«Έχω τον απόλυτο έλεγχο του εαυτού μου»

«Έχω τον απόλυτο έλεγχο του εαυτού μου» Facebook Twitter
0

Οι φήμες το βράδυ πριν τη συνέντευξη την ήθελαν μια αγενή bitch που τρομοκράτησε τον οδηγό της και τσίριζε ασταμάτητα. Το μεσημέρι στη συνέντευξη Τύπου προσήλθαμε με τη φωτογράφο μετά φόβου και τρόμου, γιατί το τέρας με τα δυο κεφάλια αναμενόταν να εκτοξεύσει φλόγες την ώρα της συνέντευξης, και ψάχναμε να βρούμε τρόπο να προστατευτούμε. Αυτό που αντικρίσαμε όμως στην "Αποθήκη Γ" ήταν μία λαμπερή κοπέλα που χαμογελούσε ασταμάτητα, ευγενική και υπομονετική, που πόζαρε κεφάτη και έκανε όλα τα χατίρια της φωτογράφου –αφού ολοκλήρωσε πρώτα όλες τις άλλες υποχρεώσεις της–, που είχε όρεξη για κουβέντα και απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις, ακόμα και τις πιο αδιάκριτες. Το βράδυ στο Μύλο ήταν σαρωτική. Μπορεί να μη μου αρέσει καθόλου η μουσική της, η παρουσία της όμως στη σκηνή δεν σου αφήνει περιθώρια να ασχοληθείς με τα τραγούδια – είναι τόσο συναρπαστικό live, που η μουσική περνάει σε δεύτερη μοίρα. Γνήσιο ροκ εν ρολ. Χαλάει κόσμο όπου κι αν εμφανίζεται, και δικαιολογημένα: δεν είναι απλά μια ηθοποιός που αποφάσισε στα 30 της να αρπάξει το μικρόφωνο. Είναι γεννημένη τραγουδίστρια – αεικίνητη, με φοβερή ενέργεια, απίστευτη. Λίγο πριν ποζάρει δίπλα στον μουμιοποιημένο γλάρο στο λιμάνι· μιλάει για τη μουσική που της άλλαξε τη ζωή, μαζί με το συγκρότημά της. Δυστυχώς, αυτά που είπε off the record δεν είναι δυνατόν να μεταφερθούν…

Γιατί ονομάσατε το συγκρότημα The Licks;
Αυτή είναι μία ερώτηση που μας την κάνουν συνέχεια, και κάθε φορά απαντάμε διαφορετικά πράγματα. Και μετά γράφουν ό,τι τους κατέβει. Έχει πολλή πλάκα. Η αλήθεια είναι ότι θέλαμε κάτι σύντομο και απλό που να ταιριάζει ως ήχος με το Juliette και να θυμίζει όλα αυτά τα συγκροτήματα του παρελθόντος με έντονη προσωπικότητα, όπως ο Tom Petty και οι Heartbreakers, ο Iggy και οι Stooges. Αυτός ήταν ο λόγος.

Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με το τραγούδι; Και γιατί άργησες τόσο πολύ να ασχοληθείς μαζί του πιο σοβαρά;
Τραγουδάω από πολύ μικρή. Παίζω πιάνο από παιδί και πάντα ήθελα να φτιάξω ένα γκρουπ και να ζήσω σαν ροκ σταρ, να κάνω live και να έχω αυτή τη μαγική σχέση με το κοινό. Χρειάζεται να είσαι αρκετά ατρόμητος όμως και να δουλεύεις πολύ σκληρά για να καταφέρεις κάτι τέτοιο. Την τελευταία δεκαετία έγιναν πολλά στη ζωή μου, και κατάλαβα ότι αυτό ήθελα να το ζήσω. Ήταν κάτι που αγαπούσα πολύ και, επειδή μεγάλωνα, σκέφτηκα ότι αν δεν το έκανα στα 30 δεν θα μου συνέβαινε ποτέ.

Πριν από πόσο καιρό δημιουργήθηκε το γκρουπ;
Πριν από τριάμισι χρόνια, μην το ψάχνεις όμως. Προσπαθείς να υπολογίσεις την ηλικία μου; Τώρα είμαι 29!

Και πώς είναι να είναι κανείς 29 και να περιοδεύει ασταμάτητα;
Αρκετά συναρπαστικά. Καλύτερα από ποτέ.

Το προτιμάς από την ηθοποιία;
Είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα. Στην ταινία καταθέτεις ένα μικρό στοιχείο του εαυτού σου –εννοώ ότι έχεις μία απλή συμμετοχή, είναι τόσα άλλα πράγματα που συντελούν στη δημιουργία μιας ταινίας–, ενώ στη μουσική μπορείς να επιβλέπεις τα πάντα και να δίνεις το μάξιμουμ της δημιουργικότητάς σου. Σου παίρνει περισσότερο χρόνο και απαιτεί από σένα πιο πολλά.

Αυτό σημαίνει ότι θα σταματήσεις να κάνεις ταινίες;
Όχι. Έχω σταματήσει προς το παρόν, γιατί η φετινή χρονιά ήταν γεμάτη με τη δημιουργία και την προώθηση του άλμπουμ και το τελευταίο τρίμηνο περιοδεύουμε παντού, αλλά θα επιστρέψω στο σινεμά. Έκανα κι ένα θεατρικό στη Βρετανία πρόσφατα, το Fool for Love του Σαμ Σέπαρντ. Μία ταινία απαιτεί από δύο εβδομάδες μέχρι δύο μήνες δουλειάς από την πλευρά σου για να πραγματοποιηθεί, ενώ η μουσική, όπως βλέπεις, ζητάει περισσότερα.

Ήσασταν φίλοι και πριν δημιουργηθεί το γκρουπ; Πώς τους γνώρισες τους μουσικούς σου;
Τα αγόρια ήταν φίλοι μεταξύ τους, εγώ τους γνώρισα μέσω κοινών γνωστών.

Πώς γράφετε μουσική; Ποιος έχει τον τελικό λόγο στο συγκρότημα;
Ηχογραφούμε όλοι μαζί. Τα γούστα του καθενός μας είναι διαφορετικά, αλλά τα ανακατεύουμε στη μουσική που παίζουμε και δημιουργούμε τον ήχο μας. Οι δικές μου επιρροές είναι από Miles Davis και Nina Simone μέχρι Iggy Pop και παλιομοδίτικο ροκ εν ρολ όπως των Rolling Stones, των Thin Lizzy, AC/DC, τέτοια. Όλοι μαζί αποφασίζουμε για τα κομμάτια. Αυτή τη στιγμή ετοιμάζουμε τραγούδια για το επόμενο άλμπουμ μας, που θα είναι διαφορετικό, περισσότερο δικό μας – πιο πειραματικό, σε ροκ πλαίσια όμως. Έχουμε 10 νέα τραγούδια, και νομίζω ότι εξελισσόμαστε και αλλάζουμε. Το όραμά μας είναι ακόμα ανοιχτό.

Ποιο είναι αυτό το όραμα, αλήθεια; Πού θέλετε να φτάσετε σαν γκρουπ;
Να ολοκληρώσουμε την περιοδεία σε ολόκληρο τον κόσμο –αν είναι δυνατόν–, να βγάλουμε κι άλλο δίσκο, να γράψουμε τραγούδια που θα μείνουν. Αυτά αρκούν.

Πώς έχει επηρεάσει την προσωπική σου ζωή όλη αυτή η δημοσιότητα που είχες από παιδί;
Εννοείς από έφηβη, δεν ήμουν παιδί όταν ξεκίνησα. Είχα και έχω τεράστια προσωπική ζωή. Είναι αστείο, γιατί δήλωσα σε κάποια εφημερίδα ότι δεν μου αρέσουν τα ραντεβού και έγραψαν στους τίτλους ότι δεν έχω σεξουαλική ζωή. Η δημοσιότητα γύρω από το όνομά μου δεν μου προκάλεσε ποτέ πρόβλημα. Δεν έχω χάσει τίποτα, ξέρεις, οι άνθρωποι με αφήνουν στην ησυχία μου. Μέχρι τα 19 μου δεν ήξερα να προστατευτώ, τώρα όμως μπορώ να είμαι και αόρατη. Αισθάνομαι πολύ τυχερή που εξαιτίας αυτού που είμαι έχω γνωρίσει όλους αυτούς τους ενδιαφέροντες ανθρώπους – είναι η θετική πλευρά της δημοσιότητας. Μαθαίνεις μεγαλώνοντας· τώρα που είμαι αρκετά μεγάλη ξέρω πώς να τη χειριστώ καλύτερα τη δημοσιότητα. Είμαι πιο προσιτή. Δίνω στο κοινό αυτά που θέλει, όσα επιτρέπω εγώ πια. Ήμουν πολύ ντροπαλή και εσωστρεφής όταν ήμουν μικρή, και δεν ήξερα πώς να επικοινωνήσω. To πρόβλημα δεν είσαι εσύ, είναι οι ξένοι που σε πλησιάζουν ξέροντας μόνο την εικόνα που έχουν για σένα από τα media, και πετρώνουν μπροστά σου. Δεν είμαι αυτό που παρουσιάζουν, αλλά δεν γίνεται να υποκριθώ ότι είμαι και μια άγνωστη…

Πόσο σε απασχολεί η εικόνα σου πάνω στη σκηνή; Εμφανίζεσαι με καπέλα Βίκινγκς, με μπικίνι, αλλάζεις συνεχώς πρόσωπα…
Αυτό που είναι τόσο υπέροχο με τη μουσική είναι ότι έχεις τον έλεγχο στον τρόπο που υποκρίνεσαι, ενώ στις ταινίες παρουσιάζεις ένα χαρακτήρα για να πουλήσεις τη δουλειά κάποιου άλλου. Οι μεταμφιέσεις μου στη σκηνή είναι μια προέκτασή μου, συνοδεύουν τους στίχους και τις ιστορίες που αφηγούμαι. Είναι διασκεδαστικές αυτές οι μεταμφιέσεις, και για μένα και για τον κόσμο· νιώθω σαν παιδί που παίζει. Το ροκ εν ρολ σού δίνει μία αίσθηση κινδύνου και έχει πλάκα. Μην ξεχνάς, επίσης, ότι είμαι μία ηθοποιός που τραγουδάει.

Θέλεις να μου πεις γιατί χαρακτήρισες τον εαυτό σου «παραδοσιακή» πρόσφατα; Με ποια έννοια είσαι παραδοσιακή; Γιατί η μέχρι τώρα πορεία σου και η εικόνα σου μόνο αυτό δεν δείχνουν.
Πού το διάβασες αυτό;

Στην Guardian, είναι δική σου δήλωση.
Ω, Θεέ μου. Το είπα για την προσωπική μου ζωή, εννοούσα ότι είμαι παραδοσιακή στις σχέσεις μου. Είναι λογικό να σου αρέσει να φροντίζεις κάποιον που αγαπάς, να του μαγειρεύεις, να βάζεις πλυντήριο. Οι άνθρωποι με θεωρούν άγρια ενώ δεν είμαι ακριβώς έτσι, ούτε έχω τον απόλυτο έλεγχο του εαυτού μου. Έχει μία βάση αλήθειας όλο αυτό αλλά είμαι γεμάτη αντιφάσεις, όπως όλοι οι άνθρωποι.

Σε θεωρούν wild child, πάντως, αυτή την εικόνα βγάζεις προς τα έξω. Δεν σε πειράζει που σε ταυτίζουν ακόμα με τη Μάλορι των Γεννημένων Δολοφόνων;
Δεν με πειράζει καθόλου. Είναι καλύτερο από το να σε θεωρούν ένα ασφαλές, βαρετό sex symbol. Θα προτιμούσα να με χαρακτήριζαν εκρηκτική πάντως (γέλια). Το θεωρώ κομπλιμέντο το ότι με ταυτίζουν ακόμα με τη Μάλορι – αυτό δείχνει ότι τους είχα κάνει δυνατή εντύπωση για να με θυμούνται μετά από τόσα χρόνια. Τους είχα κάνει να με πιστέψουν, κι αυτό είναι καλό.

Θα γίνω λίγο αδιάκριτος, αλλά δεν μπορώ να μην σε ρωτήσω. Διάβαζα κάπου ότι όλοι οι διάσημοι σαϊεντολόγοι είναι έτσι στις δημόσιες εμφανίσεις τους, καλότροποι και χαμογελαστοί. Ισχύει αυτό;
Εννοείς ότι είναι αναγκασμένοι να το κάνουν; Είναι αστείο να το λέει κάποιος αυτό. Κανείς δεν είναι συνέχεια χαμογελαστός και με καλή διάθεση. Δεν υπάρχει όμως λόγος να μην είμαι χαρούμενη σήμερα: ο ήλιος λάμπει, ο κόσμος είναι ωραίος και ευγενικός, θα εμφανιστώ live σε μια ελληνική πόλη, περνάω καταπληκτικά, είμαι υγιής – πώς θα έπρεπε να φέρομαι δηλαδή;

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT