Όσο υπάρχουν Αχαιοί

Όσο υπάρχουν Αχαιοί Facebook Twitter
0

Στις 19 Ιουνίου 2009, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, ο συνθέτης Δημήτρης Παπαδημητρίου θα παρουσιάσει στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού μία μοναδική παράσταση, βασισμένη στο μουσικό έργο του «Στο όνομα της Ελένης». Πρόκειται για μια συναυλία με έντονο θεαματικό χαρακτήρα, τον οποίο θα τονίζουν απαγγελίες γνωστών ηθοποιών, ξεχωριστές χορογραφίες και προβολές multimedia.  Βασική ερμηνεύτρια των έργων του Δημήτρη Παπαδημητρίου είναι η Φωτεινή Δάρρα, μαζί με τους σταθερούς συνεργάτες τους Ειρήνη Καράγιαννη, Γιώργο Φλωράκη, Νικόλα Στυλιανού.

Τη σκηνοθεσία της πολυδιάστατης αυτής παράστασης υπογράφει ο γνωστός σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συναυλία-θέαμα «Όσο υπάρχουν Αχαιοί» παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κοινό και μάλιστα την παραμονή των εγκαινίων του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, στο αρχαίο Ωδείο που βρίσκεται στις ρίζες του ιερού βράχου. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο εγχείρημα μιας ομάδας καλλιτεχνών που μοιράζονται το ίδιο όραμα, ένα όραμα που συναντάται στον στίχο του Ελύτη: «Όσο υπάρχουν Αχαιοί, θα υπάρχει μία ωραία Ελένη, κι ας είναι αλλού το χέρι, κι αλλού ο λαιμός».

Μιλήστε μου για το έργο σας «Όσο Υπάρχουν Αχαιοί». Τι ακριβώς είναι;

Πρόκειται για ένα έργο «σύνθεσης των τεχνών». Δηλαδή μια multimedia μετεξέλιξη μιας ιδέας που πρωτοεμπνεύστηκε ο Βάγκνερ. Ξεκινάμε από ένα μουσικό έργο που είναι βασισμένο σε κείμενα που γράφτηκαν ανά τους αιώνες για την Ωραία Ελένη, τραγουδισμένα από τη Φωτεινή Δάρρα, τον Γιώργο Φλωράκη και την Ειρήνη Καράγιαννη. Ο Γιάννης Κακλέας συνθέτει τις χορογραφίες του Κυριάκου Κοσμίδη, τη video art  του Πίνδαρου Ανδριόπουλου, τα αντικείμενα τέχνης της Βασιλικής Θεοδωρακίδη, τις θεατρικές παρεμβάσεις από τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, την Ιφιγένεια Αστεριάδη και τον Θοδωρή Μπουζικάκο και το light show από τον Γιώργο Τέλλο, δημιουργώντας ένα ενιαίο μουσικό θέαμα. Πρόκειται σαφώς για μια πρωτοποριακή πρόταση για τον συναυλιακό χώρο.

Πείτε μου για τα μελοποιημένα ποιήματα του δεύτερου μέρους.

Το πρώτο μέρος είναι, τρόπον τινά, αφιερωμένο στην εποποιία της αρχαιότητας. Αφορμή η συγκυρία των εγκαινίων του Μουσείου της Ακρόπολης.
Στο δεύτερο όμως μέρος έχουμε έναν «έπαινο» στην νεότερη Ελλάδα, που και αυτή είναι κατά τη γνώμη μου -τηρουμένων των χρονικών αναλογιών-, αντάξια του παρελθόντος, ειδικά στον τομέα της ποίησης. Καβάφης, Ελύτης, Σεφέρης και πιο σύγχρονοι ποιητές μού έδωσαν την ευκαιρία να γράψω τραγούδια που πέρασαν ευρύτερα στον κόσμο. Αυτό είναι μια σπάνια ιδιαιτερότητα μιας εξόχως ευαίσθητης στην ποίηση κοινωνίας, όπως είναι αυτή της νεότερης Ελλάδας.

Πώς συνδέεται η βραδιά της 19ης Ιουνίου με το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης;

Πρόκειται απλώς για μια συγκυρία χρόνου και τόπου που δεν με αφήνει ασυγκίνητο, όπως κανέναν μας, πιστεύω. Δεν είναι με κανένα τρόπο συνδεδεμένη η εκδήλωση με τις επίσημες γιορτές. Απλώς προσφέρω τη σκέψη μου επάνω στο γεγονός. Η εποποιία της αρχαιότητας και η συντήρησή της είναι ιερό χρέος. Όμως ακόμα ιερότερο είναι η συνέχισή της με έργο αντάξιο. Εύχομαι ωστόσο το κράτος να προσφέρει και στον νεότερο πολιτισμό τα ανάλογα, έτσι ώστε να δημιουργηθούν και σύγχρονα έργα που θα επανδρώσουν τα μουσεία του μέλλοντος. Η εικόνα του Έλληνα που φυλάσσει απλώς τα αρχαιολογικά μουσεία ή μόνο ξεναγεί σε αρχαιολογικούς τόπους δεν με ενδιαφέρει και τόσο, αν και είναι και αυτό μέρος του καθήκοντός του. Όμως μέρος. Όχι το όλον.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT
Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ