Ο οίκος Steinway, γιορτάζει τα 600.000 πιάνα του

Ο οίκος Steinway, γιορτάζει τα 600.000 πιάνα του Facebook Twitter
1
Ο οίκος Steinway, γιορτάζει τα 600.000 πιάνα του Facebook Twitter
'The Fibonacci'

Για περισσότερα από 160 χρόνια ο οίκος Steinway & Sons κατασκευάζει πιάνα που είναι το όνειρο πολλών μουσικών. Για την κατασκευή κάθε πιάνου χρειάζεται ένας χρόνος και χρησιμοποιείται η τεχνογνωσία που περνά από γενιά σε γενιά. Επιλεγμένα ξύλα, «θεραπείες» στα υλικά που διαρκούν μήνες, κλίβανοι και δωμάτια με ειδικό κλιματισμό χρησιμοποιούνται μέχρι να σταθεροποιηθεί η περιεκτικότητα στην υγρασία των ξύλων. Η κατασκευή τους αγγίζει την τελειότητα.

Η ιστορία των Steinway, ξεκινά το 1836, όταν ο Heinrich Engelhard Steinweg φτιάχνει το πρώτο πιάνο στην κουζίνα του σπιτιού του. Την επόμενη δεκαετία θα κατασκευάσει άλλα 48. Το 1850 ο Heinrich Engelhard Steinweg μεταναστεύει με την οικογένειά του στην Αμερική.

Η οικογένεια αλλάζει όνομα σε «Steinway» και ιδρύουν την εταιρεία τους σε ένα πατάρι στο Μανχάταν. Το 1866 ανοίγει το πρώτο Steinway Hall στην 14th Street. Με μια κύρια αίθουσα 2.000 θέσεων, γίνεται καλλιτεχνικό και πολιτιστικό κέντρο της πόλης της Νέας Υόρκης, όπου στεγάζεται η Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης μέχρι το άνοιγμα του Carnegie Hall το 1891.

Τα πιάνα βραβεύονται σε διεθνείς εκθέσεις, ανοίγουν εργοστάσιο στο Αμβούργο και κατάστημα στο Λονδίνο. Το 1972 η CBS Inc. αγοράζει την Steinway & Sons και την ενσωματώνει στον όμιλο της Κολούμπια. Την πουλά στην δεκαετία του 80.

Το 1988 η Steinway & Sons γιορτάζει τα 500.000 πιάνα με ένα μεγάλο γκαλά στο Κάρνεγκι Χολ και το 1994 εγκαινιάζεται η Ακαδημία Steinway, η πρώτη ακαδημία για τεχνικούς συναυλιών σε όλο τον κόσμο. Οι μετοχές της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης διαπραγματεύονται κάτω από τη συντομογραφία «LVB" (Ludwig van Beethoven). Το 1997 ο οίκος γιορτάζει τα 200 του χρόνια. Το 2001 στην 300η επέτειο του οίκου παρουσιάζεται ένα αριστούργημα, το πιάνο Tricentennial Limited Edition Grand Piano, το οποίο περιορίζεται σε 300 κομμάτια σε όλο τον κόσμο. Η μοναδική αυτή συλλογή έχει δημιουργηθεί από τον μεγάλο Αμερικανό σχεδιαστή Dakota Jackson.

Την περίοδο 2006-2007 περίπου το 99% του συνόλου των πιανιστών επιλέγουν να παίξουν σε ένα Steinway. Οι μεγαλύτεροι πιανίστες του κόσμου φωτογραφίζονται με τα πιάνα Steinway. Και φέτος, ο οίκος γιορτάζει τα 600.000 πιάνα του παρουσιάζοντας ένα νέο μοντέλο, μια μοναδική δημιουργία. Ο οίκος το ονομάζει μυσταγωγικά όμορφο. Το μοντέλο λέγεται  Φιμπονάτσι και όπως υποδηλώνει το όνομά του το χαρακτηρίζει η σπείρα του Φιμπονάτσι στο εβένινο καπάκι του. Είναι μια σύνδεση των μαθηματικών και της αρμονίας της φύσης, άρρηκτα συνδεδεμένων με τη μουσική.  Το σχεδίασε ο διάσημος σχεδιαστής επίπλων Φρανκ Πολλάρο.

Ο οίκος Steinway, γιορτάζει τα 600.000 πιάνα του Facebook Twitter
Το εργοστάσιο Steinway στη Νέα Υόρκη
Ο οίκος Steinway, γιορτάζει τα 600.000 πιάνα του Facebook Twitter
Grotrian Steinweg πιάνο
Ο οίκος Steinway, γιορτάζει τα 600.000 πιάνα του Facebook Twitter
Tricentennial Limited Edition Grand Piano από τον Ντακότα Τζάκσον
Ο οίκος Steinway, γιορτάζει τα 600.000 πιάνα του Facebook Twitter
'The Fibonacci'
Ο οίκος Steinway, γιορτάζει τα 600.000 πιάνα του Facebook Twitter
'The Fibonacci'
Ο οίκος Steinway, γιορτάζει τα 600.000 πιάνα του Facebook Twitter
Ο Φρανκ Πολλάρο με το 'The Fibonacci'

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια