25 χρόνια Birmingham Royal Ballet - μια επέτειος σε αριθμούς

25 χρόνια Birmingham Royal Ballet - μια επέτειος σε αριθμούς Facebook Twitter
Faster. Φωτο: Bill Cooper
0

Εδώ και ένα τέταρτο του αιώνα, το βασιλικό μπαλέτο Wells Sadler μετακόμισε από το Λονδίνο στο νέο σπίτι του στο Birmingham Hippodrome. Το Birmingham Royal Ballet (BRB) είναι ένα από τα μεγαλύτερα μπαλέτα του Ηνωμένου βασιλείου μαζί με τα The Royal Ballet, English National Ballet και τα Scottish Ballet. Ιδρύθηκαν το 1946 και το 1990 μετακόμισαν ως ανεξάρτητα μπαλέτα στο Μπέρμινγκχαμ. Για να γιορτάσουν τα 25 χρόνια τους στην πόλη έδωσαν μια λίστα με αριθμούς για να μετρήσει κάποιος την κάθε προσπάθειά τους. Ένας πολύ ευφάνταστος τρόπος γενεθλίων!

62.500

ζευγάρια πουέντ έχουν χρησιμοποιηθεί κατά τη διάρκεια των 25 ετών, με ρυθμό 2.500 ζευγάρια το χρόνο.

10.000

κοστούμια έχουν αποθηκευθεί από το BRB, κυρίως σε μια αποθήκη στο Dudley.

2.500

δοχεία λακ έχουν χρησιμοποιηθεί από το τμήμα περουκών για πάνω από 25 χρόνια.

25 χρόνια Birmingham Royal Ballet - μια επέτειος σε αριθμούς Facebook Twitter
Η σχολή μπαλέτου. Φωτο: Johan Persson

1.164

ζευγάρια πουέντ έχουν χρησιμοποιηθεί μόνο για το ρόλο της Οντί/Οντέτ στη Λίμνη των Κύκνων από το 1990. Η βασική χορεύτρια αυτού του ρόλου χρησιμοποιεί δυο ζευγάρια σε κάθε παράσταση.

1.000

1.000 περούκες είναι αποθηκευμένες στο θέατρο, και όλες είναι κατασκευασμένες από φυσική τρίχα. Η μεγαλύτερη περούκα έχει μαλλιά  μακρύτερα από ένα μέτρο.

720

δοχεία από ασημένια βαφή σώματος έχουν χρησιμοποιηθεί από τους χορευτές που παίζουν στον Καρυοθραύστη τις νιφάδες του χιονιού.

582

παραστάσεις της Λίμνης των Κύκνων έχουν δοθεί μέσα στα 25 χρόνια, σε 14 διαφορετικές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Ταϊλάνδης, των  ΗΠΑ, της Νότια Κορέας, του Ισραήλ, της Ιαπωνία και της Νέας Ζηλανδίας.

500

κοστούμια απαιτούνται για την τριών πράξεων παράσταση της Λίμνης των κύκνων.

25 χρόνια Birmingham Royal Ballet - μια επέτειος σε αριθμούς Facebook Twitter
Καρυοθραύστης

494

παραστάσεις θα συμπληρώσει ο Καρυοθραύστης πριν από  το τέλος του 2015, τις 429 στο Birmingham Hippodrome.

351

ημέρες τον χρόνο λειτουργεί η σχολή των μπαλέτων καθημερινά από το 1990, με ρυθμό 7,5 ώρες την εβδομάδα, 337,5 ώρες ετησίως και 8,437.5 ώρες σε 25 χρόνια.

225

εβδομάδες παραστάσεων έχουν συμπληρωθεί στο Birmingham Hippodrome, σπίτι των μπαλέτων του Μπέρμινγκχαμ.

139

διαφορετικά μπαλέτα παρουσιάστηκαν από το BRB στη στέγη τους.

51

νέες χορογραφίες για μπαλέτο  έκαναν πρεμιέρα στο BRB από 21 χορογράφους, συμπεριλαμβανομένων 21 νέων χορογραφιών για μπαλέτο του David Bintley. 

25 χρόνια Birmingham Royal Ballet - μια επέτειος σε αριθμούς Facebook Twitter
The Prince of Pagoda. Φωτο: Roy Smiljanic
25 χρόνια Birmingham Royal Ballet - μια επέτειος σε αριθμούς Facebook Twitter
The King Dances and Carmina burana. Φωτο: Bill Cooper
25 χρόνια Birmingham Royal Ballet - μια επέτειος σε αριθμούς Facebook Twitter
Λίμνη των κύκνων
25 χρόνια Birmingham Royal Ballet - μια επέτειος σε αριθμούς Facebook Twitter
Πουέντ
25 χρόνια Birmingham Royal Ballet - μια επέτειος σε αριθμούς Facebook Twitter
Hippodrome
25 χρόνια Birmingham Royal Ballet - μια επέτειος σε αριθμούς Facebook Twitter
Κοστούμια από την παράσταση "Cinderella"
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ