Τα έργα της Εύης Καλογηροπούλου στην γκαλερί The Breeder

Τα έργα της Εύης Καλογηροπούλου στην γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Εύη Καλογηροπούλου, She was honored by having a bronze statue of a chariot, 2020. Mαρμαρο, μέταλλο, συνθετικά μαλλιά. 160 x 80 x 27 cm © Εύη Καλογηροπούλου, Παραχώρηση γκαλερί The Breeder
0

Μεγάλωσα στο Άνω Καλαμάκι, στην περιοχή της Βούτας. Η ιστορική Βούτα βρίσκεται στο κομμάτι της λεωφόρου Βουλιαγμένης στο ύψος του Praktiker Ελληνικού και αποτελούσε σημείο συνάντησης για τους λάτρεις ταχύτητας τη δεκαετία του ’90. Εκεί οργανώνονταν θρυλικές κόντρες που αποτελούσαν το μεγαλύτερο happening της περιοχής, αφού οι παρέες συνέρρεαν για να παρακολουθήσουν το σπάνιο θέαμα.

Εκεί υπήρχε και η αντίστοιχη καντίνα Hollywood, όπου οι θεατές συναντιόντουσαν με τους διαγωνιζόμενους, τρώγανε «βρόμικο» και πίνανε μπίρες. Τα αυτοκίνητα είχαν «φτιαγμένους» κινητήρες. Στο δωμάτιό μου τη νύχτα μπορούσες να ακούσεις τους κινητήρες να μαρσάρουν στην εκκίνηση στα φανάρια και τον ήχο από τα λάστιχα που τρέχουν στο οδόστρωμα.

Οι «Las Marias» είναι μοτοσικλετίστριες που αποτελούν σύμβολο φεμινισμού και δύναμης στο Μεξικό. Είναι οι πρώτες γυναίκες που οδηγούν μηχανές μεγάλου κυβισμού και κάνουν road trips οργανωμένα. Με φεμινιστικά σλόγκαν εναντίον της πατριαρχίας επιδιώκουν να προκαλέσουν τα στερεότυπα γύρω από τα κυρίαρχα πρότυπα.

Όπως έγραφε και ένα σχετικό άρθρο της εποχής: «Μια μάχη του δρόμου χωρίς κανόνες. Θυμίζει αυτήν της άγριας φύσης ανάμεσα σε δύο κυρίαρχα αρσενικά». Στα έργα μου θέλω να ανατρέψω την εικόνα αυτή, μια και η κυρίαρχη, όταν πήγαινα κι εγώ να δω τους αγώνες, ήταν μόνο αγόρια που μαζεύονταν εκεί με διάθεση μάτσο άντρα. Στη δική μου ιστορία οι διαγωνιζόμενοι είναι γυναίκες με χαρακτηριστικά άγριου ζώου, που τις ισχυροποιούν. 

Η Κυνίσκα ήταν η πρώτη γυναίκα ολυμπιονίκης ‒ είχε κερδίσει στις αρματοδρομίες. Αν και οι γυναίκες απαγορευόταν να πάρουν μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες, επιτρεπόταν να εκτρέφουν άλογα και να παίρνουν μέρος σε αρματοδρομίες με τα άλογα και τους ηνιόχους τους. Η Κυνίσκα είχε ανακηρυχθεί νικήτρια στις αρματοδρομίες (στα «άρματα») δύο φορές.   

Τα έργα της Εύης Καλογηροπούλου στην γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Εύη Καλογηροπούλου, Cynisca is said to have been a tomboy, 2020. Mαρμαρο, μέταλλο, συνθετικά μαλλιά. 109 x 100 x 31 cm © Εύη Καλογηροπούλου, Παραχώρηση γκαλερί The Breeder

To όνομά της σημαίνει «θηλυκό κουτάβι», πιθανόν μιας ειδικής ράτσας θηλυκού κυνηγόσκυλου που είναι γνωστή για τη δυνατή της όσφρηση. Την Κυνίσκα στα αρχαία χρόνια τη θεωρούσαν αγοροκόριτσο λόγω της ενασχόλησής της με τα άλογα, της δύναμή της και του πάθους της να κυριαρχήσει στους ανδροκρατούμενους αγώνες των αρματοδρομιών.

Οι «Las Marias» είναι μοτοσικλετίστριες που αποτελούν σύμβολο φεμινισμού και δύναμης στο Μεξικό. Είναι οι πρώτες γυναίκες που οδηγούν μηχανές μεγάλου κυβισμού και κάνουν road trips οργανωμένα. Με φεμινιστικά σλόγκαν εναντίον της πατριαρχίας επιδιώκουν να προκαλέσουν τα στερεότυπα γύρω από τα κυρίαρχα πρότυπα.

https://thebreedersystem.com/

Επιμέλεια: Μιχάλης Μιχαήλ

Εικαστικά
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ