ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Κατάθεση ψυχής

Κατάθεση ψυχής Facebook Twitter
0

Δεν ξέρω ποια είναι η διάρκεια ζωής ενός δίσκου που έχει την ατυχία να κυκλοφορήσει στις μέρες μας. Ένας μήνας; Δύο; Ακόμα και οι τεράστιες -αναλογικά- επιτυχίες των διεθνών ονομάτων δύσκολα μένουν πια στο προσκήνιο για μήνες ή χρόνια όπως παλιότερα - τις μέρες του download, το πότε θα ξεχαστεί ακόμα και το καλύτερο άλμπουμ είναι ζήτημα ημερών.

Η εισαγωγή απαραίτητη, γιατί το Roughest Seaπου κυκλοφόρησε λίγο πριν το τέλος του 2007 φαίνεται ότι είναι ειδική περίπτωση. Δεν είναι μόνο ένα άλμπουμ που σου έρχεται σχεδόν ουρανοκατέβατο -με μαζεμένους όλους τους σκοτεινούς και μελαγχολικούς ήχους που λατρεύει το ελληνικό κοινό- είναι κι απ' αυτά που εκτιμάς όλο και περισσότερο όσο περνάει ο καιρός, είναι ένα άλμπουμ που δεν το «ξεφορτώνεσαι» εύκολα και κάθε φορά που το ακούς τα κομμάτια του δυναμώνουν.

Το σχήμα που προέκυψε από τις στάχτες των Cloudscapeκατάφερε μετά από αρκετές περιπέτειες να κυκλοφορήσει έναν από τους ελληνικούς δίσκους που σε μερικά χρόνια θα μπορεί να θεωρηθεί άνετα «κλασικός». Δεν είναι καθόλου τυχαία η υποδοχή στα site, στα blog και από όσους τυχερούς τον άκουσαν ήδη - ενθουσιώδεις αντιδράσεις και σχόλια με τα οποία δεν γίνεται να διαφωνήσεις. «Είναι δύσκολο να περιγράψουμε τον ήχο μας», μου λένε, «γιατί εξαρχής ο σκοπός μας δεν ήταν να ανήκουμε σε ένα μουσικό στυλ, αλλά απλά να εκφράσουμε άμεσα τα συναισθήματά μας. Κάποιος χαρακτήρισε τη μουσική μας multi-cultural experimental pop!».

Αναφέρουν ότι ξεκίνησαν το 2003 με μόνο σκοπό να εκπληρώσουν την ανάγκη τους για δημιουργία, κυκλοφορώντας με πολύ κόπο έναν δίσκο που έχουν επιμεληθεί ολομόναχοι, από τις ηχογραφήσεις και την παραγωγή μέχρι το εξαιρετικό artwork με τα πύρινα κύματα στο εξώφυλλο. Σε μια εποχή που ένα συγκρότημα δύσκολα συντηρείται και κυκλοφορεί μουσική, δηλώνουν ότι είναι «μεγάλα παιδιά» τα οποία... πράττουν συνειδητά: «Δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο, αλλά αγαπάμε τη μουσική και ταυτόχρονα μας αρέσουν τα δύσκολα! Κι επίσης η εμπειρία μας μας επιτρέπει να είμαστε προσγειωμένοι».

Η κυκλοφορία του The Roughest Seaμπορεί να άργησε αρκετά, αλλά ο δίσκος τους κυκλοφόρησε τελικά σε μία από τις πιο ελιτίστικες ελληνικές εταιρείες, τον Σείριο του Μάνου Χατζιδάκι - που δεν συνηθίζει να κυκλοφορεί αγγλόφωνα CD. «Η συνεργασία μας με τον Σείριο προέκυψε με τον παραδοσιακό τρόπο!», προσθέτουν. «Δηλαδή περάσαμε και αφήσαμε ένα cd στο γραμματοκιβώτιο της εταιρείας. Το να λέμε απλά ότι είμαστε υπερήφανοι και τυχεροί δεν είναι αρκετό για να εκφράσουμε πώς νιώθουμε».

Το όνομά τους, το gravitysays_i, γραμμένο σε μία λέξη και με την παύλα να ενώνει το i, προέκυψε τυχαία. «Μας άρεσε ο ήχος, η εικόνα και πραγματικότητα αυτής της φράσης» λένε, δοκιμάζοντας να κάνουν πράξη αυτό που δηλώνει [τη βαρύτητα] στη φωτογράφηση. Ανεπιτυχώς. Παρ' όλες τις προσπάθειες του φωτογράφου να τους πετύχει στον αέρα, δεν κατάφεραν να νικήσουν τη βαρύτητα. Τα πόδια τους όμως φαίνεται να πατούν στέρεα στο έδαφος. «Για μας επιτυχία είναι η δημιουργία», εξηγούν, «η ιδανική συνέχεια θα είναι να μπορούμε να παίζουμε μουσική με ουσία όσο το δυνατόν περισσότερο».

ΤοRoughest Seaείναι ποπ, όσο ποπ ήταν το Lost soulsτων Doves (το πρώτο άλμπουμ που μου έρχεται στο μυαλό και είναι συγγενές σαν ήχος) και το «Objects in mirror are closer than they appear» είναι από τα κορυφαία κομμάτια που έχει γράψει ποτέ ελληνικό γκρουπ. Το αξιοπερίεργο είναι ότι δεν υπάρχει αδύνατη στιγμή, κάτι σπάνιο για σημερινό άλμπουμ, και τα 9 κομμάτια είναι ένα κι ένα, πραγματικά. Αν ήταν διαφορετική η κατάσταση στο ραδιόφωνο, θα μπορούσαν να ακούγονται συνέχεια και να είναι επιτυχίες. «Δεν υπάρχει δύσκολος ήχος» λένε. «Κάποιες δουλειές -π.χ. του Αγγελάκα- πουλάνε πολύ απλά γιατί είναι εξαιρετικές και ο κόσμος εκεί έξω διψάει για ειλικρινείς καταθέσεις ψυχής. Καμιά φορά τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά απ' όσο νομίζουμε. Οι καιροί αλλάζουν και αυτό είναι μια πραγματικότητα για την οποία δεν μπορεί να κάνει κανείς τίποτα. Τη μουσική δεν μπορείς να την ευτελίσεις, απλώς το μάρκετινγκ μας έχει οδηγήσει σε αυτή την ακατάσχετη μαζικότητα. Υπάρχουν πάρα πολύ καλές μπάντες και είμαστε αισιόδοξοι ότι σύντομα θα περάσει σε περισσότερο κόσμο».

Τι σας δίνει δύναμη; Ο ήλιος! Και τι σας ενοχλεί περισσότερο; «Οι δήθεν... Είναι παντού...».

0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τόλγκα Τουζούν

Μουσική / Τόλγκα Τουζούν: «Ξέρω ότι η μουσική που γράφω δεν θα γίνει ποτέ δημοφιλής»

Ο δημιουργός του ορατορίου «Φάλαινα στην πόλη ή Γιατί το έκανες αυτό;» που παρουσιάζεται στο 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής μιλάει για τη σχέση του με τη σύγχρονη μουσική σκηνή τόσο στη χώρα του, την Τουρκία, όσο και διεθνώς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM