New classic electronica

New classic electronica Facebook Twitter
0

Multi-instrumentalist, ξεχωριστός καλλιτέχνης της σκηνής του Μπρίστολ, με συμμετοχές σε αρκετά σχήματα της περιοχής, μέλος των θρυλικών Third Eye Foundation του Matt Elliott, ο Chris Cole έχει κυκλοφορήσει δυο προσωπικά άλμπουμ-κομψοτεχνήματα με το όνομα Manyfingers (το ομώνυμο και τοOur Worn Shadow) που ακούγονται σαν σάουντρακ φανταστικών ταινιών. Μπορεί να είναι χαμηλών τόνων μουσικός και να μην είναι από τα τρανταχτά ονόματα που θα γέμιζαν ένα στάδιο, η εμφάνισή του όμως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι από τις πραγματικά ενδιαφέρουσες του φετινού φθινοπώρου και από τις ελάχιστες που θα άξιζε να παρακολουθήσει όποιος αγαπάει τις όμορφες μελωδίες πάνω σε ηλεκτρονικούς ήχους.

Γιατί «Manyfingers»;
Η αρχική μου σκέψη ήταν να κυκλοφορήσω τη μουσική μου με το όνομά μου, αλλά μια τυχαία συζήτηση με έναν φίλο στο Μπρίστολ με έκανε να αλλάξω γνώμη. Manyfingers ήταν το όνομα ενός παιδιού από μια οικογένεια Ινδιάνων και αμέσως μου έκανε κλικ. Είναι ένα όμορφο όνομα που συνοψίζει επακριβώς αυτό που κάνω.

Πώς θα περιέγραφες τον ήχο σου σε κάποιον που δεν σε έχει ακούσει;
Instrumental από την άποψη ότι ακόμα και τα λιγοστά φωνητικά στους δίσκους μου αντιμετωπίζονται σαν μουσικά όργανα. Κινηματογραφικός, από την άποψη ότι σε κάθε κομμάτι υπάρχει αρκετός χώρος για να δημιουργήσει ο ακροατής μέσα του τη δική του οπτικοποίηση. Προσωπικός, γιατί κάθε μήνυμά του σχετίζεται με μένα. Συγκεντρωτικός, γιατί, παρά τη συνδρομή των καλών μου φίλων Ida Alfstad και Dewey, εγώ παίζω όλα τα όργανα. Ένα χαμόγελο σχηματίζεται πάντα στο πρόσωπό μου όταν έρχεται ένα e-mail που λέει «Hey Guys». Αυτή είναι η ερώτηση που φοβάμαι πιο πολύ από όλες! Δεν ξέρω πώς να περιγράψω το μουσικό μέρος αυτού που κάνω αλλά, αν πιεστώ, θα παραδεχτώ ότι τα κομμάτια μου μιμούνται τις συνθέσεις των Philip Glass, Steve Reich και Moondog.

Έχεις μειώσει τους παραγωγικούς σου ρυθμούς τα τελευταία δύο χρόνια, είναι αλήθεια; Τι σε κρατά απασχολημένο;
Τα πράγματα έχουν επιβραδυνθεί αρκετά. Στην πραγματικότητα το δεύτερο album είχε ολοκληρωθεί ενάμιση χρόνο πριν κυκλοφορήσει. Περιόδευσα εντατικά με τον Matt Elliott τα ακόλουθα δύο χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είχα χρόνο να γράψω νέο υλικό. Επίσης εργαζόμουν σε μια αποθήκη στο Μπρίστολ, γεγονός που δεν τροφοδότησε ιδιαίτερα την έμπνευσή μου. Μονάχα τους τελευταίους έξι μήνες γράφω μουσική για τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ.

Downloading: ευχή ή κατάρα;
Μου είναι δύσκολο να το καταλάβω, γιατί πρόκειται για ένα σύμπτωμα του χάσματος των γενεών. Θεωρώ ότι ένα album είναι μια ολοκληρωμένη δουλειά. Από το tracklist μέχρι το σχεδιασμό του εξωφύλλου. Είναι ένα πακέτο που ο καλλιτέχνης ετοιμάζει ως ντοκουμέντο ενός μέρους της ζωής του. Μου είναι τελείως ξένο σαν λογική απλώς να επιλέγω κομμάτια online και να μην έχω το φυσικό προϊόν στα χέρια μου. Όσο για τη δωρεάν διάθεση, στην αρχή ήμουν θυμωμένος, μετά σκέφτηκα ότι είναι καλή προώθηση για τη δουλειά μου. Νομίζω ότι οι καλοί μουσικόφιλοι μπορεί να κατεβάσουν κάτι δωρεάν αλλά, αν τους αρέσει, στο τέλος θα το αγοράσουν. Ίσως όλη η λογική γύρω από τα format να αλλάξει ύστερα από την τελευταία κίνηση των Radiohead να διαθέσουν τον δίσκο τους με ελεύθερη τιμολόγηση.

Τι θα άλλαζες στον κόσμο αν είχες την απόλυτη εξουσία;
Είναι δύσκολο να σου απαντήσω χωρίς να ακουστώ σαν ιεροκήρυκας. Στην πραγματικότητα, και μόνο η σκέψη ότι κάποιος έχει την ΑΠΟΛΥΤΗ εξουσία είναι αρκετά τρομακτική. Δυστυχώς η ανθρώπινη φύση είναι αυτή που είναι, και λέγοντας αυτό δεν θα ήθελα να φανώ ηττοπαθής και απαισιόδοξος. Η κατάσταση θα είναι για πάντα γαμημένη. Είναι στο χέρι του κάθε ατόμου να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να κάνει το πέρασμά του από τον κόσμο όσο καλύτερο γίνεται.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ