Ο διευθυντής φωτογραφίας του «The Beach Bum» είναι ο νέος μετρ της χρωματικής παλέτας

Ο διευθυντής φωτογραφίας του «The Beach Bum» είναι ο νέος μετρ της χρωματικής παλέτας Facebook Twitter
«Είναι παράξενο το Μαϊάμι, τη μέρα μοιάζει νορμάλ αλλά μόλις αρχίσει να γλιστρά προς το δειλινό, η πόλη αλλάζει εντελώς. Εμφανίζονται όλες αυτές οι χρωματικές στρώσεις, είναι σαν άλλo μέρος».
0

Πριν ξεκινήσει το γύρισμα της ταινίας του Spring Breakers (2012), ο σκηνοθέτης Χάρμονι Κορίν είχε πει στον διευθυντή φωτογραφίας του –και μελλοντικό αχώριστο συνεργάτη του– Μπενουά Ντεμπί ότι ήθελε ο σταρ της ταινίας να είναι η φωτογραφία και να πράξει αναλόγως αξιοποιώντας στο έπακρο τις χρωματικές δυνατότητες του φακού του.

Για τον Ντεμπί, το έργο του οποίου έχει συνδεθεί περισσότερο από οποιουδήποτε άλλου διευθυντή φωτογραφίας της γενιάς του με την χρήση έντονων και απόκοσμων χρωματικών αποχρώσεων, η προτροπή του Κορίν έμοιαζε σα να βγαίνει αληθινό ένα τρελό όνειρο.

Μερικά χρόνια αργότερα όμως, το όνειρο επαναλαμβάνεται, από τη στιγμή που ο σκηνοθέτης του ζήτησε ξανά το ίδιο πράγμα και για τη νέα ταινία του, το The Beach Bum με τον Μάθιου Μακόναχι στον ρόλο ενός μπόεμ ηδονιστή συγγραφέα που «λιώνει» στο υπέροχο βαθύ λυκόφως του Μαϊάμι.

Ο διευθυντής φωτογραφίας του «The Beach Bum» είναι ο νέος μετρ της χρωματικής παλέτας Facebook Twitter
Η κάμερα του Ντεμπί βρήκε βήμα και ρυθμό καθοδηγούμενη από την ίδια την αίσθηση ελευθερίας που αποπνέει ο Μακόναχι ως ερμηνευτής

Όπως και το Spring Breakers, έτσι και η νέα ταινία που μόλις έκανε πρεμιέρα στις αμερικανικές αίθουσες, γυρίστηκε στη Φλόριντα, σε διαφορετική τοποθεσία όμως και με διαφορετικό, σαφώς λιγότερο «σκοτεινό» mood.

Ενώ η φωτογραφία στο Spring Breakers τοποθετούσε χρωματισμούς στις νυχτερινές σκηνές που είχαν γυριστεί στην Αγία Πετρούπολη (της Φλόριντα), στο The Beach Bum δίνεται έμφαση στον θερμό, ζωηρό ουρανό του Μαϊάμι πριν πέσει ο ήλιος.

«Είναι παράξενο το Μαϊάμι», δηλώνει ο Ντεμπί, «τη μέρα μοιάζει νορμάλ αλλά μόλις αρχίσει να γλιστρά προς το δειλινό, η πόλη αλλάζει εντελώς. Εμφανίζονται όλες αυτές οι χρωματικές στρώσεις, είναι σαν άλλη πόλη. Κάθε μέρα ασχέτως προγράμματος βγαίναμε και τραβούσαμε το δειλινό όσο πιο πολύ γινόταν».

Ο διευθυντής φωτογραφίας του «The Beach Bum» είναι ο νέος μετρ της χρωματικής παλέτας Facebook Twitter
Spring Breakers, 2012

Για την ταινία, ο Ντεμπί πειραματίστηκε με μια νέα γενιά LED φωτισμού που χαρίζει ένα πιο φυσικό και ευχάριστο στο μάτι φως, επιτρέποντας συγχρόνως στους κινηματογραφιστές –με έναν διακόπτη ή ένα άγγιγμα στο iPad– να «καλέσουν» συγκεκριμένους χρωματισμούς φωτός.

Τα ίδια φώτα χρησιμοποίησε ο Ντεμπί και στην άλλη ταινία που συμμετείχε πέρσι ως διευθυντής φωτογραφίας, το εντυπωσιακά πειραματικό και ψυχοτροπικό Climax του Γκασπάρ Νοέ.

Ο διευθυντής φωτογραφίας του «The Beach Bum» είναι ο νέος μετρ της χρωματικής παλέτας Facebook Twitter
Τα ίδια φώτα χρησιμοποίησε ο Ντεμπί και στην άλλη ταινία που συμμετείχε πέρσι ως διευθυντής φωτογραφίας, το εντυπωσιακά πειραματικό και ψυχοτροπικό "Climax" του Γκασπάρ Νοέ

Όσο για τη συνεργασία του με τον Μάθιου Μακόναχι, υπήρξε πέρα από χρώματα και όρια. Ο Κορίν ενθαρρύνει στους ηθοποιούς το αυθόρμητο –στα όρια του αυτοσχεδιασμού– παίξιμο, αφήνοντας τον Ντεμπί να φωτίζει σε ακτίνα 360 μοιρών και επιτρέποντας στους ηθοποιούς να μετακινούνται προς πάσα κατεύθυνση.

Η κάμερα του Ντεμπί βρήκε βήμα και ρυθμό καθοδηγούμενη από την ίδια την αίσθηση ελευθερίας που αποπνέει ο Μακόναχι ως ερμηνευτής: «Όλοι οι άλλοι ερμηνευτές στην ταινία έμοιαζαν να τρέφονται από τις επιλογές του, το ίδιο και η κάμερα. Δεν υπάρχει πιο απολαυστικός τρόπος να δουλεύεις».

  

 

The Beach Bum trailer

Με στοιχεία από το IndieWire

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ