Footloose

Footloose Facebook Twitter
0

Το footwork είναι ένα μικρό παρακλάδι του juke house που δημιουργήθηκε στα γκέτο του Σικάγο. Ελάχιστα δημοφιλές στην ήπειρο στην οποία γεννήθηκε, όπως πολλά ηλεκτρονικά είδη που χάνονται στο mainstream, βρήκε στην Ευρώπη πιο πρόσφορο έδαφος. Ο ιδιοφυής Mike Paradinas (ή αλλιώς μ-Ziq) τη χρονιά που τελειώνει στέγασε κάτω απ’ τη δισκογραφική του δύο απ’ τα χαρακτηριστικά άλμπουμ του είδους: το «Flight Muzik» του DJ Diamond και το «Room(s)» του Machinedrum.

Ως DJ Diamond, o Karlis Griffin χρησιμοποιεί τα samples του με τη λογική του hip hop. Οι επιρροές του, άλλωστε, προέρχονται από εκεί (g-funk, σόουλ). Άφθονο σε ιδέες και ήχους ετερόκλητους μεταξύ τους (νομίζεις πως έτη φωτός χωρίζουν το φτιαγμένο για τα dancefloors «Decoded» απ’ το «Rep Yo Clique», που θυμίζει Dr. Dre σε παραγωγή Juan Atkins), το «Flight Muzik» έχει τη μυρωδιά των δρόμων της πόλης.

H πραγματική έκπληξη, όμως, της χρονιάς για το είδος είναι το «Room(s)» του Travis Stewart, ή αλλιώς Machinedrum, που ηχογραφεί κι ως Sepalcure με τη συνδρομή του Praveen Sharma. Λαμπρό παράδειγμα της underground χορευτικής μουσικής που έρχεται απ’ την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, το «Room(s)» τρέχει ασταμάτητα, λες κι έχει μπλοκάρει το pause. Στο εμβληματικό «She died there» χρησιμοποιεί ένα φωνητικό sample, το οποίο επαναλαμβάνει συνεχώς πάνω από έναν φρενήρη ρυθμό, σαν να έχει επιταχύνει επί 10 κομμάτι του Burial. Στο «Sacred Frequency», πατώντας σ’ ένα χαρακτηριστικό house pattern, χτίζει ένα δεύτερο κομμάτι στη ραχοκοκαλιά του κλιμακωτά, ενώ στο «GBYE» όλα τρέχουν σε ταχύτητες juke, με τις R’n’B φωνές διαμελισμένες να προσπαθούν να πιάσουν το βήμα.

Το «Room(s)» είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα άλμπουμ της μετα-dubstep εποχής: θυμίζει άπειρα πράγματα του πρόσφατου παρελθόντος, χωρίς ν’ ανήκει σε καμιά κατηγορία αποκλειστικά. Juke, ghetto house, footwork, dubstep ή IDM; Το τέλος της μουσικής ετικέτας.

Το «Flight Muzik» του DJ Diamond και το «Room(s)» του Machinedrum κυκλοφορούν από την Planet Mu.

 

Reviews

 

Drake

Take Care

[Young Money/Universal Republic]

Δεύτερο προσωπικό άλμπουμ για τον Καναδό Drake, το «Take Care» έρχεται ως απαραίτητο συμπλήρωμα του υπερ-προβεβλημένου «House of Balloons» του Weeknd. Η άψογη παραγωγή (μεταξύ άλλων, από Jamie XX, The Weeknd και Lil Wayne) δίνει στο άλμπουμ ένα ιλουστρασιόν περίβλημα, που σε συνδυασμό με την (soft μεν, καλόγουστη δε) αισθητική του Drake το κάνει να ξεχωρίζει απ’ τον σωρό των R'n'B δίσκων που έρχονται απ’ την Αμερική τα τελευταία χρόνια. Οι συμμετοχές της Rihanna και της Nicki Minaj του χαρίζουν credits, όχι όμως και σπουδαία singles. Το «Take Care» θα ήταν σπουδαίο για το είδος, αν δεν πλάτειαζε τόσο. Δεκαοκτώ κομμάτια μετά, όλα δείχνουν διογκωμένα κι ο Drake δεν έχει ακόμα το εκτόπισμα που θα σου επέτρεπε να παραβλέψεις κάτι τέτοιο.

***

 

Oneohtrix Point Never

Replica

[Software Records]

O Daniel Lopatin χτυπάει για δεύτερη φορά μέσα στο 2011, μετά τη συνεργασία του με τον Joel Ford (ως Ford & Lopatin στο «Channel Pressure»). Το «Replica» σπαρταράει σαν χτυπημένο ζώο, πετώντας στον ανυποψίαστο ακροατή τηλεοπτικές διαφημίσεις των ‘80s με εκτροχιασμένα synths, χαοτικά φωνητικά και πιανιστικά σόλο σε cut’n’paste μορφή. Άβολο άκουσμα, ωστόσο τελείως πρωτότυπο, το «Replica» φτιάχνει μια υποκατηγορία ηλεκτρονικής μουσικής από μόνο του.

***½

 

Boris

New Album

[Sargent House]

Όσοι έμαθαν τους Γιαπωνέζους Boris με το «Pink» και το «Heavy Rocks», καλό θα ήταν να κρατήσουν αποστάσεις απ’ το «New Album» του 2011. Η φασαρία εκτοπίστηκε για χάρη της j-pop. Ως εφηβικό girl/boy band, οι Boris αδιαφορούν για το sludge/doom metal που τους έκανε γνωστούς και χρησιμοποιούν τις κιθάρες με σκοπό τρίλεπτα τραγούδια, κατάλληλα για τίτλους έναρξης κινουμένων σχεδίων. Όχι ότι δεν υπάρχουν οι στιγμιαίες εκλάμψεις (περιέργως όταν κάνουν synthpop, όπως στο «Luna»), αλλά μοιάζει αδύνατο να το πάρεις στα σοβαρά τέτοια μουσική στροφή. Τους Sunn O))) τους ρώτησαν;

**

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ENRICO SANGIULIANO INTERVIEW

Μουσική / Enrico Sangiuliano: «Μπορώ να διαμορφώσω ήχους που δεν υπάρχουν»

O μουσικός παραγωγός που έχει βραβευτεί τρεις συνεχόμενες χρονιές ως best-selling techno artist, με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία του, μιλάει για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη μουσική, σαν να βάζει «τάξη στο χάος».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT