Ο διευθυντής φωτογραφίας του «The Beach Bum» είναι ο νέος μετρ της χρωματικής παλέτας

Ο διευθυντής φωτογραφίας του «The Beach Bum» είναι ο νέος μετρ της χρωματικής παλέτας Facebook Twitter
«Είναι παράξενο το Μαϊάμι, τη μέρα μοιάζει νορμάλ αλλά μόλις αρχίσει να γλιστρά προς το δειλινό, η πόλη αλλάζει εντελώς. Εμφανίζονται όλες αυτές οι χρωματικές στρώσεις, είναι σαν άλλo μέρος».
0

Πριν ξεκινήσει το γύρισμα της ταινίας του Spring Breakers (2012), ο σκηνοθέτης Χάρμονι Κορίν είχε πει στον διευθυντή φωτογραφίας του –και μελλοντικό αχώριστο συνεργάτη του– Μπενουά Ντεμπί ότι ήθελε ο σταρ της ταινίας να είναι η φωτογραφία και να πράξει αναλόγως αξιοποιώντας στο έπακρο τις χρωματικές δυνατότητες του φακού του.

Για τον Ντεμπί, το έργο του οποίου έχει συνδεθεί περισσότερο από οποιουδήποτε άλλου διευθυντή φωτογραφίας της γενιάς του με την χρήση έντονων και απόκοσμων χρωματικών αποχρώσεων, η προτροπή του Κορίν έμοιαζε σα να βγαίνει αληθινό ένα τρελό όνειρο.

Μερικά χρόνια αργότερα όμως, το όνειρο επαναλαμβάνεται, από τη στιγμή που ο σκηνοθέτης του ζήτησε ξανά το ίδιο πράγμα και για τη νέα ταινία του, το The Beach Bum με τον Μάθιου Μακόναχι στον ρόλο ενός μπόεμ ηδονιστή συγγραφέα που «λιώνει» στο υπέροχο βαθύ λυκόφως του Μαϊάμι.

Ο διευθυντής φωτογραφίας του «The Beach Bum» είναι ο νέος μετρ της χρωματικής παλέτας Facebook Twitter
Η κάμερα του Ντεμπί βρήκε βήμα και ρυθμό καθοδηγούμενη από την ίδια την αίσθηση ελευθερίας που αποπνέει ο Μακόναχι ως ερμηνευτής

Όπως και το Spring Breakers, έτσι και η νέα ταινία που μόλις έκανε πρεμιέρα στις αμερικανικές αίθουσες, γυρίστηκε στη Φλόριντα, σε διαφορετική τοποθεσία όμως και με διαφορετικό, σαφώς λιγότερο «σκοτεινό» mood.

Ενώ η φωτογραφία στο Spring Breakers τοποθετούσε χρωματισμούς στις νυχτερινές σκηνές που είχαν γυριστεί στην Αγία Πετρούπολη (της Φλόριντα), στο The Beach Bum δίνεται έμφαση στον θερμό, ζωηρό ουρανό του Μαϊάμι πριν πέσει ο ήλιος.

«Είναι παράξενο το Μαϊάμι», δηλώνει ο Ντεμπί, «τη μέρα μοιάζει νορμάλ αλλά μόλις αρχίσει να γλιστρά προς το δειλινό, η πόλη αλλάζει εντελώς. Εμφανίζονται όλες αυτές οι χρωματικές στρώσεις, είναι σαν άλλη πόλη. Κάθε μέρα ασχέτως προγράμματος βγαίναμε και τραβούσαμε το δειλινό όσο πιο πολύ γινόταν».

Ο διευθυντής φωτογραφίας του «The Beach Bum» είναι ο νέος μετρ της χρωματικής παλέτας Facebook Twitter
Spring Breakers, 2012

Για την ταινία, ο Ντεμπί πειραματίστηκε με μια νέα γενιά LED φωτισμού που χαρίζει ένα πιο φυσικό και ευχάριστο στο μάτι φως, επιτρέποντας συγχρόνως στους κινηματογραφιστές –με έναν διακόπτη ή ένα άγγιγμα στο iPad– να «καλέσουν» συγκεκριμένους χρωματισμούς φωτός.

Τα ίδια φώτα χρησιμοποίησε ο Ντεμπί και στην άλλη ταινία που συμμετείχε πέρσι ως διευθυντής φωτογραφίας, το εντυπωσιακά πειραματικό και ψυχοτροπικό Climax του Γκασπάρ Νοέ.

Ο διευθυντής φωτογραφίας του «The Beach Bum» είναι ο νέος μετρ της χρωματικής παλέτας Facebook Twitter
Τα ίδια φώτα χρησιμοποίησε ο Ντεμπί και στην άλλη ταινία που συμμετείχε πέρσι ως διευθυντής φωτογραφίας, το εντυπωσιακά πειραματικό και ψυχοτροπικό "Climax" του Γκασπάρ Νοέ

Όσο για τη συνεργασία του με τον Μάθιου Μακόναχι, υπήρξε πέρα από χρώματα και όρια. Ο Κορίν ενθαρρύνει στους ηθοποιούς το αυθόρμητο –στα όρια του αυτοσχεδιασμού– παίξιμο, αφήνοντας τον Ντεμπί να φωτίζει σε ακτίνα 360 μοιρών και επιτρέποντας στους ηθοποιούς να μετακινούνται προς πάσα κατεύθυνση.

Η κάμερα του Ντεμπί βρήκε βήμα και ρυθμό καθοδηγούμενη από την ίδια την αίσθηση ελευθερίας που αποπνέει ο Μακόναχι ως ερμηνευτής: «Όλοι οι άλλοι ερμηνευτές στην ταινία έμοιαζαν να τρέφονται από τις επιλογές του, το ίδιο και η κάμερα. Δεν υπάρχει πιο απολαυστικός τρόπος να δουλεύεις».

  

 

The Beach Bum trailer

Με στοιχεία από το IndieWire

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ