ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Πέθανε ο Μικιτζίρο Χίρα, σπουδαίος Ιάπωνας ηθοποιός της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας

Πέθανε ο Μικιτζίρο Χίρα, σπουδαίος Ιάπωνας ηθοποιός της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας Facebook Twitter
Το 1983 και το 1984 είχε αποθεωθεί από το ελληνικό κοινό στις παραστάσεις της Μήδειας στο Λυκαβηττό και το Ηρώδειο
1

Πέθανε, σε ηλικία 82 ετών, ο Ιάπωνας ηθοποιός Μικιτζίρο Χίρα. Βρέθηκε νεκρός χθες, Κυριακή, στο σπίτι του στην περιοχή Σεταγκάγια του Τόκιο.


Ο Χίρα εξακολουθούσε να δίνει παραστάσεις στο θέατρο μέχρι και τις αρχές του Οκτωβρίου στο έργο Χρυσηίδα (Cressida), ενώ πέρυσι πρωταγωνιστούσε στη Μήδεια, σύμφωνα με τους Japan Times.

Όπως αναφέρει το Greecejapan.com, το 1983 και το 1984 είχε αποθεωθεί από το ελληνικό κοινό στις παραστάσεις της Μήδειας στο Λυκαβηττό και το Ηρώδειο, σε σκηνοθεσία του Γιούκιο Νιναγκάουα και σκηνικά κατασκευασμένα απ' τον Ιωσηφ Χατζηπαυλη, ενώ οι συγκλονιστικές ερμηνείες του αποτελούν σταθμό στην υποκριτική του αρχαίου ελληνικού δράματος. Επίσης, το 1986 είχε πρωταγωνιστήσει και στον «Οιδίποδα τύραννο» του Σοφοκλή, με την Ασπασία Παπαθανασίου στον ρόλο της Ιοκάστης, ωστόσο η παράσταση ανέβηκε μόνο στο Τόκιο.

Ανάμεσα στα έργα που έχει πρωταγωνιστήσει είναι Μάκβεθ, Άμλετ, Φάουστ, Ιλιάδα, Οιδίπους Τύραννος, Συρανό Ντε Μπεζεράκ, Αντώνιος και Κλεοπάτρα, η Όπερα της Πεντάρας, Βασιλιάς Ληρ. Είχε ακόμα συμμετάσχει σε 20 κινηματογραφικές ταινίες, καθώς και σε περισσότερες από δέκα τηλεοπτικές σειρές.


Σύμφωνα με τους Japan Times, ο Χίρα τιμήθηκε από την κυβέρνηση της Ιαπωνίας δύο φορές, το 1998 με το «Medal with Purple Ribbon» και το 2005 με το « Order of the Rising Sun, Gold Rays and Rosette».

1

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.