The owner and the pet

The owner and the pet Facebook Twitter
0

Οι Wanna Be James? είναι το τυπικό boy-girl γκρουπ, ο Αντώνης και η Ανίτα, δυο νεαρά παιδιά που σπουδάζουν μουσική και ονειρεύονται να αποκτήσουν κάποια μέρα το δικό τους μερίδιο στην επιτυχία. «Πώς θα χαρακτήριζα τη μουσική που φτιάχνουμε; Electro grunge punk pop» μου λέει η Ανίτα. Στο σπίτι της όλα είναι πακεταρισμένα, είναι σε φάση μετακόμισης. Και με πυρετό. «Τι άλλο θα έλεγα; Ότι ουρλιάζω πολύ» προσθέτει. «Μπορεί να είναι μια μεγάλη παρανόηση αυτό που παίζεις, κάθε φορά που μας ρωτάνε λέμε και διαφορετικά πράγματα» λέει οΑντώνης. «Στον παππού λέω metal, στον πατέρα μου ροκ εν ρολ με ηλεκτρονικά, εξαρτάται από την ηλικία εκείνου που την περιγράφεις». Η μουσική τους είναι δυναμική, βασισμένη σε απλές μουσικές φόρμες, κιθαριστική ροκ που θυμίζει τις συνθέσεις των Sonic Youth, σύντομα τραγουδάκια με αναφορές στο πανκ όπως εξελίχθηκε στα ‘80s και τα ‘90s. «Δεν ξέρω αν μπορείς να απαντήσεις κάτι συγκεκριμένο πια όταν σε ρωτήσει κάποιος τι μουσική ακούς» λέει Αντώνης. «Όλοι ακούνε λίγο απ' όλα. Αυτή την περίοδο με έχει πιάσει μια διάθεση παλιμπαιδισμού κι ακούω grunge, ξαναγύρισα στα ‘90s».

Μου μιλάει για τα λεφτά που έχουν χαλάσει τόσα χρόνια που δοκιμάζουν την τύχη τους με τους Absent Mindead, το άλλο συγκρότημα που συμμετέχει, τα άπειρα CD που έχουν μοιράσει δωρεάν, «πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει όλο αυτό, δεν πάει άλλο. Πρέπει κάποτε να αρχίσουμε να ζούμε από τη μουσική». Μέχρι πού είναι διατεθειμένοι να φτάσουν, τι είδους υποχωρήσεις να κάνουν για να συμβεί αυτό; «Θα παίζαμε με κάποιον ποπ καλλιτέχνη, ευχαρίστως θα ανοίγαμε το πρόγραμμά του. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ζήσεις απ' τη μουσική». «Θα το κάνατε για την Τάμτα για παράδειγμα;». «Φυσικά, γιατί όχι; Αν έχεις τα περιθώρια να γίνεις καλύτερο γκρουπ και να ζεις απ' αυτό, γιατί όχι; Μόνο με τα live και την επαφή σου με το κοινό γίνεσαι καλύτερος. Στο εξωτερικό όταν ξεκινάει ένα γκρουπ έχει στόχους. Θέλουν να γίνουν διάσημοι, να βγάλουν λεφτά, η φιλοδοξία τους δεν σταματάει στο να παίξουν στο Gagarin. Σκέφτονται πωλήσεις, περιοδείες, όχι την κατάρα του μόνιμου support. Φταίνε οι μπάντες και ο κόσμος για τη σημερινή κατάσταση, που το παίζουν underground. Αν μας δει αυτό το κοινό να παίζουμε δίπλα σε ένα ποπ όνομα θα μας κράξει, θα πουν ξεπουλήθηκαν, ενώ όπου κι αν παίξεις εξακολουθείς να είσαι ο ίδιος. Όταν υπάρχουν δυο επιλογές και η μία είναι να παίξω supportστην Τάμτα και να παίρνω 300 ευρώ τη βραδιά γιατί είμαι μουσικός και αυτή είναι η δουλειά μου και η άλλη να παίξω τσάμπα support ή να παίξω με άλλα ελληνικά γκρουπ και να μην πάρω μία, ε, θα προτιμήσω την Τάμτα».

«Δεν βλέπω κάτι το underground σ' αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα, βλέπω μια τεράστια μαλακία. Τι σημαίνει εναλλακτικό; Για όλα φταίει η νοοτροπία του κοινού των ‘90s, κι αυτό συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα. Οι εταιρείες είναι οι πρώτες που φταίνε για το διαχωρισμό. Σου λένε είσαι ροκάς, δεν σε τοποθετούν δίπλα στα άλλα ονόματα που έχουν, να σου κάνουν την ίδια προώθηση. Υπάρχουν πάρα πολλά γκρουπ πια που παίζουν και πάρα πολύ καλά, είναι πολύ καλύτερη η κατάσταση από μουσικής άποψης απ' ό,τι στα ‘90s. Ό,τι έχω ακούσει από τότε μου φαίνεται πάρα πολύ πρόχειρο. Δεν θα μπορούσαν να σταθούν στο εξωτερικό με τίποτα, ενώ τα σημερινά μπορούν. Δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα ξένα».

«Έχουν ακούσει και πολύ περισσότερη μουσική τα νέα γκρουπ. Μπορείς να δεις τι συμβαίνει έξω κατευθείαν, το μαθαίνεις αμέσως, παίζεις κι εσύ με έναν πιο σύγχρονο ήχο γιατί δεν υστερείς» λέει η Ανίτα. «Γιατί Wanna Be James?; Ο Jamesείναι ένας Καναδοαμερικάνος που μας είχε εντυπωσιάσει την εποχή που πρωτογνωριστήκαμε με τον Αντώνη και υπήρξε η αφορμή για να φτιάξουμε το συγκρότημα. Λέγαμε για πολλές μέρες ότι θέλαμε να ήμασταν σαν κι αυτόν: ασχολείται με τη μουσική, είναι αλτρουιστής, γενικά μάχεται υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, στις διακοπές του πηγαίνει να βοηθήσει ανθρώπους που έχουν ανάγκη, είναι vegan. Δεν είμαστε James, θα θέλαμε βέβαια...».

«Η μπάντα αυτή δεν ξεκίνησε σοβαρά. Ο Αντώνης ήταν στους Absent Mindead, εγώ στους Wild Honey, τα ‘χαμε φτιάξει και σκεφτήκαμε να γράφουμε κάποια κομμάτια, για πλάκα». «Να σου πω την αλήθεια; Ήθελα να της γράψω ένα δυο κομμάτια για να έχει ν' ακούει στις διακοπές, να μην την ξελογιάσει κανένας τουρίστας...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ