Από το Μέγαρο Λιβιεράτου στο Μέγαρο Υπατία.

Από το Μέγαρο Λιβιεράτου στο Μέγαρο Υπατία. Facebook Twitter
Νέο κτίριο τύπου «λοφτ» στην οδό Βουτάδων, στο Γκάζι.
0

Δεν μου αρέσει ξαφνικά που το Μέγαρο Λιβιεράτου έγινε «Μέγαρο Υπατία» / εδώ ο κόσμος καίγεται, θα μου πείτε, και δεν θα έχετε άδικο / μιλάω για το κτίριο στην Πατησίων, όπου μεταφέρθηκαν οι μετανάστες / το Μέγαρο Λιβιεράτου είναι, ζωή να 'χει, 102 χρόνων και ονομάζεται έτσι γιατί χτίστηκε για λογαριασμό του Κεφαλονίτη βιομήχανου Γεράσιμου Λιβιεράτου, βάσει σχεδίων του αρχιτέκτονα Αλέξανδρου Νικολούδη (1874-1944) / όπως ξεπατικώνω το καταπληκτικό Αρχείο Νεοτέρων Μνημείων του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, ο νεομπαρόκ ρυθμός του συνιστά μια από τις πρώτες ρήξεις με τον κλασικισμό στην Αθήνα / το νέο του όνομα οφείλεται στο γεγονός ότι φιλοξενεί τον τελευταίο καιρό το ομώνυμο ινστιτούτο, αντικείμενο του οποίου είναι η «καταγραφή, ανάλυση και ερμηνεία οικονομικών, κοινωνικών και πολιτικών φαινόμενων και γεγονότων με στόχο την εξαγωγή συγκεκριμένων αποτελεσμάτων και εκτιμήσεων», όπως διαβάζω στην ιστοσελίδα του / κι αν, δηλαδή, το γειτονικό Ακροπόλ αγοραστεί από τον Χόντο ή γίνει πολυκατάστημα, θα ξεχάσουμε το ιστορικό του όνομα και θα το φωνάζουμε με το καινούργιο; / για όσους δεν το έχετε πάρει χαμπάρι, το κέντρο της Αθήνας την τελευταία εβδομάδα είναι ένα βήμα από την κήρυξη στρατιωτικού νόμου / μιλάμε για τρελή αστυνομία / παντού / και όχι παιδαρέλια από τις σχολές αστυνομίας / αλλά κανονικούς αστακούς κάθε δεύτερο τετράγωνο, που λέει ο λόγος / «καθάρισε» ακόμα και η οδός Ιάσονος στο Μεταξουργείο, μου μετέφερε φίλος της περιοχής / η Ιάσονος είναι περίφημη για τους οίκους ανοχής της, ενώ τελευταία το κομμάτι κοντά στην Πειραιώς είναι σχεδόν αδιάβατο, αφού συνήθως συναντάς χρήστες ναρκωτικών ακόμα και στις 11 το πρωί / τις περισσότερες φορές σε άθλια κατάσταση / επίσης, πολλές μηχανές, πολύ ομάδα Δέλτα, πολύ περιπολικό / σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται σε εξέλιξη εκστρατεία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη που δεν δημοσιοποιήθηκε στα μέσα / περνώντας από την περιοχή, κοντά στην πλατεία Θεάτρου συνειδητοποίησα ότι υπάρχει ένα νέο είδος φόβου / αυτό που σου προκαλεί η «ερημοποίηση» μιας γειτονιάς / να δούμε με ποιους θα «γεμίσει» ο κενός χώρος που αφήνουν πίσω οι επιδρομές της Ελληνικής Αστυνομίας / και πού πήγε όλος αυτός ο κόσμος; / το κέντρο βρίσκεται πολύ ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα και πολύ σύντομα αναμένονται επίσημες ανακοινώσεις / μέχρι τελευταία στιγμή μπαίνουν και βγαίνουν γειτονιές / μέσα σε αυτό το κλίμα ολοκληρώθηκε και ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών του ΥΠΕΚΑ για την ενοποίηση των οικοδομικών τετραγώνων (Αθήνα Χ 4) / χρήσιμα όλα αυτά, ας ελπίσουμε ότι θα γίνουν κάποια από όλα / ετοιμάζεται και η προκήρυξη του διαγωνισμού για την Πανεπιστημίου / άμεσα / η Μπιρμπίλη θέλει να αποδείξει ότι αυτά που λέει τα εννοεί / τον περιμένουμε με ανοιχτές αγκάλες.

Αθήνα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αίγλη Cinema: Το εμβληματικό θερινό του Ζαππείου επέστρεψε, καλύτερο από ποτέ

Οθόνες / Αίγλη Cinema: Το εμβληματικό θερινό του Ζαππείου επέστρεψε, καλύτερο από ποτέ

Μετρώντας πάνω από έναν αιώνα ζωής, το σινεμά του κέντρου με την προνομιακή τοποθεσία μάς περιμένει ξανά για προβολές σε ένα καταπράσινο σκηνικό, με εντυπωσιακό ήχο, φαγητό και ποτό που ονειρευόμασταν να βρούμε σε ένα κυλικείο.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Παράνομη στάθμευση: Πώς βάζει φρένο στη λειτουργία της πόλης

Ρεπορτάζ / Παράνομη στάθμευση στην Αθήνα: Παρκαδόροι, τουριστικά λεωφορεία και αντικοινωνική συμπεριφορά

Η παράνομη στάθμευση είναι μία από τις βασικές αιτίες πίσω από το κυκλοφοριακό πανδαιμόνιο της Αθήνας. Μια έρευνα για το χάος που δημιουργεί στους δρόμους της πόλης, για τους ελέγχους και τα μέτρα που έχουν ληφθεί, γι' αυτά που σχεδιάζονται αλλά και για τους παράγοντες που κάνουν τη λύση της εξίσωσης ακόμη πιο δύσκολη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ