Σε κρίσιμη καμπή τα πνευματικά δικαιώματα των συνθετών και των τραγουδοποιών

Σε κρίσιμη καμπή τα πνευματικά δικαιώματα των συνθετών και των τραγουδοποιών Facebook Twitter
Καλούμε όλους τους δημιουργούς να έρθουν στην Αυτοδιαχείριση, η οποία διαθέτει νόμιμη άδεια λειτουργίας, σύγχρονο μηχανογραφικό σύστημα και εξειδικευμένο προσωπικό.
0

Τα πνευματικά δικαιώματα βρίσκονται σε ένα κρίσιμο μεταίχμιο. Όλο αυτό το διάστημα, τα τραγούδια ημών των δημιουργών εξακολουθούν να παίζονται στους σταθμούς, στις μουσικές σκηνές, στα νυχτερινά κέντρα και στο Διαδίκτυο. Κάποιοι εκμεταλλεύονται τα τραγούδια μας κερδοσκοπώντας εις βάρος μας. Δυστυχώς, όμως, οι μόνοι που δεν πληρώνονται όπως θα έπρεπε είναι οι ίδιοι οι δικαιούχοι, οι συνθέτες και οι στιχουργοί, λόγω του χάους που έχει δημιουργηθεί στην αγορά.

Και οι λόγοι είναι οι εξής: Με τη δημιουργία της Ειδικής Υπηρεσίας Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων (ΕΥΕΔ), οι ιθύνοντες παρέσυραν με υποσχέσεις τους απελπισμένους δημιουργούς, πρώην μέλη της ΑΕΠΙ, που εδώ και δύο χρόνια αντιμετωπίζουν σοβαρότατο πρόβλημα επιβίωσης, σε ένα πείραμα παγκόσμιας πρωτοτυπίας, βάζοντας σε δοκιμασία τα όρια των αντοχών και της αξιοπρέπειάς τους. Όταν τον Μάιο 2018 έγινε η ανάκληση της άδειας της ΑΕΠΙ, η τότε υπουργός Πολιτισμού δημιούργησε, με μία αιφνιδιαστική τροπολογία, την κρατική ΕΥΕΔ, η οποία ανήκει διοικητικά στον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ) που ελέγχει όλους τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης, με αποτέλεσμα ο ίδιος ο ΟΠΙ να καθίσταται στην ουσία ανταγωνιστής της Αυτοδιαχείρισης! Τα δύο τελευταία χρόνια οι κρατικοί λειτουργοί του ΟΠΙ/ΕΥΕΔ αμειβόντουσαν με παχυλούς μισθούς, ενώ παράλληλα οι διανομές για τους δημιουργούς ήταν πενιχρές. Επιπλέον, η ΕΥΕΔ μόνο έλαβε κρατική επιχορήγηση, ενώ η Αυτοδιαχείριση ήρθε αντιμέτωπη με μία μεθοδευμένη εκστρατεία σπίλωσης. Τέλος, οι χρήστες αδυνατούσαν πλέον να ανταποκριθούν οικονομικά στην κατάσταση αυτή.

Είναι γεγονός ότι η ελληνική αγορά δεν αντέχει πάνω από έναν οργανισμό συλλογικής διαχείρισης. Ένας βαθύτερος κατακερματισμός των δικαιωμάτων μας θα βλάψει ανεπανόρθωτα τον κλάδο μας. Πρέπει να ενωθούμε όλοι μαζί, χωρίς ανταγωνισμούς, εμπάθειες και διακρίσεις μεταξύ Ελλήνων και ξένων δικαιούχων.


Όλη αυτή η ταλαιπωρία και η διάλυση της αγοράς θα είχαν αποφευχθεί εάν, την αμέσως επόμενη μέρα της ανάκλησης άδειας της ΑΕΠΙ, όλοι οι δικαιούχοι ερχόντουσαν στην Αυτοδιαχείριση που ήδη λειτουργούσε ως μη κερδοσκοπικός συνεταιριστικός οργανισμός. Έτσι μόνο θα είχε γίνει μία ομαλή μετάβαση στην επόμενη μέρα με την ενεργό συμμετοχή όλων στη διοίκηση, την εποπτεία και την περαιτέρω εξέλιξη του οργανισμού.


Είναι γεγονός ότι η ελληνική αγορά δεν αντέχει πάνω από έναν οργανισμό συλλογικής διαχείρισης. Ένας βαθύτερος κατακερματισμός των δικαιωμάτων μας θα βλάψει ανεπανόρθωτα τον κλάδο μας. Πρέπει να ενωθούμε όλοι μαζί, χωρίς ανταγωνισμούς, εμπάθειες και διακρίσεις μεταξύ Ελλήνων και ξένων δικαιούχων. Πρέπει να απομονωθούν οι φωνές της διάσπασης και της διχόνοιας, τα μεμονωμένα άτομα που για διαφόρους λόγους έχουν τη δική τους ατζέντα.


Καλούμε όλους τους δημιουργούς και τα σωματεία τους να επανεξετάσουν τη στάση τους και να ευθυγραμμιστούν με το κοινό συμφέρον. Καλούμε όλους τους δημιουργούς να έρθουν στην Αυτοδιαχείριση, η οποία διαθέτει νόμιμη άδεια λειτουργίας, σύγχρονο μηχανογραφικό σύστημα και εξειδικευμένο προσωπικό. Είναι ένας οργανισμός που λειτουργεί σε μη κερδοσκοπική βάση, που δεν υπηρετεί συμφέροντα ιδιωτών επενδυτών και που έχει ως κύριο και μοναδικό σκοπό την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών και λοιπών δικαιούχων. Συμπράττει ήδη με τη συντριπτική πλειοψηφία των ξένων οργανισμών, αποτελεί μέλος της παγκόσμιας συνομοσπονδίας οργανισμών πνευματικών δικαιωμάτων CISAC (Confédération Internationale des Sociétés d'Auteurs et Compositeurs) και της ευρωπαϊκής ένωσης οργανισμών GESAC (Groupement Européen des Sociétés d'Auteurs et Compositeurs). Μόνο μ' αυτό τον τρόπο οι δημιουργοί θα ενισχύσουν τη δική τους θέση και θα βοηθήσουν την ελληνική αγορά να ορθοποδήσει πάλι. Υπάρχει Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης (ΟΣΔ) στην Ελλάδα και είναι η Αυτοδιαχείριση. Δεν χρειάζονται άλλοι. Η πολυδιάσπαση δεν εξυπηρετεί κανέναν. Όλες οι χώρες του κόσμου έχουν μόνο έναν ΟΣΔ.


Η μουσική πάντα είχε νόημα στη ζωή μας. Και θα συνεχίσει να έχει. Όλοι μαζί ενωμένοι, με γνώμονα την ακεραιότητα, τη συνεργασία, την ουσιαστική αλληλεγγύη και το κοινό συμφέρον θα κατορθώσουμε να επανακτήσουμε τον φυσικό μας χώρο και χρόνο προκειμένου να συνεχίσουμε να φτιάχνουμε ωραία τραγούδια σε ένα περιβάλλον μακρόπνοης βιωσιμότητας και προοπτικής.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ