Τα... back to the roots, πολυφυλετικά τραγούδια του C.W. Stoneking

Τα... back to the roots, πολυφυλετικά τραγούδια του C.W. Stoneking Facebook Twitter
0

Τον C.W. Stoneking τον έμαθα από το “Jungle Blues”, που είχε κυκλοφορήσει, σε CD το 2008 κι είχε διανεμηθεί στην Ελλάδα από την πάλαι ποτέ Hitch-Hyke (νομίζω). Εξαιρετικό άλμπουμ, που θα μπορούσε άνετα να ενταχθεί στο κλίμα της νέας παραδοσιακότητας – εκείνη που αναμόχλευαν, από τους κάπως παλιότερους, ο Roy Book Binder, ή ο πρόωρα χαμένος και τόσο αγαπητός στη χώρα μας Bob Brozman (1954-2013). Στον τελευταίο πρέπει να χρωστά πολλά ο C.W. Stoneking…

Με στίχους που διακρίνονταν άλλοτε για την περιπετειώδη αφρικανικότητά τους και άλλοτε για την καραϊβική μεταφυσική τους, με φωνή συχνά «καπνισμένη» –όχι όπως εκείνη του Tom Waits, αλλά κάπως κοντά σ’ εκείνη του Dave Van Ronk και τούτο όταν, τέλος πάντων, δεν αναπαριστούσε τον μυθικό Jimmie Rodgers–, και βεβαίως με συνθέσεις σχεδόν αποκλειστικά δικές του από τις οποίες δεν απέλειπε το μελωδικό χάρισμα, ο C.W. Stoneking είχε δημιουργήσει ένα άλμπουμ, που θα μπορούσε να παραλληλιστεί με ελάχιστα άλλα στην εποχή του.

Έξι χρόνια είχε να βγάλει άλμπουμ ο C.W. Stoneking, σπάζοντας πέρυσι τη δισκογραφική σιωπή του. Αν και ο γενικός τίτλος των νέων τραγουδιών του είναι "Gon' Boogaloo", δεν θα πρέπει τούτο να παραπλανά. Δεν έχουμε, εδώ, latin sixties χορευτικά. Η ατμόσφαιρα παραμένει pre-war, ή έστω pre-fifties, με τους rural ήχους, το νεο-ορλεανικό ψηφιδωτό, το παλαιό calypso, το swing και το jump-blues να δίνουν και να παίρνουν.

Ακόμη και η μοναδική διασκευή, που δεν ήταν άλλη από το “Brave son of America” του Wilmoth Houdini, ήταν top, δείχνοντας πως ο άνθρωπος είχε μελετήσει το κλασικό –το rural blues, το calypso, τα novelties, την προπολεμική country– φτιάχνοντας κάτι εντελώς δικό του. Απόδειξη; Οι τραγουδάρες “I heard the marchin of the drum” και “The love me or die” (“I studie devil, I can’t deny/ was a hoodoo charm called a Love me or Die…”), που σ’ έμπαζαν κατ’ ευθείαν σ’ ένα νεο-ορλεανικό σκηνικό, μ’ εκείνη την παλιά άνεση τού φτασμένου singer-songwriter.

Τα... back to the roots, πολυφυλετικά τραγούδια του C.W. Stoneking Facebook Twitter

Γεννημένος το 1974 στην Katherine της βορειο-κεντρικής Αυστραλίας από αμερικανούς γονείς, ο C.W. Stoneking είναι ένας σημερινός τραγουδοποιός απολύτως παλαιάς κοπής. Εννοώ πως οι δίσκοι του είναι αγκιστρωμένοι στο παρελθόν, όχι μ’ έναν τρόπο προσποιητό, ή κατευθυνόμενο από κάποια μόδα, αλλά μ’ εκείνον τον αληθινά ερευνητικό, που ταιριάζει μόνο στους αυθεντικούς researchers.

Ο Αυστραλοαμερικανός γράφει πρωτότυπα τραγούδια – κι αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Κρίνεται δηλαδή όχι μόνο για το… old-fashioned ύφος του, αλλά και για την ικανότητά του να φαντάζει (και να είναι σημερινός), μ’ έναν κόντρα τρόπο. Όπως κόντρα (αλλά τόσο ταιριαστό με όσα λέει) είναι και το ντύσιμό του…

Έξι χρόνια είχε να βγάλει άλμπουμ ο C.W. Stoneking –από το 2008 εννοώ και το “Jungle Blues”– σπάζοντας πέρυσι τη δισκογραφική σιωπή του. Αν και ο γενικός τίτλος των νέων τραγουδιών του είναι “Gon’ Boogaloo”, δεν θα πρέπει τούτο να παραπλανά. Δεν έχουμε, εδώ, latin sixties χορευτικά, τύπου Ray Baretto ή Joe Cuba. Η ατμόσφαιρα παραμένει pre-war, ή έστω pre-fifties, με τους rural ήχους, το νεο-ορλεανικό ψηφιδωτό, το παλαιό calypso, το swing και το jump-blues να δίνουν και να παίρνουν.

Βοηθά, φυσικά, όλο το γκρουπ (μπάσο, ντραμς, κρουστά), αλλά βασικά εκείνο που κάνει τη διαφορά είναι το φωνητικό σχήμα των Linda Bull, Maddy Kelly, Memphis Kelly και Vika Bull, που προσθέτει στα τραγούδια μιαν ανταύγεια… radio days.

Ο C.W. Stoneking δεν… απέφυγε και στο “Gon’ Boogaloo” να γράψει φοβερά κομμάτια, όπως το “The zombie” ή το “The thing I done”. Μπορεί να άργησε λίγο, όμως κατόρθωσε, για ακόμη μια φορά, να πράξει το σωστό…

I roll like thunder
Go, like dynamite
All flesh and bone, I come
Old death 'long by my side…

 


 


 

 

Info:

C.W. Stoneking + Appalachian Cobra Worshippers, Παρασκευή 22/5, Fuzz Club, τιμή εισιτηρίου: 20€

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ