Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
H Κριστίνα Μπρουμ φωτογραφημένη από την κόρη της Γουίνιφρεντ, 1910. © Winifred Broom/Museum of London
0

 

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
To 1ο σύνταγμα του ιππικού ετοιμάζεται να φύγει από τους στρατώνες του Hyde Park για να πάει στον πόλεμο, στις 15 Αυγούστου 1914. Πήραν μέρος στην καταστροφική Μάχη της Mons. © Christina Broom/Museum of London

Είχε ύψος μόνο ένα πενήντα. Το επίθετό της θυμίζει σκούπα. H Christina Broom δεν ήταν μια επιβλητική φιγούρα αλλά οι φωτογραφίες της απεικόνισαν μερικά από τα πιο σημαντικά γεγονότα των αρχών του 20ου αιώνα. Η Κριστίνα Μπρουμ άρχισε να φωτογραφίζει για βιοπορισμό, στο σπίτι της υπήρχε φτώχεια και ένας σύζυγος πολύ άρρωστος για να μπορεί να εργάζεται. Κουβαλώντας ένα βαρύ εξοπλισμό που ζύγιζε περισσότερο από 40 κιλά, γυρνούσε τους δρόμους του Λονδίνου και έχτισε μια αξιόλογη καριέρα που της χάρισε τη φήμη της πρώτης φωτορεπόρτερ της Βρετανίας.

 

Περισσότερα από 70 χρόνια μετά από το θάνατό της το 1939, το έργο της έχει ήδη αναγνωριστεί και στο Λονδίνο, στο Museum of London Docklands, οργανώνεται η πρώτη αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στο έργο της.

Κατάφερε να εξασφαλίσει την εμπιστοσύνη των στρατιωτικών και άρχισε να τους απαθανατίζει σε διάφορα γεγονότα και δραστηριότητές τους. Ήταν περίπου η επίσημη φωτογράφος του Βασιλικού Ιππικού.

Η στέψη του Γεωργίου του 5ου, οι σουφραζέτες και η άνοδός τους στο σκηνικό της Βρετανίας, η προετοιμασία της χώρας για τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, ήταν φωτογραφίες που η Μπρουμ σε όλη τη διάρκεια της ζωής της πωλούσε ως καρτ-ποστάλ έχοντας μετατρέψει το σπίτι της σε μια μικρή βιοτεχνία εκτυπώσεων, ωστόσο τα επιτεύγματά της δεν εκτιμήθηκαν εκείνη την εποχή. Η Μπρουμ άρχισε να φωτογραφίζει το 1903, όταν ήταν 40 ετών και είχε ως βοηθό της την κόρη της Γουίνι. Τις λεζάντες στις φωτογραφίες έγραφε με τον ωραίο γραφικό του χαρακτήρα ο σύζυγός της Άλμπερτ.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν σήμερα ότι ήταν θύμα τόσο των προκαταλήψεων απέναντι στο γυναικείο φύλο, όσο και απέναντι στην εμπορική της επιτυχία. Ο σνομπισμός και ο σεξισμός λέει η επιμελήτρια της έκθεσης Αnn Sparham ήταν κύριοι λόγοι για τους οποίους το έργο της έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό άγνωστο και παραγνωρισμένο για τόσο πολύ καιρό. Επίσης ήταν μια ηλικιωμένη κυρία, αυτό βλέπουν όλοι, και ήθελαν να είναι απλώς μια εκκεντρική ερασιτέχνης, της οποίας η δουλειά δε θα μπορούσε να έχει ένα φωτογραφικό επίπεδο.

Κατάφερε να εξασφαλίσει την εμπιστοσύνη των στρατιωτικών και άρχισε να τους απαθανατίζει σε διάφορα γεγονότα και δραστηριότητές τους. Ήταν περίπου η επίσημη φωτογράφος του Βασιλικού Ιππικού. Ακολούθησε μια μακρόχρονη σχέση με την βασιλική οικογένεια. Άρχισε να πουλά τις φωτογραφίες της σαν καρτ-ποστάλ, δίπλα στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ, στις πύλες του Royal Mews. Κράτησε αυτό το πόστο από το 1904 μέχρι το 1930. Άρχισε να συνεργάζεται με έντυπα όπως τα Illustrated London News, Tatler και Country Life. Σε 36 χρόνια, έβγαλε περίπου 40.000 φωτογραφίες. Σε μια μόνο νύχτα κατάφερε και τύπωσε 1000 φωτογραφίες.

 

Η Μπρουμ ξεκίνησε ως αυτοδίδακτη αρχάρια και αναδύθηκε ως πρωτοπόρος γυναίκα φωτογράφος, η πρώτη στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πέθανε στις 5 Ιουνίου του 1939 και τάφηκε στο παλιό νεκροταφείο του Φούλαμ.

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Η Εθνική Ένωση Γυναικών για το Δικαίωμα ψήφου σε διαδήλωση στο Λονδίνο στις 13 Ιουνίου 1908. Περίπου 13.000 Σουφραζέτες συγκεντρώθηκαν και παρέλασαν προς το Albert Hall. Οι γυναίκες μετέφεραν διακοσμητικές σημαίες, λεπτομερή και πολύχρωμα έργα τέχνης, που φέρουν τα εμβλήματα, τα ονόματα υποστηρικτών και διάσημες γυναικείες μορφές και τα επιτεύγματα τους. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Γυναίκες αστυνομικοί και η επιθεωρητής Mary Allen, η οποία υπήρξε Σουφραζέτα στην έκθεση Women’s War Work στο Λονδίνο το 1916. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
To 3ο τάγμα γρεναδιέρων προετοιμάζεται για τον πόλεμο στο στρατόπεδο εκπαίδευσης του Wimbledon το 1914. Ο υπολοχαγός HRH, ο πρίγκιπας της Ουαλίας επιθεωρεί τον τομέα της κουζίνας. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Η Κριστίνα Μπρουμ με την ομάδα της Οξφόρδης. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Το τάγμα των ΗΠΑ έφτασε στους στρατώνες του Wellington, στο Λονδίνο, το 1917. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Με καλυμένα πρόσωπα, δύο στρατιώτες εξασκούνται στην ξιφολόγχη. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Η Κριστίνα Μπρουμ έξω από τον πάγκο της. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Γυναίκες και παιδιά που συμμετέχουν σε στρατιωτική πομπή, 1910. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Νοσοκόμες και μαίες σε πορεία. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Τραυματίες από το Νοσοκομείο Αξιωματικών King Edward VII επισκέπτονται τους βασιλικούς σταύλους το 1915. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Η «Bermondsey B'hoys» από το δεύτερο τάγμα γρεναδιέρων σε μια άτυπη φωτογραφία που τους δείχνει στο εσωτερικό των στρατώνων Wellington κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του 1914 ή του 1915. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Ο Captain Γκριρ του 1ου Ιρλανδικού Τάγματος με την ομάδα του πολυβολικού σε μια μάλλον τυπική φωτογραφία, λίγο πριν από την αναχώρησή του για τον πόλεμο. Σκοτώθηκαν όλοι στη μάχη λίγο αργότερα. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Στρατιώτες που φεύγουν για το μέτωπο αποχαιρετούν τις οικογένειές τους σε μια πλατφόρμα στο σταθμό του Waterloo το 1916. Η Μπρούμ τράβηξε αρκετές τέτοιες αναμνηστικές φωτογραφίες για πολλές οικογένειες. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Ο βασιλιάς Γεώργιος Ε' και η βασίλισσα Μαίρη οργάνωσαν ένα πάρτι τσαγιού για τους τραυματίες στρατιώτες και ναύτες στους βασιλικούς σταύλους τον Μάρτιο του 1916. Οι τραυματίες, μεταξύ των οποίων πολλοί από βρετανικές αποικίες, μαζεύτηκαν στο παλάτι του Μπάκιγχαμ από εννέα διαφορετικά νοσοκομεία του Λονδίνου. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Ένας υπολοχαγός ποζάρει για την κάμερα της Μπρούμ, τον Αύγουστο του 1914. Αργότερα καταγράφηκε ως αγνοούμενος και τελικά αποδείχθηκε ότι σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου. O πάγκος της Μπρούμ μπορεί να ειδωθεί στο βάθος ακριβώς κάτω από το ρολόι. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Τρεις στρατιώτες από τους οποίους ο αριστερός είναι Ιρλανδός και ο δεξιός Σκωτσέζος στέλνουν το ελπιδοφόρο μήνυμά τους. © Christina Broom/Museum of London



0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ