Ο DJ Buscemi έρχεται στην Αθήνα με την μπάντα και την πολυσυλλεκτική μουσική του

Ο DJ Buscemi έρχεται στην Αθήνα με την μπάντα και την πολυσυλλεκτική μουσική του Facebook Twitter
Ο Buscemi εμπνέεται από τα ταξίδια του για να δημιουργήσει τη μουσική του.
0

Για περισσότερο από είκοσι χρόνια ο Βέλγος DJ Buscemi απογειώνει το dancefloor στα μεγαλύτερα κλαμπ του πλανήτη, παίζοντας ένα πολύχρωμο μείγμα χορευτικής μουσικής, επηρεασμένο από ήχους που ανακαλύπτει συνεχώς στα ταξίδια του.

Το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου έρχεται στο Gazarte με full band και guest τον Luigi Catalano για το Luna Misteriosa Party του Pepper 96.6. Λίγο πριν φτάσει στην Αθήνα, μιλήσαμε μαζί του για την πορεία του στη μουσική, τις επιρροές του αλλά και τα σχέδιά του.

Ο Dirk Swartenbroekx, όπως είναι το αληθινό του όνομα, αγόρασε τον πρώτο του δίσκο σε ηλικία 14 ετών. Ήταν το «C30 C60 C90 Go!» των Bow Wow Wow, ενός new wave συγκροτήματος που είχε δημιουργήσει στις αρχές της δεκαετίας του '80 o Malcolm McLaren.

Ο Buscemi μεγάλωσε ακούγοντας μουσική από τα '60s και τα '70s. Όταν ξεκίνησε ερασιτεχνικά το DJing στα 18 του, απλώς για να βγάλει κάποια χρήματα ως φοιτητής, έπαιζε κυρίως punk και new wave.

O χαρακτηριστικός ήχος του ως Buscemi έγινε γνωστός το 1996, όταν το τραγούδι του «Yves Eaux» μεταδόθηκε από το ραδιόφωνο του BBC και η φήμη του άρχισε αμέσως να εξαπλώνεται.

Ρωτήσαμε τον Buscemi τι έχει αλλάξει στη μουσική, τη δική του αλλά και γενικότερα, από τότε που ξεκίνησε.

Έχω επισκεφτεί περισσότερες από 50 χώρες και σ' αυτές συνάντησα πολλούς ανθρώπους, άκουσα την τοπική μουσική, γεύτηκα τα φαγητά και τα ποτά τους και όλες αυτές οι εμπειρίες διαμόρφωσαν τη μουσική μου.

«Πιο παλιά, η χορευτική μουσική είχε περισσότερη φρεσκάδα και περιπετειώδη διάθεση από τη μουσική σήμερα» λέει. «Βλέπω πολλή επανάληψη πια. Και ανάμεσα στους DJs υπάρχουν ακόμα κάποια πραγματικά σπουδαία ονόματα, αλλά δεν είναι όπως παλιά.

Η δική μου μουσική δεν έχει αλλάξει πολύ. Απλώς, έχω καλύτερο εξοπλισμό τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, με το AKAI s1000 μπορούσες να χρησιμοποιήσεις μόνο sample του ενός ή των δύο δευτερολέπτων. Τώρα οι δυνατότητες είναι ασύγκριτα μεγαλύτερες.

Πάντα δημιουργούσα eclectic μουσική, με πολλαπλές επιρροές, αλλά σήμερα είναι πολύ πιο εύκολο να συνδυάσεις όλα αυτά τα στοιχεία. Παλιά έπαιζα μουσική με βινύλια, τώρα μπορείς να κάνεις τα πάντα ψηφιακά. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η μουσική είναι καλύτερη σήμερα. Παλιότερα οι άνθρωποι ήταν πιο δημιουργικοί με τα απλά μέσα που διέθεταν».


To πιο γνωστό κομμάτι του Buscemi, αλλά και το πιο αγαπημένο του, είναι το «Seaside» με φωνητικά από την Isabelle Antena, που κυκλοφόρησε το 2003.

 

Buscemi - Seaside featuring Isabelle Antena


«Γεννήθηκα στα '60s και είχα τη χαρά να συνεργαστώ με αρκετά ονόματα που άκουγα μεγαλώνοντας και θαύμαζα» λέει ο Buscemi. «Η Isabelle Antena ήταν στο βελγικό label "Les disques du crépuscule", στο οποίο ανήκω κι εγώ σήμερα.

Όταν μετακόμισα στο Λονδίνο ήταν για μένα μια μεγάλη πηγή έμπνευσης. Συνεργάστηκα επίσης με cult μουσικούς, όπως ο Ted Milton των Blurt, που έπαιζε ένα είδος jazz new wave στα '80s, και ηχογραφήσαμε ένα κομμάτι μαζί πριν από δέκα χρόνια, και με άλλα, μεγαλύτερα ονόματα, όπως οι Madredeus και οι Anna Domino».


Ο Buscemi εμπνέεται από τα ταξίδια του για να δημιουργήσει τη μουσική του. «Ταξιδεύω εδώ και είκοσι χρόνια ως DJ, αλλά ταξίδευα και πολύ νωρίτερα, ως δημοσιογράφος.

Έχω επισκεφθεί περισσότερες από 50 χώρες και σ' αυτές συνάντησα πολλούς ανθρώπους, άκουσα την τοπική μουσική, γεύθηκα τα φαγητά και ποτά τους και όλες αυτές οι εμπειρίες διαμόρφωσαν τη μουσική μου. Μου αρέσει να ταξιδεύω και αυτό το πνεύμα της περιπέτειας αντικατοπτρίζεται στη μουσική μου. Αυτό είναι το κλειδί για τα πάντα».


Ένα κομμάτι του Buscemi που ακούγεται πολύ αυτή την εποχή, το «Chop Choy Boogie», είναι επηρεασμένο από τους ήχους της κινεζικής τζαζ. «Είχα παίξει σε ένα πολύ γνωστό κλαμπ της Σαγκάης, στην Κίνα, και μετά έκανα μια βόλτα για ν' αγοράσω δίσκους» λέει ο Buscemi.

«Ανακάλυψα κάποιους τζαζ δίσκους από τις δεκαετίες του '20, του '30 και του '40 που με ενέπνευσαν και προσπάθησα να συνδυάσω στοιχεία από αυτούς, με τον bossa ήχο που χρησιμοποιώ συχνά στη μουσική μου. Έτσι δημιουργήθηκε η ιδέα του "Chop Choy Boogie"».


Στο τραγούδι «Luna Misteriosa», που έδωσε τον τίτλο στο τελευταίο του άλμπουμ, ο Βuscemi συνεργάστηκε με τον Ιταλό τραγουδιστή Luigi Catalano, που θα βρίσκεται μαζί του στο live στην Αθήνα.


«Είναι ένας πολύ χαλαρός τύπος και μένουμε αρκετά κοντά. Τραγουδάει και παίζει κιθάρα. Τον συνάντησα για πρώτη φορά πριν από δέκα χρόνια, αρχίσαμε να παίζουμε μαζί και το 2013 ηχογραφήσαμε το κομμάτι "Il mondo attraverso gli occhiali".

Στο περσινό μου άλμπουμ "Luna Misteriosa" συνεργαστήκαμε σε δύο τραγούδια. Γνωριζόμαστε καιρό κι έχουμε την ίδια αγάπη για την καλή μουσική».


Ο Buscemi παίζει μουσική ως DJ, αλλά στην Αθήνα θα έχει μαζί του και μια πλήρη μπάντα. Πώς συγκρίνει την αίσθηση των δύο τύπων lives;


«Όταν παίζω μόνος, μπορώ να επιλέξω μια μεγαλύτερη ποικιλία μουσικής» λέει ο Buscemi. «Από downtempo υλικό έως πολύ πειραματικό drum 'n' bass ή techno.

Είμαι fan των Basement Jaxx. Έχουμε παίξει μαζί σε πολλά φεστιβάλ κι έχουν χρησιμοποιήσει κομμάτια μου σε συλλογές τους. Μου αρέσει η house, αλλά παίζω πολλά τραγούδια από παλιότερες δεκαετίες. Είμαι fan της jazz, ιδίως του Art Blakey.

Όταν παίζω με full μπάντα πρέπει να είμαι περισσότερο δημοκρατικός, να σκέφτομαι τι ταιριάζει στους συνεργάτες μου, όπως ο τρομπετίστας Sam Versweyveld και ο περκασιονίστας Roland Bindi, που είναι εξαιρετικοί και παίζουμε μαζί εδώ και δέκα χρόνια. Στο live της Αθήνας θα παίξουμε τραγούδια απ' όλα τα άλμπουμ μου. Θα είναι ένα greatest hits of Buscemi show».


Ραντεβού με τον Βuscemi και τον Luigi Catalano, λοιπόν, το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου, στο Luna Misteriosa Party του Pepper 96.6 στο Gazarte.

 

Buscemi - Chop Choy Boogie

Info

Pepper 96.6 presents

Luna Misteriosa Party w/ Buscemi - Moderator - DJ Snatch

Σάββατο 16/2, 22:00

Gazarte (Βουτάδων 34, Κεραμεικός)

Είσοδος: 12 €

 

https://www.pepper966.gr/

https://www.facebook.com/RadioPepper/

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ