Υποχρεωτικό το POS για περισσότερους επαγγελματίες με κίνητρα για τους φορολογούμενους

Υποχρεωτικό το POS για περισσότερους επαγγελματίες με κίνητρα για τους φορολογούμενους Facebook Twitter
Eurokinissi
0

Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης εξετάζει τη διεύρυνση των επαγγελματικών ομάδων που θα υποχρεούνται να εγκαταστήσουν μηχανήματα POS στο πλαίσιο των αλλαγών που προωθεί με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής.

Με βάση τα στοιχεία που έχει στα χέρια του το οικονομικό επιτελείο, ορισμένοι κλάδοι και επαγγέλματα της ελληνικής οικονομίας που υποχρεούνται σε POS εκδίδουν ελάχιστες αποδείξεις με κάρτες. Με στόχο λοιπόν να δοθεί κίνητρο στους φορολογουμένους, αυτές οι αποδείξεις θα υπολογίζονται διπλά.

Η σχετική διάταξη αναμένεται να συμπεριληφθεί στο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή στα μέσα Νοεμβρίου. Σημειώνεται πως από τον Ιανουάριο του 2020 όλοι οι φορολογούμενοι υποχρεούνται να πραγματοποιούν συναλλαγές με κάρτες ή με e-banking ίσες με το 30% του εισοδήματός τους. Εφόσον δεν καταφέρουν να συγκεντρώσουν τον απαιτούμενο αριθμό, θα υπάρχει πέναλτι (19-22%) στη διαφορά μεταξύ των αποδείξεων που θα έπρεπε να συγκεντρώσουν και σε αυτές που συγκέντρωσαν.

Η νέα απόφαση για τη διεύρυνση των POS σε περισσότερες επαγγελματικές ομάδες, υπολογίζεται να εκδοθεί το νέο έτος, ενώ τον Ιανουάριο αναμένεται η κατάθεση ενός ακόμη φορολογικού νομοσχεδίου για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Σε αυτό θα προστεθούν διατάξεις που θα προβλέπουν τη χρήση μετρητών στις συναλλαγές των πολιτών με τις επιχειρήσεις και συγκεκριμένα εξετάζεται να μειωθεί το όριο των 500 ευρώ σε 400 ή 300 ευρώ ανά συναλλαγή.

Αναλυτικότερα ο σχεδιασμός του οικονομικού επιτελείου περιλαμβάνει:

1. Μείωση των μετρητών στις συναλλαγές των φορολογουμένων με τα καταστήματα λιανικής πώλησης από τα 500 ευρώ στα 400 ή 300 ευρώ.

2. Σύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS. Αυτό που επιδιώκει η κυβέρνηση είναι να εκδίδεται η απόδειξη λιανικής πώλησης ταυτόχρονα με την απόδειξη του POS (σύστημα EFTPOS). Και αυτό, καθώς πολλές επιχειρήσεις στις συναλλαγές με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες δεν εκδίδουν την απόδειξη λιανικής.

3. Υποχρεωτική εγκατάσταση μηχανημάτων POS σε δεκάδες επαγγέλματα που σήμερα εξαιρούνται.

4. Διασταυρώσεις στις επιχειρήσεις με βάση τα δηλωθέντα στοιχεία στη φορολογική τους δήλωση και τις συναλλαγές που προκύπτουν από τα POS.

5. Σταδιακή καθιέρωση υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης μεταξύ των επιχειρήσεων.

6. Υιοθέτηση συστήματος ηλεκτρονικής παρακολούθησης των διακινούμενων φορτίων.

7. Υποχρεωτική καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τους προμηθευτές του Δημοσίου και των ΟΤΑ.

Με πληροφορίες από Καθημερινή

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM