Απεργία την Πρωτομαγιά

Χαμένο έργο της της Φρίντα Κάλο και mural του Ντιέγκο Ριβέρα εξερευνά τη σχέση τους με τη Ρωσία

Χαμένο έργο της της Φρίντα Κάλο και mural του Ντιέγκο Ριβέρα εξερευνά τη σχέση τους με τη Ρωσία Facebook Twitter
Φωτογραφία του χαμένου πίνακα της Φρίντα Κάλο «The Wounded Table» που χάθηκε το 1955, Edward B. Silberstein
0

Μεγάλη έκθεση για τον Ντιέγκο Ριβέρα και τη Φρίντα Κάλο εγκαινιάζεται σήμερα στη Μόσχα. Ανάμεσα στους στόχους της η εύρεση μαρτύρων για χαμένο έργο της Κάλο. 

To «Glorious Victory», μια τοιχογραφία μήκους τεσσάρων μέτρων που δημιουργήθηκε το 1954 από τον Ντιέγκο Ριβέρα αλλά και μια φωτογραφία του χαμένου πίνακα της Φρίντα Κάλο «The Wounded Table», που δημιουργήθηκε το 1940, βρίσκονται ανάμεσα στα κεντρικά έργα της έκθεσης που είναι αφιερωμένη στο ζευγάρι.

Η έκθεση, που ανοίγει τις πύλες της σήμερα, περιλαμβάνει περισσότερα από 90 έργα.

Τα περισσότερα προέρχονται από το Museo Dolores Olmedo της Πόλης του Μεξικού. Τα υπόλοιπα προέρχονται από ιδιωτικές συλλογές από το Μεξικό και την Ευρώπη αλλά και τα κρατικά αρχεία της Ρωσίας. Τα εκθέματα από εκεί παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό. 

Κεντρικό θέμα της έκθεσης αποτελεί η σχέση της Κάλο και του Ριβέρα με τη Ρωσία. Ο Ριβέρα, κομμουνιστής, προσκλήθηκε στη Σοβιετική Ένωση το 1927, πραγματοποίησε μεταγενέστερες επισκέψεις και αργότερα απελάθηκε. 

Το «Glorious Victory» αποτελεί ένα έργο το οποίο δώρισε ο Ριβέρα σε μια από τις επισκέψεις του στη Σοβιετική Ένωση. Ανήκει στη συλλογή του Κρατικού Μουσείου Καλών Τεχνών Πούσκιν όπου και παρέμεινε αποθηκευμένο για περίπου 50 χρόνια μέχρι που «ανακαλύφθηκε» πριν μια δεκαετία. 

Χαμένο έργο της της Φρίντα Κάλο και mural του Ντιέγκο Ριβέρα εξερευνά τη σχέση τους με τη Ρωσία Facebook Twitter
To έργο του Ντιέγκο Ριβέρα «Glorious Victory», Κρατικό Μουσείο Καλών Τεχνών Πούσκιν

Η επιμελήτρια της έκθεσης, Katarina Lopatkina, ανέφερε πως συχνά τα έργα των Μεξικανών καλλιτεχνών χαρακτηρίζονταν ως «φορμαλιστικά». Αποτελούσε υποτιμητικό όρο για τα έργα που «δεν προβάλλονταν στο κοινό για ιδεολογικούς λόγους». 

Η Κάλο δώρισε το «The Wounded Table», που το πλάτος του ξεπερνάει τα δύο μέτρα, στη Σοβιετική Ένωση το 1945. Το έργο εξαφανίστηκε το 1955 μετά από μια έκθεση στη Βαρσοβία. 

Η Lopatkina και η ιστορικός τέχνης Helga Prignitz-Poda έχουν καταβάλει προσπάθειες για να τον εντοπίσουν. 

«Ένας από τους στόχους της έκθεσης είναι να προσελκύσουμε την προσοχή τόσο ειδικών όσο και του κοινού», δήλωσε η Lopatkina.

«Αν επέστρεψε στη Ρωσία μετά την έκθεση του 1955 [...] μάρτυρες από τη μετακίνησή του ή την καταστροφή του ίσως είναι ακόμα ζωντανοί. Όσο μεγαλύτερος ο αριθμός των ανθρώπων που θα εμπλακούν, τόσο πιο κοντά μπορεί να βρεθούμε σε μία απάντηση.»

Η έκθεση διοργανώνεται από το ίδρυμα Link of Times και το Μουσείο Φαμπερζέ στην Αγία Πετρούπολη. Αμφότερα χρηματοδοτούνται από τον Ρώσο ολιγάρχη Viktor Vekselberg.

Μετά την ολοκλήρωσή της στο Manezh η έκθεση θα μεταφερθεί στο Fabergé Museum της Αγίας Πετρούπολης. 

 

Με πληροφορίες από The Art Newspaper 

 

Culture
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.