Playing hard

Playing hard Facebook Twitter
0

Το πόσο πολύ έχει αλλάξει η κατάσταση στο χώρο της ελληνικής δισκογραφίας μπορεί εύκολα να το καταλάβει κανείς από τις κυκλοφορίες του τελευταίου χρόνου. Τα περισσότερα άλμπουμ και ep που κυκλοφορούν είναι από αξιοπρεπή μέχρι εντυπωσιακά. Παλιότερα το όνειρο των περισσότερων γκρουπ ήταν να βρεθούν σε μια μεγάλη εταιρεία, γιατί δύσκολα μπορούσες να έχεις διαφορετικά πρόσβαση στο μεγάλο κοινό. Σήμερα που το μεγάλο κοινό είναι ακόμα πιο άπιαστο όνειρο, υπάρχουν γκρουπ που δεν τα ενδιαφέρει καθόλου η μεγάλη εταιρεία. Προτιμούν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, το DIY πάει πακέτο με τον νέο τρόπο προώθησης, που είναι κυρίως το ίντερνετ.

ΟιModrecπέρασαν πολλά για να ετοιμάσουν και να καταφέρουν τελικά να κυκλοφορήσουν τον πρώτο δίσκο τους, το Art Naϊve. «Επιτέλους, μετά από 8 χρόνων σκληρή δουλειά τα καταφέραμε» μου λένε. «Σημαίνει πολλά για μας αυτό, ο τρόπος που έχουμε φτάσει μέχρι εδώ, υπήρξαν πολλά εμπόδια».

Τι εμπόδια; «Εμπόδια ως προς την ανεύρεση στούντιο, χώρων να κάνουμε πρόβες. Επειδή δεν είχαμε χρήματα οδηγηθήκαμε σε συμβιβασμούς, οι οποίοι παρ' όλα αυτά δεν λειτούργησαν. Σταματήσαμε σε ένα χρόνο σχετικά καλό, δουλέψαμε, βρήκαμε λεφτά και κάναμε ένα καινούργιο deal μετά από ενάμιση χρόνο. Όταν τελείωσε είχαμε το εμπόδιο της μίξης... Δοκιμάσαμε να μιξάρουμε με έναν Έλληνα πολύ καλό παραγωγό, αλλά δεν είχε χρόνο, μας παρέπεμψε κάπου αλλού, δώσαμε ένα δείγμα, αλλά σκεφτήκαμε ότι αφού φτάσαμε μέχρι εδώ, ας φτάσουμε μέχρι το τέρμα. Κατεβάσαμε τα CD μας, είδαμε όλα τα ονόματα από assistant engineer για μίξη, ψάξαμε στο ίντερνετ και αρχίσαμε να στέλνουμε mail σε όλους. Δεν είχαμε τίποτα να χάσουμε. Τελικά ο Alex Newportείπε το ναι».

Ο παραγωγός Alex Newport απ' τη Νέα Υόρκη έχει συνεργαστεί με ονόματα όπως οι At The Drive In, οι Mars Volta και οι Sepultura, ενώ το mastering του δίσκου έχει γίνει από τον Jeff Lipton και τη Maria Rice στα Peerless Mastering Studios στη Βοστόνη. «Μέσα σε δυο μέρες είχαμε λάβει απαντήσεις από 60 άτομα που ήθελαν να μιξάρουν το υλικό!», συνεχίζουν, «κάποιοι άγνωστοι, κάποιοι γνωστοί, αρκετοί Σουηδοί. Ήταν ωραία αίσθηση. Είδαμε πόσα λεφτά μπορούσαμε να μαζέψουμε και τον ρωτήσαμε αν είναι OK. Συμφώνησε. Επειδή είμαστε ανυπόγραφη μπάντα το ποσό είναι πιο μικρό, γιατί γίνεται άλλη συμφωνία. Οπότε, τα βρήκαμε. Μετά χρειαζόταν σκληρή δουλειά για να μαζέψουμε τα λεφτά να τον πληρώσουμε. Άτυπα είναι DIY, αλλά στην ουσία είναι πιο ακριβή παραγωγή από πολλές παραγωγές γκρουπ μεγάλων εταιρειών».

Γιατί δεν πήγατε σε μεγάλη εταιρεία;«Δεν μας ενδιέφερε. Μια μεγάλη εταιρεία δεν μπορεί να σου κάνει τίποτα περισσότερο. Βάλαμε πολύ ψηλά τον πήχη, αλλά είμαστε πάρα πολύ ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα».

Το Modrec προέκυψε από το προηγούμενο όνομα του συγκροτήματος, Modified Recovery, «έτσι λεγόμασταν στην αρχή, αλλά δεν το έγραφε κανείς σωστά στις αφίσες», λένε γελώντας, «κάναμε μια σύμπτυξη κι έτσι βγήκε. Κάποιος το είπε και μας άρεσε».

Έχει αλλάξει κάτι στη συμπεριφορά του κόσμου απέναντι στα ελληνικά γκρουπ; Έχει αυξηθεί το κοινό;«Δεν ξέρω αν έχει μεγαλώσει το κοινό. Μπορεί. Υπάρχει περισσότερη πληροφορία, υπάρχουν περισσότερες μπάντες, βγαίνουν πιο ωραία πράγματα. Μπορεί να υπάρχει και μεγαλύτερη ευκολία στην προβολή της δουλειάς μιας μπάντας, πιο πολλοί χώροι. Το μόνο που δεν υπάρχει είναι το ραδιόφωνο. Το αποκλείουμε, γιατί η κατάσταση είναι απελπιστική. Οι δυο βασικοί σταθμοί είναι πλήρως κατευθυνόμενοι». Σχολιάζουμε την κατάσταση στην Αγγλία και το promotion που γίνεται στα νέα γκρουπ από όλα τα μέσα, ακόμα κι αν είναι αντικειμενικά μέτρια. «Τα δικά τους γκρουπ τα στηρίζουν συντονισμένα», λένε, «εδώ; Η ξενομανία στην Ελλάδα δεν έχει φύγει, ο Λαλάκης ο εισαγόμενος των ‘80s, δηλαδή, ισχύει ακόμα. Εκεί είμαστε ακόμα, ό,τι μας έρθει απ' έξω είναι καλύτερο».

Θέλετε να μου σχολιάσετε το postπου ανεβάσατε για το liveστη Μαλακάσα; Τι είχε γίνει;«Θα έπαιζαν το καλοκαίρι οι Kasabian, οι Manic Street Preachers και οι Smashing Pumpkins και είχαμε κανονίσει να είμαστε το support. Είχαμε δεχτεί να πληρώσουμε το backline, αλλά το live ακυρώθηκε. Μετά κανόνισαν να παίξουν οι Manic Street Preachers μόνοι τους αλλά δεν είχαμε τα 230 ευρώ και ζητήσαμε να τα πληρώσουν απ' τη διοργάνωση. Αρνήθηκαν γιατί είναι θέμα πολιτικής της εταιρείας, "σας δίνουμε την ευκαιρία να παίξετε στο χώρο μας", μας είπαν, "θα φέρετε τον εξοπλισμό σας". Δεν είχαμε τον εξοπλισμό να αντεπεξέλθουμε σε τέτοιο live. Όπως η καθαρίστρια θα πληρωνόταν να καθαρίσει το χώρο, έτσι και το support προσφέρει τη δικιά του υπηρεσία. Είναι θέμα υπηρεσίας. Δεν ζητάγαμε να πληρωθούμε, ζητάγαμε 200 ευρώ για τα όργανα της σκηνής, να μη βάλουμε απ' την τσέπη μας. Το λάθος είχε γίνει όταν είπαμε το ναι για τους Smashing Pumpkins, αλλά στην πορεία το διορθώσαμε και αναθεωρήσαμε. Μπορεί να κλείσαμε την πόρτα σε μια μεγάλη εταιρεία διοργανώσεων, έχουμε βαρεθεί όμως να βρισκόμαστε με φίλους από άλλα γκρουπ και να λέμε συνέχεια τα ίδια πράγματα. Ανεβάσαμε το post το ίδιο βράδυ που ήταν έντονα τα συναισθήματα, αλλά ήταν ξεκάθαρο, το κάναμε για να ξέρουν οι υπόλοιποι ότι αυτό συμβαίνει. Δεν ήταν μανιφέστο, θέλαμε να ακουστεί η γνώμη μας και ο καθένας ας κάνει αυτό που γουστάρει, ας τραβήξει το δρόμο του...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ραπ με ελληνικές ρίζες από μια «ντίβα από την Κρήτη»

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ