύζυγό του σε μια ζωή φτώχειας και εξαθλίωσης: το πάλαι ποτέ ακριβό γιλέκο του είναι τώρα σκισμένο και κουρελιασμένο. Η Άννα έρχεται στο σπίτι με ένα κατσικάκι, μια ανταμοιβή για τη σκληρή δουλειά της. Ο Τωβίτ νομίζει πως έχει κλέψει το κατσικάκι. Σε απόγνωση, προσεύχεται ο Θεός να του δώσει ένα γρήγορο θάνατο. Η Άννα τον κοιτάζει με αμηχανία. Facebook Twitter Αυτοπροσωπογραφία, ως ο Απόστολος Παύλος, 1661. Η μοναδική αυτοπροσωπογραφία του Ρέμπραντ στην οποία υποδύεται μια βιβλική φιγούρα. Όπως και οι άλλοι Απόστολοι που ζωγράφισε ο Ρέμπραντ έτσι και αυτός έχει την όψη ενός απλού καθημερινού ανθρώπου. Χρησιμοποιώντας τη δική του μορφή για να απεικονίσει τον πόστολο Παύλο ο ζωγράφος μας τονίζει την ιδιαίτερη σχέση που είχε μαζί του. Τα επεξηγηματικά κείμενα που συνοδεύουν τα έργα αντλήθηκαν από το Rijksmuseum ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 3.1.2016 ΕικαστικάTagsΡΕΜΠΡΑΝΤΖΩΓΡΑΦΙΚΗΖΩΓΡΑΦΟΙ Facebook Twitter E-mail 2 ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας μια επιλογή από τα καλύτερα άρθρα του lifo.gr ΕΓΓΡΑΦΗ ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΥποψήφιοι ευρωβουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: Οι 5 επιλογές Κασσελάκη -Αναλυτικά τα ονόματα και τα βιογραφικά τους ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΣινέ Αλεξάνδρα: Κλείνει κι ο τελευταίος κινηματογράφος της Καλλιθέας TV & MEDIAΗ αμοντάριστη δήλωση του Δημήτρη Παπανώτα για τις κακοποιημένες γυναίκες που ήταν η αιτία για τη διαγραφή του από τον ΣΥΡΙΖΑ ΕΛΛΑΔΑΚακοκαιρία: Ισχυρή βροχή και χαλαζόπτωση στο νότιο Πήλιο- Πλημμύρισαν δρόμοι ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ«Έχασα την αδελφή ψυχή μου»: Ο ηθοποιός Γουόργουικ Ντέιβις, μιλά για την απώλεια της συζύγου του ΕΛΛΑΔΑLive η πορεία της κακοκαιρίας: Πού θα χτυπήσει τις επόμενες ώρες ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Εικαστικά / Στα 8 πιο ενδιαφέροντα περίπτερα της Μπιενάλε ΒενετίαςΜερικά από τα περίπτερα τα οποία εκπροσωπούν τις χώρες που παίρνουν μέρος στη μεγάλη γιορτή της τέχνης.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 19.4.2024 Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ 18.4.2024 Πολιτισμός / Πέθανε η εικαστικός, συγγραφέας και ακτιβίστρια Φέιθ Ρίνγκολντ Ήταν από τις πρώτες καλλιτέχνιδες που αμφισβήτησαν τις αντιλήψεις για την αφροαμερικανική ταυτότητα και την ανισότητα των φύλων.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 15.4.2024 Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου ΦαϊτάκηΗ «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 12.4.2024 Εικαστικά / James Turrell: Ο μεγάλος λάτρης του φωτός, ο καλλιτέχνης της ουτοπίαςΈνας σπουδαίος καλλιτέχνης που εδώ και δεκαετίες επιχειρεί να αιχμαλωτίσει το φυσικό φως έρχεται στην Αθήνα.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 11.4.2024 Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλιΣε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ 9.4.2024 Εικαστικά / Η περίπτωση Βίλεμ ντε Κούνινγκ― Με αφορμή μια νέα μεγάλη έκθεσηΗ έκθεση με 75 έργα του μεγάλου αφηρημένου εξπρεσιονιστή διοργανώνεται παράλληλα με τη φετινή Μπιενάλε και ξεκινά σε λίγες ημέρες.THE LIFO TEAM 8.4.2024 Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των ΦαγιούμΤριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.NEWSROOM 6.4.2024 Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 6.4.2024 Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.M. HULOT 31.3.2024 Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 27.3.2024 Σαν σήμερα / Αλέξανδρος Ιόλας: Το εξέχον θήραμα του αυριανισμού γεννήθηκε σαν σήμεραΟι σημαντικότερες στιγμές της αμφιλεγόμενης και συνάμα επιδραστικής προσωπικότητας που γεννήθηκε σαν σήμερα, το 1907ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 26.3.2024 Εικαστικά / Τα πανηγύρια του «Ξηρόμερου» ταξιδεύουν στην Μπιενάλε της ΒενετίαςΗ ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, ένα συλλογικό έργο που αντλεί έμπνευση από τα ελληνικά πανηγύρια, αποκαλύφθηκε σήμερα στο ΕΜΣΤ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ 21.3.2024 Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού ΠολιτισμούΟι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 21.3.2024 Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ ΆκερμανΟι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.NEWSROOM 20.3.2024 Εικαστικά / Κοιτάζοντας από κοντά το θρυλικό «Καφενείον το Νέον» του Τσαρούχη Ο ιστορικός τέχνης Χριστόφορος Μαρίνος αναλύει το διάσημο δίπτυχο του Τσαρούχη με το τοπόσημο της Ομόνοιας.THE LIFO TEAM 17.3.2024 Εικαστικά / Μετά από 38 επιθέσεις σε έργα τέχνης, κανείς δεν συγκινείται πλέον από τους ακτιβιστές για το κλίμαΚανείς δεν παίρνει πλέον στα σοβαρά το μήνυμα των ακτιβιστών, το κοινό εξοργίζεται, ενώ τα μουσεία τους αγνοούν.THE LIFO TEAM 16.3.2024 Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε ΚόλβιτςΤρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.NEWSROOM 12.3.2024 Εικαστικά / Η τραγική και σύντομη ζωή του Νικολά ντε Σταλ Η ζωή και το τραγικό του τέλος είχαν επί δεκαετίες επισκιάσει το έργο του μεγάλου ζωγράφου και ο κόσμος της τέχνης επιχειρεί να ερμηνεύσει ξανά το έργο του.ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 11.3.2024 Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνηΗ συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 10.3.2024
ΠΟΛΙΤΙΚΗΥποψήφιοι ευρωβουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: Οι 5 επιλογές Κασσελάκη -Αναλυτικά τα ονόματα και τα βιογραφικά τους
TV & MEDIAΗ αμοντάριστη δήλωση του Δημήτρη Παπανώτα για τις κακοποιημένες γυναίκες που ήταν η αιτία για τη διαγραφή του από τον ΣΥΡΙΖΑ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ«Έχασα την αδελφή ψυχή μου»: Ο ηθοποιός Γουόργουικ Ντέιβις, μιλά για την απώλεια της συζύγου του
Εικαστικά / Στα 8 πιο ενδιαφέροντα περίπτερα της Μπιενάλε ΒενετίαςΜερικά από τα περίπτερα τα οποία εκπροσωπούν τις χώρες που παίρνουν μέρος στη μεγάλη γιορτή της τέχνης.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 19.4.2024
Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ 18.4.2024
Πολιτισμός / Πέθανε η εικαστικός, συγγραφέας και ακτιβίστρια Φέιθ Ρίνγκολντ Ήταν από τις πρώτες καλλιτέχνιδες που αμφισβήτησαν τις αντιλήψεις για την αφροαμερικανική ταυτότητα και την ανισότητα των φύλων.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 15.4.2024
Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου ΦαϊτάκηΗ «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 12.4.2024
Εικαστικά / James Turrell: Ο μεγάλος λάτρης του φωτός, ο καλλιτέχνης της ουτοπίαςΈνας σπουδαίος καλλιτέχνης που εδώ και δεκαετίες επιχειρεί να αιχμαλωτίσει το φυσικό φως έρχεται στην Αθήνα.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 11.4.2024
Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλιΣε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ 9.4.2024
Εικαστικά / Η περίπτωση Βίλεμ ντε Κούνινγκ― Με αφορμή μια νέα μεγάλη έκθεσηΗ έκθεση με 75 έργα του μεγάλου αφηρημένου εξπρεσιονιστή διοργανώνεται παράλληλα με τη φετινή Μπιενάλε και ξεκινά σε λίγες ημέρες.THE LIFO TEAM 8.4.2024
Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των ΦαγιούμΤριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.NEWSROOM 6.4.2024
Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 6.4.2024
Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.M. HULOT 31.3.2024
Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 27.3.2024
Σαν σήμερα / Αλέξανδρος Ιόλας: Το εξέχον θήραμα του αυριανισμού γεννήθηκε σαν σήμεραΟι σημαντικότερες στιγμές της αμφιλεγόμενης και συνάμα επιδραστικής προσωπικότητας που γεννήθηκε σαν σήμερα, το 1907ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 26.3.2024
Εικαστικά / Τα πανηγύρια του «Ξηρόμερου» ταξιδεύουν στην Μπιενάλε της ΒενετίαςΗ ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, ένα συλλογικό έργο που αντλεί έμπνευση από τα ελληνικά πανηγύρια, αποκαλύφθηκε σήμερα στο ΕΜΣΤ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ 21.3.2024
Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού ΠολιτισμούΟι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 21.3.2024
Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ ΆκερμανΟι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.NEWSROOM 20.3.2024
Εικαστικά / Κοιτάζοντας από κοντά το θρυλικό «Καφενείον το Νέον» του Τσαρούχη Ο ιστορικός τέχνης Χριστόφορος Μαρίνος αναλύει το διάσημο δίπτυχο του Τσαρούχη με το τοπόσημο της Ομόνοιας.THE LIFO TEAM 17.3.2024
Εικαστικά / Μετά από 38 επιθέσεις σε έργα τέχνης, κανείς δεν συγκινείται πλέον από τους ακτιβιστές για το κλίμαΚανείς δεν παίρνει πλέον στα σοβαρά το μήνυμα των ακτιβιστών, το κοινό εξοργίζεται, ενώ τα μουσεία τους αγνοούν.THE LIFO TEAM 16.3.2024
Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε ΚόλβιτςΤρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.NEWSROOM 12.3.2024
Εικαστικά / Η τραγική και σύντομη ζωή του Νικολά ντε Σταλ Η ζωή και το τραγικό του τέλος είχαν επί δεκαετίες επισκιάσει το έργο του μεγάλου ζωγράφου και ο κόσμος της τέχνης επιχειρεί να ερμηνεύσει ξανά το έργο του.ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 11.3.2024
Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνηΗ συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 10.3.2024