Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot

Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot Facebook Twitter
0

SUMMER IS HERE. Αναζητώντας τον ιδανικό ήχο για το καλοκαίρι, πετυχαίνω δυο άλμπουμ χαμηλών τόνων, «μικρά», που σίγουρα δεν πρόκειται να «παίξουν» πολύ, ούτε καν στα χιπ μπλογκ που «δίνουν γραμμή» τα τελευταία δύο χρόνια. Και τα δύο με όμορφη, απλή και καθαρή ποπ, με καλοκαιρινούς ήχους και στίχους που μιλάνε για κύματα, ήλιο, ερωτευμένα ζευγάρια εφήβων και όνειρα. Αν ανακατέψεις και λίγο Jonathan Richman, λίγο Jenz Lekman και τις απαραίτητες δόσεις Beach Boys, έχεις την πιο feel-good, ανέμελη ποπ του καλοκαιριού. Μέσα στην πειραματίλα και τη μαυρίλα που κυριαρχεί, φτάνει και περισσεύει. Ο Young Man είναι ένας πιτσιρικάς απ’ το Σικάγο που στο «Boy» του τραγουδάει μπαλάντες «μόνος στο σπίτι» και γράφει όμορφα τραγούδια μόνο με τα στοιχειώδη: κιθάρα και φωνή. Οι Family Trees είναι απ’ το Μπρούκλιν και δηλώνουν οπαδοί των Beach Boys. Κι αυτό ακριβώς κάνουν, προσπαθούν να τους μοιάσουν. Το «Windbreaker» είναι ένα άλμπουμ που αφήνεις να παίξει στο repeat για ώρες και σου φτιάχνει τη διάθεση. Τα πιο ωραία πράγματα προκύπτουν συνήθως από το απόλυτο τίποτα. Ορίστε η απόδειξη.

Η ΚΟΙΛΑΔΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ. Το 1967, ταυτόχρονα με το μεσαιωνικό έπος της Marketa Lazarova (που θεωρείται η σημαντικότερη ταινία της τότε Τσεχοσλοβακίας), ο σκηνοθέτης Frantisek Vlacil γύρισε το Valley of the bees, άλλη μια επική ιστορία που διαδραματίζεται επίσης στον 13ο αιώνα, την εποχή του Τάγματος των Τευτόνων Ιπποτών. Ο Ondrej είναι ο γιος ενός ευγενούς που στον γάμο του πατέρα του δωρίζει ένα καλάθι με νυχτερίδες στη συνομήλική του νύφη (και μητριά του) κι εξαγριώνει τον πατέρα του, ο οποίος τον πετάει με ορμή πάνω στον πέτρινο τοίχο. Ο Ondrej πέφτει αναίσθητος κι ο πατέρας του ορκίζεται ότι αν σωθεί θα αφιερώσει τη ζωή του στην Παναγία. Τον υποχρεώνει έτσι να αφοσιωθεί στο Τάγμα των Ιπποτών. Όταν μετά από χρόνια αποφασίζει να το εγκαταλείψει και να επιστρέψει στο σπίτι του, ένας από τους συντρόφους του τον καταδιώκει σε έναν αγώνα μέχρι τέλους. Κυκλοφορεί από την Second Run DVD και είναι συγκλονιστικό.

STONE. Μέχρι τη δεκαετία του '90 και πριν από την έκρηξη των κυκλοφοριών σε DVD, σχεδόν κάθε ταινία που είχε γυριστεί ανά την υφήλιο η λέξη «stone» -ειδικά για όσους ζούσαν εκτός Αυστραλίας- σήμαινε κυρίως ένα σπάνιο σάουντρακ. Ένας περιζήτητος δίσκος του '73 με ψυχεδελικές κιθάρες, φάνκι μπασογραμμές, ηλεκτρονικά εφέ, τον ήχο του didgeridoo και φωνές απ' το υπερπέραν, που ήταν πολύ δύσκολο να πετύχεις. Αφού η ταινία κυκλοφόρησε σε DVD πριν από κάνα δυο χρόνια (μια περισσότερο ακραία και cult εκδοχή του The Wild One και του The Cycle Savages, με μια ομάδα μοτοσικλετιστών που λατρεύουν τον διάβολο σε ένα στόρι μυστηριωδών φόνων) και έγινε περισσότερο γνωστή, η Finders Keepers αποφάσισε να ξανακυκλοφορήσει τον δίσκο, και μάλιστα με περισσότερα κομμάτια απ' ό,τι το original. Τα 13 κομμάτια που περιείχε το αυθεντικό έγιναν 20 στη νέα έκδοση, συμπεριλαμβάνοντας και τα τραγούδια που δεν είχαν ποτέ εμφανιστεί σε δίσκο. Συν ένα EP με τρία κομμάτια (και διαλόγους απ' την ταινία) που ικανοποιεί πλήρως τη λύσσα για memorabilia. O Billy Green που το συνέθεσε και το ηχογράφησε με μηδενικό budget και άγνωστους μουσικούς δεν έφτιαξε μόνο ένα άλμπουμ που ήταν αδύνατο να κατατάξεις κάπου και (πολύ) μπροστά απ' την εποχή του, έφτιαξε έναν κλασικό δίσκο που ακούγεται περισσότερο 2010 απ' τα πιο πολλά σημερινά άλμπουμ.

ALOE BLACC. Το «I need a dollar» που ξεκινάει το νέο άλμπουμ του Aloe Blacc «Good Things» (και μουσικό θέμα του νέου σίριαλ του HBO, «How to make it in America») έχει όλα τα φόντα να γίνει η πιο μεγάλη επιτυχία της Stones Throw. Η καθαρόαιμη σόουλ του, που παραπέμπει πότε σε Marvin Gaye και πότε στα φαλτσέτα του Terence Τrent D' Arby και του Coddy Chesnutt, μπορεί να ακούγεται ανέμελη και καλοκαιρινή, αλλά τη συνοδεύουν στίχοι περισσότερο πολιτικοί και υποψιασμένοι από πολλών «επαναστατικών» χιπ χοπ άλμπουμ. Η ανεργία, οι άστεγοι και ο αγώνας για επιβίωση σε ένα στυγνό καπιταλιστικό σύστημα είναι η βασική θεματική για να αποκαλυφθεί ένα από τα πιο απολαυστικά «μαύρα» άλμπουμ της χρονιάς.

TEN FOR MY-IPOD: baby guru-baby guru, family trees-windbreaker, young man-boy, various-yuria 2009, baby forever-ep, women-public strain, perseus noble-s/t, billy green-stone ost, aloe black-good things, va-the psychedelic sounds of sonic cathedal

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ