Βρετανικό Μουσείο: «Για να εξετάσουμε τον δανεισμό πρέπει να αποδεχθείτε πως τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν στο μουσείο»

Βρετανικό Μουσείο: «Για να εξετάσουμε τον δανεισμό πρέπει να αποδεχθείτε πως τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν στο μουσείο» Facebook Twitter
3

«Προϋπόθεση για να μπούμε σε οποιαδήποτε συζήτηση περί δανεισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα είναι να αναγνωρίσετε ότι νόμιμος ιδιοκτήτης τους είναι η Βρετανία και όχι η Ελλάδα» δηλώνει στην εφημερίδα «Τα Νέα» η εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου, απαντώντας στο αίτημα του Κυριάκου Μητσοτάκη για δανεισμό των Γλυπτών στην Αθήνα.

Σχολιάζοντας την πρόταση Κυριάκου Μητσοτάκη προς τον Μπόρις Τζόνσον,  δηλώνει ότι οποιαδήποτε απόφαση θα ληφθεί από το Βρετανικό Μουσείο και όχι από τη βρετανική κυβέρνηση.

«Οι Επίτροποι (Trustees) του Μουσείου θα εξετάσουν οποιοδήποτε αίτημα δανεισμού για οποιοδήποτε τμήμα της συλλογής. Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει απευθείας επικοινωνία από τις ελληνικές Αρχές σχετικά με την πρόταση που υποβλήθηκε το Σαββατοκύριακο», αναφέρει η εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου Χάνα Μπόλτον. Η ίδια υπογραμμίζει, εξάλλου, ότι «οποιοδήποτε δάνειο από τη συλλογή μας είναι θέμα των Επιτρόπων του Μουσείου, ενός αυτοδιοικούμενου οργάνου, και όχι της βρετανικής κυβέρνησης», καθιστώντας σαφές ότι το αίτημα πρέπει να υποβληθεί στο Μουσείο. Παράλληλα, ξεκαθαρίζει ότι «προϋπόθεση για οποιονδήποτε δανεισμό είναι η αποδοχή ότι η ιδιοκτησία των αντικειμένων ανήκει στους Επιτρόπους και στο Μουσείο».

Η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» ζήτησε επίσης από την Ντάουνινγκ Στριτ το σχόλιο της πάνω στην πρόταση Μητσοτάκη για δανεισμό των Γλυπτών με αντάλλαγμα την παραχώρηση άλλων αρχαιολογικών θησαυρών.

«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα αποτελούν ιδιοκτησία του Βρετανικού Μουσείου. Οι επισκέπτες μπορούν να τα βλέπουν δωρεάν. Εκτίθενται εδώ και περισσότερο από 200 χρόνια και εκατομμύρια άνθρωποι από όλον τον κόσμο τα έχουν επισκεφθεί. Οι αποφάσεις που σχετίζονται με αυτά λαμβάνονται από τους Επιτρόπους του Βρετανικού Μουσείου, χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις» απάντησε ο εκπρόσωπος του Βρετανού πρωθυπουργού.

Culture
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

2 σχόλια
Για να μας πουν οι Βρετανοί για κείνον τον ανεκδιήγητο "ιστορικό τέχνης" Roger Hinks που κατέστρεψε ανεπανόρθωτα τα μάρμαρα το 1939 σε μια επιχείρηση να τα "καθαρίσει"; Άντε, με τους κουτοπόνηρους.
"Οι αποφάσεις που σχετίζονται με αυτά λαμβάνονται από τους Επιτρόπους του Βρετανικού Μουσείου, χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις» απάντησε ο εκπρόσωπος του Βρετανού πρωθυπουργού."Ρε, γελάει και το τελευταίο γλυπτό του Παρθενώνα μαυτή τη δήλωση της Βρετανικής Πρωθυπουργίας! Άκους εκεί, δίχως πολιτικά. Το ότι τα έχουν 200 έτη δεν νομιμοποιει κάτι πάντως. Ειδάλλως θα έπρεπε και τα εγκλήματα των Γερμανών στους δύο παγκοσμιους πολέμους να τα ξεγράψουμε. Ανατίναξαν τον Παρθενώνα, τα έκλεψαν και τα κράτησαν χωρις άδεια. Και η δικαιολογια περι αδυναμίας φύλαξης από την Ελλάδα δεν ευσταθει πια καθώς έχουμε μία μουσειάρα, το Νέο Μουσείο Ακρόπολης. Θράσος. Και κακώς η κυβέρνηση διατύπωσε το αίτημα έτσι και γενικά που τα ζήτησε. Έμμεση παραδοχή αποτελεί. Όταν κάποιοι τα έλεγαν, μεταξύ αυτών ορθά μέχρι και η αντιπολίτευση (ΣΥΡΙΖΑ), ότι έτσι τους δίνεις πάτημα, σε λέγαν κακεντρεχή. Να τα μας τώρα.
Αν και νομίζω πως η καταστροφή του Παρθενώνα είναι μάλλον τουρκικό έργο.Τώρα θα πρέπει να δούμε τι σημαίνει η "σαφώς διατυπωμένη" τη θέση του πρωθυπουργού ότι «το Βρετανικό Μουσείο δίνει μια χαμένη μάχη». Εμένα πάντως ως δήλωση με παραπέμπει, μέχρι στιγμής, σε κάτι τύπου "πιστόλι στο τραπέζι" του ΓΑΠ.