UPDATE: Διαβάστε τι είπε στην πραγματικότητα, λέξη προς λέξη η Κική Δημουλά.
Η Άννα Δαμιανίδη αναφέρεται σήμερα στη στήλη της «Τρίτη Ματιά» στο ρατσιστικό -σύμφωνα με τα όσα περιγράφει- ξέσπασμα της ποιήτριας Κικής Δημουλά κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των Atenistas στην Κυψέλη.
Συγκεκριμένα γράφει:
«Στο τέλος της περιήγησης στην αυλή του σχολείου περιμέναμε ν' ακούσουμε κάτι ωραίο και αξέχαστο από τα χείλη πνευματικών ανθρώπων.
Και τι είπε η ποιήτρια; Ότι δεν αντέχει τους μετανάστες στην Κυψέλη, τόσοι πολλοί που είναι, πιάνουν και τα παγκάκια, δεν βρίσκεις να καθίσεις στην πλατεία, άσε που κλέβουν και φοβάται να βγει από το σπίτι της, α-πα-πα! χάλια. Εντάξει δεν χρειαζόταν να είσαι διακεκριμένη ποιήτρια για να πεις τέτοια. Τα λένε κάθε μέρα γριές στο τρόλεϊ για να πιάσουν κουβέντα. Κι ούτε καν όλες, κάμποσες έχουν καταλάβει ότι δεν μπορείς να γενικεύεις έτσι και συγκρατούνται».
Σε άλλο σημείο του άρθρου της η Άννα Δαμιανίδη στέκεται στην προσπάθεια του Μένη Κουμανταρέα και του Μενέλαου Καραμαγγιώλη να προστατέψουν την ποιήτρια απ' το να εκτεθεί περαιτέρω:
«"Στην Κυψέλη μένουν κυρίως οικογενειάρχες που προσπαθούν να ενσωματωθούν", είπαν οι άνθρωποι προσπαθώντας να αλλάξουν κουβέντα. Σιγά, σιγά σηκωθήκαμε να φύγουμε, το έργο το είχαμε ξαναδεί. Περιμέναμε από μια διακεκριμένη ποιήτρια κάτι πιο βαθύ, πιο ανθρωπιστικό; Κάτι φωτεινό που θα βοηθούσε τη συνύπαρξη με τους μετανάστες, που θα μαλάκωνε τους ανθρώπους; Λάθος μας! Η ποιήτρια επιβεβαίωσε ότι στην Ελλάδα η μπαναλιτέ του ξενοφοβικού λόγου δεν γνωρίζει σύνορα, ταξικά και άλλα. Με άνεση μπορείς να γενικεύεις, να βγάζεις το ρατσισμό σου χωρίς άγχος, ακόμα και δημόσια, ακόμα και σε πρωτοποριακές συναντήσεις γνωριμίας μς το χώρο και τους γείτονες. Αλίμονο, τι είναι η πολιτική ορθότης για μια ποιήτρια που έφτασε στην κορυφή; Ξενέρωτες αμερικανιές».
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΦΑΣΙΣΜΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΝΑΙ ΣΤΟΝ ΦΑΣΙΣΜΟ ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΜΟΥ
.........................
κομματακι υπερβολικο
Ο σχολιασμός και η κριτική είναι τα εργαλεία της δημοσιογραφίας και η ουσία της δημοκρατίας. Αν θεωρείς την κριτική απαγόρευση άποψης σταμάτα να διαβάζεις άρθρα και μη μπαίνεις στον κόπο κανενός είδους σχολιασμού.
Το δικαίωμα της άποψης συνεπάγεται και την υποχρέωση να δεχτείς τον σχολιασμό.
- πρέπει να εξηγούμε και τα αυτονόητα πλέον.
Ο λόγος που η ΧΑ είναι στο 10% και η espresso σαφώς σοβαρότερη εφημερίδα απο αυτή των Συντακτών της πλάκας.
Σιχαίνομαι και χλευάζω τις ρατσιστικές και φυλετικές αντιλήψεις αλλά είναι ψέμα πως όταν χρησιμοποιώ το λεωφορείο συχνά είμαι μόνο εγώ Έλληνας;
Ένα πρόβλημα ή τέλος πάντων ένα μείζον θέμα δε μπορεί να θιχτεί από τον φόβο της ταμπέλας του ρατσιστή άνευ ψηλάφησης;
διαφορετικά δε θα ήταν η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας τόσο βαθιά ξενοφοβική, ομορφοβική και ρατσιστική
κανένας έλληνας δεν αγοράζει εφημερίδες που του λένε πόσο ρατσιστής είναι
η ευαισθησία σου σχετικά με την ιερότητα του όρου "ρατσισμός" δείχνει πως μάλλον τον εκτιμάς αναλόγως, όσο μετριόφρον και αν προσπάθησες να κάνεις το σχόλιό σου.
έχετε γίνει όλες οι ρατσίστριες υπερευαίσθητες όλοι σας επιτίθενται, νιώθετε κι εσείς τον φασισμό στο πετσί σας..
* όσο να 'ναι για να ακούσεις την αλήθεια για το ποιόν σου χρειάζεται και λίγος γόνιμος μαζοχισμός.
Κατανοώ την έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου να χαίρεται περισσότερο με την καταστροφή των ειδώλων του παρά με την επιτυχία τους, απλά δεν καταλαβαίνω γιατί και οι ίδιοι και τα ΜΜΕ κάνουν ό,τι μπορούν για να επισπεύσουν τις διαδικασίες...
Μου θυμίζετε Χριστιανό να διαμαρτύρεται στον Dawkins που του "καταστρέφει" τα ιερά, παραθέτοντας απλά επιστημονικά γεγονότα. Η δημοσιογράφος απλά παρέθεσε τα γεγονότα. Που να έκραζε και άσχημα κιόλας (που σόρρυ, αλλά την έπαιρνε να το κάνει).
Ποιός έχει πει ότι ελευθεροστομία είναι λέω ό,τι θέλω και δεν θα με κρίνει κανείς; Να ανοίξετε τα λεξικά, έχετε λάθος σημασία στο μυαλό σας αρκετοί.
Και τι σκάτε στο φινάλε; Ξέρετε πόσοι Χρυσαυγίτες λένε ΓΕΙΑ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ;
Με την σειρα μου κι εγω θα παραφρασω τον DLiats κα θα πω οτι και οι αριστεροι λενε οτι δεν εχουν πατριδα, αλλα αυτο δεν τους εμποδισε να πολεμησουν για αυτην. Οι μονοι τελικα που δεν το εκαναν ηταν οι πατριωτες που εχουμε στην βουλη τωρα, που αστυνομευαν για λογαριασμο του ομοιδεατη τους κατακτητη.
Ε όχι και να ενοχλούμαστε με έναν μαύρο μέσα σε ένα γήπεδο, ιδίως όταν είναι το αστέρι της ομάδας! Με έναν μαύρο μέσα σε ένα Πανεπιστήμιο όμως;
Ξενοφοβία (από το "ξένος" + "φόβος") είναι όταν ένας άνθρωπος είναι επιφυλακτικός ή αντιπαθεί κάτι ή κάποιον που δεν ανήκουν στην ίδια εθνικότητα, θρησκεία κ.α.
Να σας διορθώσω. ΌΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ. ΟΛΟΙ. ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Ακόμα και σε έναν μικρό βαθμό. Υπάρχουν πολλές μελέτες που καταλήγουν εκεί. Προφανώς το πολεμάς και ή το νικάς εντελώς, είτε βρίσκεις τις ισορροπίες σου. Άνθρωποι χωρίς φοβίες, συμπλέγματα και προκαταλήψεις ΔΕΝ υπάρχουν. Παρόλαυτά σίγουρα στην Ελλάδα δεν είμαστε όλοι νεοναζί. Δεν είναι η πλειοψηφία η Χ.Α., μπορεί να είναι 3ο κόμμα, αλλά είναι και οι συνθήκες περίεργες. Δεν είναι η πλειοψηφία ακόμα ευτυχώς. Όμως σε αυτούς που στηρίζουν την Χ.Α. δεν θα χαριστώ. Αυτοί δεν είναι αυτό που εύκολα και αγαπισιάρικα παρουσιάζετε. Όχι. Ξέρουν για τις δολοφονίες, γιατί πλέον παίζουν κάθε μέρα στα mainstream media και είναι 0Κ με αυτό. Δεν τους ενοχλεί. Το δέχονται. Αυτό που έχει παραγίνει είναι να μιλάμε πλέον ανοιχτά για το ότι στηρίζουμε δολοφόνους και να το διαπραγματευόμαστε. Γίναμε δολοφονοσκεπτικιστές. Το εξατάζουμε δηλαδή ανά περίπτωση κιόλας. Εδώ το δέχομαι, εδώ όχι κτλ. Πολιτοφυλακές και έτσι. Και μας λέτε εσείς ότι η ξενοφοβία είναι δικαιολογημένη; Οι μαχαιριές στις σάρκες ανθρώπων δεν θα δικαιολογηθούν ΠΟΤΕ. ΠΟΤΕ. Τα βασανιστήρια και οι δολοφονίες δεν θα δικαιολογηθούν ποτέ. Ό,τι χρώμα πολιτικό και ιδεολογικό και αν τους δώσετε. ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ.
Πρώτον, και ας το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή για αυτό, (κυρίως στη μυωπική άποψη της ποιήτριας αναφέρομαι) ότι για το "μεταναστευτικό μπάχαλο" οι μόνοι που δεν φταίνε και δεν μπορούν να δώσουν λύση είναι οι ίδιοι οι μετανάστες / πρόσφυγες / κατατρεγμένοι.
Αν το κατανοήσουμε αυτό, μετά η συζήτηση γίνεται ευκολότερη:
Και μάλιστα προκύπτουν και λύσεις αλλά και υπεύθυνοι. (Εμείς δεν εξαιρούμαστε: έχουμε παραβιάσει κάθε συνθήκη που έχουμε υπογράψει για την προστασία και την διαχείριση αυτών των ανθρώπων και έχουμε καγγελθεί και καταδικαστεί για αυτό)
Οπότε τα παράπονα για τα παγκάκια μάλλον το σαμάρι χτυπούν.
Επί της ουσίας το σχόλιό σου, μου θύμισε ακριβώς το παρακάτω απόσπασμα από ένα εξαιρετικό άρθρο που είχα διαβάσει -πολύ- παλιότερα, και σου το συνιστώ να το διαβάσεις (αναφέρεται στη γαλλική κοινωνία που αντιμετώπισε παρόμοια προβλήματα πριν από εμάς. Η ομοιότητα ανατριχιαστική):
»...Με αυτόν τον τρόπο γεννιέται ο απόλυτος ξένος, που γίνεται παγκόσμια απειλή απέναντι στην οποία πρέπει να αμυνθούμε. Ωθούμενος ώς τις ακραίες συνέπειές του, ένας τέτοιος συλλογισμός παράγει τον ρατσισμό, δηλαδή την πιο ακραία μορφή της ξενοφοβίας. Φυσικά, όποιος είναι ξενόφοβος κινείται πάντοτε σε ένα γενικό επίπεδο, στιγματίζοντας μιαν ολόκληρη κοινότητα, έστω και αν σε προσωπικό επίπεδο θα έχει έναν άραβα, σενεγαλέζο ή ρουμάνο φίλο, για να τον επιδεικνύει απορρίποντας κάθε κατηγορία για ξενοφοβία εναντίον του ιδίου. ..."
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=59827
Έντυπη Έκδοση Επτά, Κυριακή 5 Ιουλίου 2009
Πώς γεννιέται η ξενοφοβία
Από τον ΘΑΝΑΣΗ ΓΙΑΛΚΕΤΣΗ
Ο γάλλος κοινωνιολόγος Αλέν Τουρέν μιλάει στον Φάμπιο Γκαμπάρο, ανταποκριτή της ιταλικής «La Repubblica» στο Παρίσι.
Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων τώρα, δε φοβάται μήπως αναμιχθεί το αίμα μας, δε βλέπει τους αλλόφυλους σαν ζώα και περιουσία και ούτε θέλει το κακό τους. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων, φαβάται, ότι ο μεταναστευτικός μπατεσκυλοαλετισμός με τον μεταναστευτικό νεφελοβατισμό, όχι μόνο δε βοηθάει αυτούς αλλά πειράζει κι εμάς.
Ρατσισμός δεν είναι να θέλεις σκλάβους, αλλά να κάνεις δικαρίσεις ανάμεσα στους ανθρώπους βάσει φυλετικών (ή άλλων) χαρακτηριστικών. Αν φοβάσαι λοιπόν τους ξένους, επειδή φυλετικά είναι πιθανότερο να είναι εγκληματίες, τι είσαι αν δεν είσαι ρατσιστής;
Αν έβαζες όση σκέψη έβαλες για να βρεις μια καλή δικαιολογία για τον ρατσισμό σου (και των πολλών που ανακουφίστηκαν με την φτηνή δικαιολογία σου) για να κατανοήσεις ότι ο φόβος για τον άλλον είναι όσο παράλογος είναι κάθε άλλος φόβος, θα είχες λύσει και το ξενοφοβικό σου πρόβλημα...
Ντροπή σας να μπερδεύετε τον κόσμο με δύσκολες έννοιες. Στην χώρα που ακόμα και σήμερα (!) όλα τα αθλητικά παπούτσια είναι..."σπορτέξ", όλα τα κόμικς "μικυ μάους", όλες οι ηλεκτρονικές συσκευές "κο(υ)μπιούτερ" και πολλά άλλα έρχεστε και προσπαθείτε να εξηγήσετε τι σημαίνει ρατσιστής..
Και τώρα τι θα κάνουν όλοι οι φίλοι μας που το έχουν πρόχειρη καραμέλα που θεραπεύει τα πάντα? Γιατί τους μπερδεύετε?
Κι άντε, έστω οτι κατανοήσουν ορισμένοι πως ρατσιστής είναι ΜΟΝΟ ο άνθρωπος που θεωρεί πως κάποια φυλή (συνήθως η δική του είναι η αλήθεια) είναι εξ ορισμού ανώτερη από κάποια άλλη, τι περιμένετε μετά να γίνει? Κι αν επίσης κάνετε προσπάθεια να τους εξηγήσετε πως όχι, δεν έχουν δυο διαφορετικές λέξεις την ίδια ή παρόμοια σημασία γιατί είναι "βολικό", τι ελπίζετε να συμβεί? Να φασκελωθούν στον καθρέπτη που για πολύ καιρό έχουν κάνει μια έννοια λάστιχο από αλόγιστη αναπαραγωγή όσων ακούνε χωρίς να τα κατανοούν ή να σας βρίσουν ως κρυφοφασίστα, εντεταλμένο εξωγήινο και πράκτορα των Αμερικάνων? Χαρά στο κουράγιο σας.
Μια σημείωση για την Κική Δημουλά, απλή στατιστική διαπίστωση για όσους μιλάνε και με ανθρώπους εκτός από πληκτρολόγια: οι άνθρωποι που έζησαν στον Πόλεμο είναι σχεδόν απίθανο να είναι ρατσιστές για διάφορους λόγους, είναι (έστω, να πούμε σχεδόν πάντα?) βαθιά ανθρωπιστές. Έχω μιλήσει με πολλούς παππούδες και γιαγιάδες που έζησαν και πολλοί ζουν ακόμα και δεν έχω βρει ούτε έναν (1), έτσι για δείγμα. Μου φαίνεται δύσκολο να είναι τελείως τυχαίο.
Δεν μπορεί πια κανείς να πει μια κουβέντα και αμέσως σείεται η γη να σπεύσουμε να του φορέσουμε κοστούμι τι είναι και τι δεν είναι. Σε λίγο θα λες πως λατρεύεις τις λιακάδες και δεν γουστάρεις τις συννεφιές και θα βρίσκονται 5-6 να σου πουν πως αυτό που κάνεις είναι.."ρατσισμός" (!!!) κατά των συννεφιασμένων ημερών που έχουν την δική τους αξία και για κάποιους ανθρώπους είναι σημαντικές.
Επειδή δε μας αρέσουν οι λέξεις το δικό μας το βαφτίζουμε ξενοφοβία;
οκ...
Τελικά πολλές φορές η ποίηση είναι αστή(-α)....
για να αφησετε τα παγκακια ελευθερα στους καημενους τους "λαθρομεταναστες"..αλλωστε εσεις εχετε την πολυτελεια να εχετε και πλαστικη καρεκλα ενω αυτοι οι καημενοι δεν εχουν!!!
- Εχετε και λεξικο φανταζομαι σπιτι σας οπου διπλα στη λεξη γενικευση καπου εκει θα εχει και τη λεξη "λάθρα"..
Ετσι με τοσο επιπλαστη πλαστικοτητα εσεις θα νιωσετε ακομα πιο καλος και καλλιεργημενος ανθρωπος κι εμεις ακομα πιο ρατσιστες!!! Συγχαρητηρια!
Ακόμα κι έτσι να είναι, αν αντιμετωπίσουμε το λόγο της, όπως αντιμετωπίζουμε τους στίχους της, αν διαβάσουμε από πίσω κάτι που μπορεί να μας δώσει ένα ουσιαστικό μάθημα, ένα μάθημα που μπορεί να μας βελτιώσει δε θα είναι πολύ πιο έντιμο προς τους εαυτούς μας. Πόσο λίγα έχει να μας δώσει μια ηλικιωμένη που εκφράζεται ρατσιστικά για τους ξένους, και πόσο πολλά μπορούμε να πάρουμε από μια Ποιήτρια που ακόμα και στις δηλώσεις της απαιτεί τον πνευματικό κόπο μας για να μας θρέψει από τον λιμό της τόσης Πραγματικότητας.
"Δεν αντέχω τους μετανάστες στην κυψέλη, πιάνουν όλα τα παγκάκια"...
Πχ. Δεν μπορώ πια να πονέσω, δεν έχω το θράσος να μιλήσω για τον πόνο μου, δεν έχω το θράσος να αναζητήσω το παγκάκι για να πάω να καθίσω να στοχαστώ... Μου το πήραν το παγκάκι οι μετανάστες, που καιρός για στοχασμούς; Ό,τι δεκανίκι στον πόνο υπάρχει ας το πάρουν αυτοί που πονούν, που πονούν πραγματικά, όχι εγώ. Δεν τους αντέχω τους μετανάστες, Δεν αντέχω τον πόνο του άλλου να μου χτυπάει κάθε μέρα την πόρτα και να μου υπενθυμίζει το "θρασύ" του δικού μου πόνου. Οι μετανάστες ήρθαν και έκατσαν στα παγκάκια μου. Νέοι πόνοι ήρθαν να ξαποστάσουν εκεί που παλιά οι δικοί μου μεταγράφονταν σε Ποίηση... Που καιρός για Ποίηση δίπλα σε τέτοιο ανθρώπινο σπαραγμό...
Μια ιδέα, όχι για την προστασία της Δημουλά, για την προστασία του καθενός. Για την προστασία της ανωτερότητας της Τέχνης. Για να μην πάψουμε να ελπίζουμε, για να έχουμε ένα φως να μας φέγγει. Για να μην αφεθούμε να προστατεύουμε παγκάκια...
Μήμως γινόμαστε εμείς ρατσιστές απέναντι στους υπερήλικες, όταν τους στερούμε με αγένεια τα παγκάκια της βόλτας τους, ύστατο αποκούμπι στην κουραστική προσπάθειά τους να μην αποκοπούν από τον έξω κόσμο;
Κάθε άνθρωπος στη σεβαστή ηλικία των 82 ετών, όπως η Κική Δημουλά, έχει το δικαίωμα να παραπονεθεί για τη ζωτικής σημασίας αυτή στέρηση.
Είναι τουλάχιστον επιπόλαιο να βιαστούμε να τον πούμε ρατσιστή, επειδή οι καταχραστές των δικαίωμάτων του τυχαίνει να είναι αλλοδαποί.
Το μεγαλείο του Ρίτσου δεν θα το βρεις στον θρήνο για τον θάνατο του Στάλιν, στους προλεταριακούς του θούριους και σε άλλα κακά του ποιήματα, αλλά στις εξομολογήσεις και στα πετάγματα της Ελένης, της Φαίδρας, του Αρίοστου και άλλων ηρώων που ξεπηδάνε από το μικροαστικό του σύμπαν...
Μαρξ, Λένιν και οι ποιητές τους μικροαστοί ήταν και αυτοί.
Βολέψου στην πραγματικότητά σου και μην την εξωραϊζεις.
Η προοπτική του "να φτιαχτούν περισσότερα πάρκα" δεν μπορεί να αφορά έναν 82χρονο: στην καλύτερη των περιπτώσεων τα "περισσότερα πάρκα" θα έχουν φτιαχτεί όταν εκείνος θα πλησιάζει τα 100... Και να ζει τότε, βολτα δεν θα μπορεί να κάνει...
Του ηλικιωμένου του προσφέρεις κάτι ΣΗΜΕΡΑ και ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ. Ειδικά αν λέγεται Κική Δημουλά.
Mother of all facepalms
Βρε Toolio, πλάκα μας κάνεις; Δηλαδή σε ποιον ανήκουν τα πάρκα αν όχι σε εμάς που τα χτίσαμε πληρώνοντας φόρους μια ολόκληρη ζωή. Δηλαδή αν πάω εγώ στη Γερμανία ή την Αγγλία για διακοπές θα μου ανήκουν και τα πάρκα τους; Λίγη σοβαρότης δε βλάπτει.
lowchip
Έχω ακούσει τουρίστες να παραπονιούνται για την κατάσταση με τους μετανάστες στο κέντρο της Αθήνας και όσοι ξένοι γνωρίζω που ήρθαν για διακοπές στην Ελλάδα αυτό ίσως τους ενόχλησε πιο πολύ απ'όλα διότι ΟΛΟΙ είπαν ότι στη χώρα τους ΔΕ συμβαίνει κάτι αντίστοιχο. Ρατσιστές λοιπόν κι αυτοί ή λογικοί άνθρωποι με απόψεις;
Απίθανος είναι, περιγράφει το περιστατικό και συνεχίζει να το υποστηρίζει: ο Πακιστανός δεν έχει δικαίωμα να θυμώσει.
Δεν είχα διαβάσει το κείμενο, αλλά πρόκειται για παλιά απογοήτευση που όπως και άλλες προτιμώ να μην ανακαλώ
Το να αποκαλείς την Δαμιανίδη υποκρίτρια, μάλλον σημαίνει πως δεν την διαβάζεις συχνά.
Ξεχειλίζει από αλληλεγγύη για την τρίτη ηλικία ο αρθρογράφος.
Συμφωνώ στο ότι άλλο ο ρατσισμός,κι άλλο η ξενοφοβία,πρώτη φορά όμως βλέπω να αναγνωρίζεται αυτό και να υπερασπίζεται το δικαίωμα του καθενός να εκφέρει άποψη σε τέτοια ζητήματα.Είναι ευχάριστο-το δυσάρεστο είναι ότι εφαρμόζεται μόνο σε συγκεκριμένους ανθρώπους.
εδώ άλλοι γράφουν ότι οι μετανάστες κάνουν κατάληψη στα παγκάκια.
Ανοίγει νέο κεφάλαιο. ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΤΑ ΠΑΓΚΑΚΙΑ ΜΑΣ.
"Και ποια είναι η πιο αψηλή εντολή; Ν' αρνηθείς όλες τις παρηγοριές-θεούς, πατρίδες, ηθικές, αλήθειες - ν' απομείνεις μόνος και ν' αρχίσεις να πλάθεις εσύ, με μοναχά τη δύναμή σου, έναν κόσμο που να μην ντροπιάζει την καρδιά σου. Ποια 'ναι η πιο αντρίκια χαρά; Ν' αναλαβαίνεις την πάσα ευθύνη." φοβισμένα ποντίκια
Που ακριβώς είναι το πρόβλημα; Στο ότι εξέφρασε με λόγια αυτό που αισθάνεται ή στο ότι φοβάται;
Εάν το πρόβλημα είναι στο πρώτο, η αντίδραση ορισμένων είναι καθαρό φασιστική...δηλαδή θα της απαγορέψουμε να μιλάει;
Εάν το πρόβλημα είναι στο δεύτερο τότε αυτό δείχνει ότι κάποιοι έχουν μεγάλο θέμα αφού περιμένουν από συνανθρώπους τους να είναι μηχανές και όχι άνθρωποι.
Εκτός και αν κάποιοι από εσάς πιστεύουν ότι οι άνθρωποι του πνεύματος δεν έχουν δικαίωμα στο φόβο....
Βγαλτε ολοι σιγα σιγα τα ρατσιστικα σας κ*υρ@δι@ που κρυβατε μες στο κεφαλι σας τοσο καιρο τωρα που βρηκατε πατημα στις δηλωσεις ενος "πνευματικου" ανθρωπου.
ΜΠΕΕΕΕΕΕΕΕ!
Δηλαδή τι λιγότερο έχει αυτό το σχόλιο απ' το "μου τη δίνουν οι εβραίοι γιατί πιάνουν όλα τα παγκάκια" που θα έλεγε κάποιος "νοικοκύρης" στη Γερμανία του '36;
Εκτιμώ την ποιήτρια Κική Δημουλά αλλά είχε μια άτυχη στιγμή, είναι κρίμα, όμως συμβαίνει.
Τα υπόλοιπα του στυλ "ο έλληνας είναι πονόψυχος και αντιρατσιστής ΑΛΛΑ..." να με συγχωρείτε αλλά τα θεωρώ υποκριτικά...
κατεληξα οτι πια κατα βαση μενουν σε ενα μικροαστικο μικροκοσμο τουs χωριs να εχουν ιδεα τι γινεται στην πραγματικη κοινωνια......
ΟΧΙ η δημουλα δεν ειναι καλυτερη απο αυτουs που ελεγαν τουs μικρασιατεs προsφυγεs ...τουρκοσπορουs,τιs μικρασιατισεs ...παστρικεs
ΟΧΙ η δημουλα δεν ειναι ποιητρια των φτωχων!
ΝΑΙ η δημουλα ειναι μια ποιητρια των φοβισμενων μικροαστων....
Υ.Γ:στην ιστορια εμειναν οι ποιητεs/συγγραφειs που πηραν θεση στην ταξικη κοινωνια(ουγκω,ντικενs,βυρων,ντοστογιεφσκι,...,....) και οχι οι ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΔΕΣ μικροαστοι που το μονο που τουs ενοιαζε ηταν τα ΑΤΟΜΙΚΑ ΤΟΥΣ παθη αποκομμενα απο την ταξικη κοινωνια.....
ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ κυρια δημουλα.....
Και παρόλο που το παρόν ιστολόγιο συνεχίζει να αραιώνει όλο και περισσότερο τις αναρτήσεις του για να μην επαναλαμβάνεται συνεχώς, το θέμα της ανόδου του ρατσισμού και του φασισμού θα πρέπει πάντα να παραμένει σε μία κατάσταση διαρκούς επαγρύπνησης. Διότι, όσο και αν έχουν αναλυθεί τα αίτια και τα γεγονότα που οδήγησαν στην «εκτόξευση» της Χρυσής Αυγής, το χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι η σταδιακή απορρόφηση της ρητορικής μίσους από την κοινωνία μας. Η ευρύτερη αποδοχή ότι κάπου κάπου δεν έγινε και τίποτα να πέφτει καμιά ανάποδη. Ότι δεν έγινε και τίποτα αν συνεχώς διαχωρίζουμε τους ανθρώπους σε Πακιστανούς, Αλβανούς και Έλληνες. Ότι έχουμε αποδεχτεί πως οι υπηρέτες του πολιτεύματος είναι όλοι διεφθαρμένοι προδότες, οπότε η λύση θα έρθει είτε από «χαρισματικούς» ηγέτες είτε από την εκτενή αυτοδικία.
Σε μία πολιτισμένη κοινωνία, η Κα Δημουλά δεν θα μπορούσε να πει αυτά που είπε, τόσο ανοιχτά και ανέμελα, γιατί πολύ απλά δεν θα μπορούσε να βρει τον κατάλληλο διαλεκτικό τρόπο ώστε να τα εκφράσει χωρίς να βρει μία σειρά από επικοινωνιακά εμπόδια ανάμεσα στην ίδια και το κοινό της. Θα ήταν, ίσως, αδύνατο για την μέση κοινωνική συνείδηση να συνδυάσει το πνεύμα της με τα λεγόμενά της και στην καλύτερη των περιπτώσεων, μάλλον θα εισέπραττε αμήχανα περιπαιχτικά γέλια.
http://ellinaki.blogspot.gr/2013/05/blog-post.html?spref=fb
Ελληνας Εθνικιστης
Ενα διστιχο που εμπνευστηκα απο την δυστυχη μοιρα μας να ανεχομαστε τον Homo Fasciens. Μια εξελιξη των ανθρωπων προς τα πισω που συνεβει μολις μεσα σε λιγους μηνες. Γιατι μεχρι πριν απο αυτους τους μηνες λαθραιοι και παρανομοι ηταν οι Χρυσαυγητες και εγκληματικη ηταν και ειναι η δικη τους η δραση. Μιλαει ο Εθνικισμος για εγκληματικοτητα....
Ως πριν 5 χρονια οποιος μιλουσε για αναγκη μεταναστευτικης πολιτικης, ξεχνωντας ακομα και τα ΔΟυβλινα Ι ΙΙ κλπ αντιμετωπιζοταν ως ακροδεξιος.
Πήγα βόλτα στη Κυψέλη,
είδα τους μελαμψούς και σκιάχτηκα
μου ήρθε να ζωγραφίσω μια σβάστικα
Πιάνουν όλα τα παγκάκια
και που θα κάτσουμε οι λευκοί
Θα πάω καλύτερα σπίτι μου
να φτιάξω μια φακή
μη ξεχάσω να πάρω και παγάκια
Ω μετανάστη μελαμψέ γιατί μου πήρες τη θέση;
Καλά να πάθεις, έκατσες εκεί που τα περιστέρια
έχουν χέσει.
Αυτό που έγραψα είναι ένα ενδεχόμενο, που μάλλον απίθανο φαντάζει. Περιμένω με ενδιαφέρον το υστερόγραφο της.
[ΑΠΑΝΤΗΣΗ LIFO: Αγαπητέ αναγνώστη/τρια, μπερδεύτηκες. Η "πλήρης δήλωση" που λες είναι απλώς το σχόλιο του manwithascarf που κάνει μια προσπάθεια πιθανής ερμηνείας της φράσης που έχει σε εισαγωγικά.]
[ΑΠΑΝΤΗΣΗ LIFO: Δεν υπάρχει "δήλωση Δημουλά" σε κάποιο ΜΜΕ. Διαβάστε το άρθρο απ' την Εφημερίδα των Συντακτών για να καταλάβετε σε ποιους φέρεται να το είπε - σε κοινό που την άκουγε. Η κυρία Διαμαντίδη ήταν απλώς μία απ' τους αυτήκοους μάρτυρες.]
- ΑΡΑ δεν ξέρουμε τι ακριβώς και πώς το είπε η Δημουλά αλλά έχουμε μόνο την μεταφορά του γεγονότος από τρίτο πρόσωπο. ΕΠΕΙΔΗ πριν ρίξουμε την Δημουλά στον βάραθρο ή την κάψουμε στην πυρά (βλέπω ότι φτάνουμε στο άλλο άκρο όποιος λέει τη λέξη 'μετανάστης' να τον καίμε σαν τις μάγισσες στο μεσαίωνα), θα ήθελα να ακούσω να το λέει ή ίδια ή και κάποιος άλλος που την άκουσε να μας πει δημοσίως τι ακριβώς και πως το είπε αυτό η Δημουλά._
γιατι εισαι αιχμαλωτος
κριμα για τα ποιηματα της
διαμαντής φλωράκης
Έχει τεράστια διαφορά το ένα με το άλλο, για το δημόσιο λόγο σου κρίνεσαι η μεταφορά ιδιωτικής κουβέντας άνευ αδείας είναι δημοσιογραφικό malpractice και αγγίζει τα όρια του κουτσομπολιού!
Φυσικά αυτό δεν απέτρεψε την ίδια την κα Δαμιανίδη να την κανιβαλίσει με την δύναμη που έχει η πένα της, στους αναγνώστες της και όχι μόνο...
Ας αφιερώσουμε λοιπόν ένα τραγουδάκι σε αυτήν την "προοδευτική" δημοσιογραφία:
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΗΤΤΑΣ (Γενιά Του Χάους)
Οι αγγελιοφόροι της νύχτας μιλούν για τον άνθρωπο με λόγια πικρά,
μιλούν για πράξεις αψυχολόγητες, παράλογες κι αφύσικες,
για δηλητηριασμένες ψυχές γεμάτες τραύματα και βαθιές πληγές,
μιλούν για τον φόβο της συνείδησης, τον φόβο της ευθύνης,
για δειλία, προδωσία και για κατάχρηση εξουσίας.
Και ειν' απόψε τα λόγια τους πικρά.
Ίσως γιατί κανένας δεν θέλει να τ' ακούσει.
Τρέχουν όλοι και κρύβονται σαν τα μικρά παιδιά,
με το δάχτυλο κανέναν δεν θέλουν να τους δείξει.
Άκουσε, άκουσε το μήνυμα της ήττας όταν λες:
Εμπρός να κάψουμε τον εμπρηστή.
Εμπρός να βιάσουμε τον βιαστή.
Εμπρός να κρεμάσουμε τον δήμιο.
Εμπρός να σκοτώσουμε τον φονιά.
Εμπρός να κλέψουμε τον κλέφτη.
Εμπρός να εξυγιανθεί η κοινωνία.
Το μήνυμα της ήττας το φωνάζουν
αυτοί που νοιώθουν νικητές.
Το μήνυμα της ήττας το φωνάζουν
αυτοί που νοιώθουνε κατακτητές.
Το μήνυμα της ήττας το φωνάζουν
της πάσης φύσης εξουσίας οι εραστές.
Το μήνυμα της ήττας το φωνάζουν
αυτοί που ποτέ τους δεν σκέφτηκαν "γιατί".
Η μεγάλη μου απορία είναι, πού ήταν όλοι αυτοί οι (πνευματικοί;) άνθρωποι τόσα χρόνια, που το κράτος είχε ξέφραγο αμπέλι τα σύνορα, που υπέγραφε την Δουβλίνο 2, που αλλοτριώνονταν η Ελληνική κοινωνία απο τις πιστωτικές κάρτες, και τα καταναλωτικά δάνεια, που η κάθε κατίνα έπαιρνε αλλοδαπή για τις δουλειές στο δυάρι που έμενε, για να την λέει ΚΥΡΙΑ, χωρίς φυσικά να πληρώνει ασφάλεια, (όπως και ο υπουργός εργασίας Πολύδωρας, αλλα και άλλοι πολιτικοί λεβέντες υπέρμαχοι των μεταναστών, αλλα και ο φυρερίσκος), τί πρότειναν και τι έκαναν για να σταματήσει αυτή η αλλοτρίωση; Προφανώς ζούσαν στον δικό τους κόσμο.
Στις δύσκολες στιγμές πάντα οι αδύναμοι την πληρώνουν. Τώρα που το ευρωπαϊκό καράβι έπεσε στην ξέρα, οι βόρειοι κατηγορούν τους τεμπέληδες νότιους, οι νότιοι τους μετανάστες, οιμ μετανάστες ποιόν να κατηγορήσουν; Τελικά, οι απόκληροι αυτού του κόσμου φταίνε για όλα.
Ε όχι. ΦΑΟΥΛ! Τεράστιο σφάλμα να σχολιασει τα "πιασμενα παγκακια".
Απο εκεί που σχολιαζαμε για τις δουλειες, τώρα θα λέμε για τα παγκάκια;; Μηπως μετα θα πει για τις θεσεςι στα λεωφορεία;;; Στις ουρες;;;
Τα παγκακια ανηκουν σε όλους. Και μου αποπνέει μια ηρεμια το πιασμενο παγκακι. Μια ωραια ειρήνη. Και οι ανθρωποι ξαναβρίσκουν εκεί λίγο απο την αξιοπρεπειά τους. Το δικαίωμα του να ρεμβάζουν με τον φίλο ή τον ξαδερφο τις Κυριακές. Όπως όλος ο κόσμος/
Σφίξαν οι κρίσεις και καθείς βγάζει τον αληθινό του εαυτό πίσω από τα προσωπεία της πνευματικότητας.
http://www.efsyn.gr/?p=47572
Αν για παράδειγμα αυτές τις δηλώσεις τις είχε κάνει, ας πούμε, ο Φαήλος Κρανιδιώτης ή ο Μιχαλολιάκος, πολλοί από τους παραπάνω σχολιαστές θα διαμαρτύρονταν εντόνως για το ρατσισμό. Θα αναρωτιόνταν για το πού οδεύει η ελληνική κοινωνία. Θα διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους στο όνομα της Δημοκρατίας και της Ισότητας. Να, όμως που τώρα ο ρατσισμός γίνεται μια εξωραϊσμένη ξενοφοβία. Οι μετανάστες έγιναν ξαφνικά "πάρα πολλοί και με παραβατική συμπεριφορά". Τα ανθρώπινα δικαιώματα γίνονται "ανόητη πολιτική ορθότητα". Αίφνης νοιαζόμαστε για τους συνταξιούχους και δεν διαμαρτυρόμαστε πια που τους πληρώνουμε τις συντάξεις τους, ούτε τους κατηγορούμε για τα δανεικά.
Δυο μέτρα και δυο σταθμά!
Τελικά, η απόδοση των σχετικών απόψεων στη Δημουλά είναι πολύ βολική για τους περισσότερους. Γιατί, όπως γράφτηκε και πιο πάνω, είναι πράγματα που οι περισσότεροι πιστεύουν αλλά δεν έχουν το θάρρος να το παραδεχτούν (δημοσίως). Τώρα έχουν ένα ωραιότατο άλλοθι.
έχει βέβαια γίνει αποσπασματική μεταφορά του λόγου (οκ δεν είναι μεμπτό , είναι σύνηθες αυτό γιατί είναι υποκειμενικό το κείμενο-άποψη, δεν είναι ρεπορτάζ... και στάζει λίγο χολή )
Δικαίωμα της λοιπόν να γράφει την κριτική της για όσα άκουσε σε ένα δημόσιο λόγο, καλό θα ταν βέβαια και η ίδια η δημοσιογράφος αναλογιζόμενη το πόσο ευαίσθητο είναι αυτό το θέμα και το πόσο μπορεί στον ψηφιακό κόσμο να πάρει διαστάσεις (κάτι που σίγουρα δεν ξέρει η κα Δημουλα) να χε παραθέσει και μια διευκρινιστική από τη μεριά της ποιήτριας δήλωση.
Μιας και τη σοκάρει :" Η επικράτηση του ρατσιστικού λόγου χωρίς αιδώ και περίσκεψη. Η έλλειψη της παιδείας που θα τον συγκρατούσε." ας έκανε ένα βήμα προόδου διδάσκοντας αυτά που γνωρίζει σε όσους κατά την άποψή της τα αγνοούν
για μενα και στραβος ειναι ο γιαλος και στραβα αρμενιζουμε, ταυτοχρονα, ουτε ξενοφοβια αλλα ουτε και μηδενικη ομοιοσταση.
Δεν γινεσαι ουτε ανθρωπιστης ουτε προοδευτικος αν λες "ποια κριση στην ελλαδα ΔΕΝ εχετε κριση, αφου μπορειτε αν θελετε να μεταναστευσετε ολοι στην Γερμανια"
π.χ. για τη καταρευση του εργοστασιου στο μπαγκλαντες τι καναμε και τι πρεπει να κανουμε για να γινουν ανθρωπινες οι συνθηκες εργασίας εκει;
(οχι οτι εδω ειναι ιδανικες)
δεν εινα ανθρωπινο, το δικαιωμα στο ουσιαστικο ξεριζωμα, ανθρωπινο ειναι το δικαιωμα να μπορεις να επιλεξεις που θα ζησεις απο επιλογη οχι απο ουσιαστικο διωγμο.τι κανουμε για αυτο;
στην φιλοθεη μπορουν ολοι να ειναι οσο κοσμοπολιτες χρειαζονται να ειναι. αλλος κοσμος, αλλη χωρα ισως και αλλος πλανητης.
http://www.tanea.gr/news/greece/article/5016105/ti-akribws-eipe-h-kikh-dhmoyla-gia-thn-kypselh-kai-toys-metanastes/