«Δεν το έχω εκλάβει ως ατυχία όλο αυτό που ζούμε»

«Δεν το έχω εκλάβει ως ατυχία όλο αυτό που ζούμε» Facebook Twitter
Φωτό: Πάνος Μιχαήλ
0
Από μικρή έλεγες ότι θέλεις να γίνεις τραγουδίστρια; Είχε σχέση και με το οικογενειακό σου περιβάλλον;

Στις επιλογές της ζωής μας παίζουν καθοριστικό ρόλο οι γονείς, αλλά δεν νομίζω ότι επιλέγεις τον τρόπο που θα ζήσεις επειδή έχεις μεγαλώσει σ’ ένα συγκεκριμένο οικογενειακό περιβάλλον. Όταν ήμουν μικρή, μου άρεσε να λέω παραμύθια, να τραγουδάω και να ηχογραφώ τη φωνή μου και, στην πορεία, να κάνω παραστάσεις στο σπίτι μόνη μου.

Στην εφηβεία τι ακούσματα είχες;

Τα πάντα. Θυμάμαι, το πρώτο CD που μου χάρισε ο πατέρας μου ήταν των Queen.

Σε συναυλίες πήγαινες;

Ευτυχώς, με πήγαιναν πολύ οι γονείς μου. Θυμάμαι πολύ έντονα, όταν ήμουν γύρω στα τέσσερα, που με πήγαν ν’ ακούσουμε τον Στίβι Γουόντερ στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Μου είχε κάνει εντύπωση ο πολύς κόσμος, η πάρα πολύ δυνατή μουσική και το ότι πήγαμε απόγευμα και γυρίσαμε βράδυ.

Ποιες είναι οι δυσκολίες που συναντά σήμερα ένας νέος καλλιτέχνης, όπως εσύ; Νιώθεις άτυχη που βρέθηκες να κάνεις καριέρα μέσα σε μια πολύ κακή οικονομικοκοινωνική συγκυρία;

Δεν το έχω εκλάβει ως ατυχία όλο αυτό. Σίγουρα δεν είναι ευχάριστο, διότι στερούμαστε πολλά πράγματα και αντιμετωπίζουμε δυσκολίες, όπως η έλλειψη μαγαζιών που θα μας φιλοξενούσαν. Αλλά, ακόμα και όταν βρίσκει κανείς έναν χώρο, είναι πολύ λίγες οι μέρες που προσφέρονται και τα οικονομικά πολύ περιορισμένα. Επίσης, δύσκολα είναι τα πράγματα και με τη δισκογραφία. Όλο αυτό είναι μια πραγματικότητα, αλλά δεν πιστεύω ότι αποτελεί ατυχία, διότι αναγκαστικά κάποιοι θα το περνούσαν. Έτυχε να το περάσει η γενιά μου, αλλά θέλω να πιστεύω ότι θα μας βγει σε καλό. Ούτως ή άλλως, δεν προλάβαμε και κάτι άλλο. Ούτε τις πολύ μεγάλες επιτυχίες ούτε τα πολλά λεφτά ούτε και τις ακρότητες. Η κρίση μπορεί να είναι πολύ σκληρή αλλά και η ασυνειδησία που υπήρχε πριν ήταν επίσης πολύ σκληρή. Τώρα πληρώνουμε αυτή την ασυνειδησία.

Πού μένεις;

Στα Μελίσσια.

Στο κέντρο κατεβαίνεις;

Συνέχεια. Αγαπώ πολύ το κέντρο κι έχω σκεφτεί πολλές φορές να νοικιάσω ένα σπίτι εκεί, αλλά μετά σκέφτομαι ότι αυτό είναι βλακεία, μια και στα Μελίσσια δεν πληρώνω ενοίκιο. Το ότι μένω, όμως, εκεί πάνω δεν με σταματά απ’ το να κατεβαίνω για τις βόλτες μου στο κέντρο. Άλλωστε, και η δουλειά μου εκεί είναι.

Με αυτά που βλέπει κανείς καθημερινά, όμως, δεν πιστεύεις ότι έχει γίνει δύσκολη η ζωή στο κέντρο;

Σίγουρα, αν σκεφτείς ότι τις μισές μέρες του μήνα απεργούν τα ΜΜΜ ή πέφτει ξύλο ή ότι η βία κι η εγκληματικότητα έχουν ραγδαία αύξηση. Όταν μια χώρα βράζει, το πρώτο σημείο που δέχεται τον αντίκτυπο είναι το κέντρο της. Είναι λογικό, αλλά ταυτόχρονα είναι κι ένας φαύλος κύκλος.

Δηλαδή;

Τους κατανοώ όλους αυτήν τη χρονική στιγμή. Κατανοώ αυτούς που απεργούν κι έχουμε γεμίσει σκουπίδια, αλλά κατανοώ και τους πολίτες που έχουν χιλιάδες προβλήματα και δεν γίνεται να ζουν μέσα στα σκουπίδια. Κατανοώ τον απεργό στα ΜΜΜ, αλλά κατανοώ και τον εργαζόμενο που τρελαίνεται, γιατί δεν μπορεί να πάει ούτε στη δουλειά του. Έχουν όλοι δίκιο κι αυτό δημιουργεί μια απελπισία.

Έχεις κατέβει ποτέ σε πορεία;

Είχα κατέβει στις πολύ αρχές του περσινού καλοκαιριού με τους «αγανακτισμένους». Όταν, όμως, το όλο θέμα κομματικοποιήθηκε, έπαψε να με αφορά. Όπως δεν με αφορούν και οι τραμπουκισμοί. Δεν μπορώ να συμμετέχω σ’ αυτό.

Τι σου αρέσει στην Αθήνα;

Την αγαπώ πολύ και θυμώνω με αυτούς που, ενώ μένουν εδώ, τη μισούν. Όταν ακούω φίλους να μου λένε «στο Λονδίνο είναι έτσι και στη Νέα Υόρκη είναι αλλιώς», απαντώ «ωραία, λοιπόν, πήγαινε εκεί που νομίζεις ότι είναι όλα τέλεια». Και όσοι δεν αγαπούν την Αθήνα να σηκωθούν να φύγουν! Εγώ αγαπώ την πόλη μου και μου αρέσει να είμαι με το μηχανάκι και ν’ ανεβαίνω τις λεωφόρους, να βλέπω κάθε είδους μαγαζιά, κίνηση, κόσμο, περίπτερα. Υπάρχει ζωή κι ενέργεια εδώ.

Δεν νομίζεις, όμως, ότι αυτή η ζωντάνια πάει να χαθεί με όλα αυτά που γίνονται;

Αυτός είναι ο μεγαλύτερός μου τρόμος. Δεν με νοιάζουν τα λεφτά, χέστηκα! Με στενοχωρεί που βλέπω να χάνουμε αυτήν τη φυσική μας ζωντάνια. Με στενοχωρεί που βλέπω το Γκάζι να έχει ερημώσει και ξέρω ότι σ’ αυτό έχει παίξει ρόλο ο φόβος. Μας έχουν τρομοκρατήσει. Ας βγει ο κόσμος κι ας καθίσει έξω απ’ τα μαγαζιά. Δεν χρειάζονται λεφτά για να το κάνεις αυτό. Πάρε μια μπίρα απ’ το περίπτερο.

Συνήθως που συχνάζεις;

Στα μαγαζιά γύρω απ’ το Γκάζι, στη πλατεία Καρύτση, στη πλατεία Μαβίλη, στην Πανόρμου. Όπου υπάρχει ζωή, γενικώς.

Αν δεν γινόσουν τραγουδίστρια, τι άλλο θα μπορούσε να κάνεις;

Με την κατάσταση που επικρατεί, ίσως και να χρειαστεί να κάνω και κάτι άλλο. Θα μπορούσα ν’ ασχοληθώ με κάτι που έχει σχέση με την περιποίηση των ανθρώπων. Θα μπορούσα να είμαι μακιγιέζ ή κομμώτρια.

Πες μου λίγα λόγια για τις εμφανίσεις που θα κάνεις στο Gazoo;

Είναι ένα είδος μουσικής παράστασης, όπως αυτές που έκανα εδώ και δύο χρόνια στον Σταυρό του Νότου, έχοντας δίπλα μου τον ηθοποιό Θανάση Αλευρά, τη σκηνοθέτιδα Ελένη Καζούκα και τον ενορχηστρωτή Γιώργο Ζαχαρίου. Φέτος, μαζί με αυτούς θα έχω και τη Σοφία Κουρτίδου και τον Ευριπίδη Ζεμενίδη. Θα παρουσιάσω δικά μου τραγούδια αλλά και άλλα, που αγαπώ πολύ. όπως το «Tell her today» του Tom Baxter, το «Πώς έφυγες» του Σταμάτη Κραουνάκη, που έχει ερμηνεύσει η αξέχαστη Βίκυ Μοσχολιού, μέχρι και την «Αχάριστη» του Βασίλη Τσιτσάνη. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νερούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ