Ακούσαμε το πρώτο άλμπουμ της Σtella

Ακούσαμε το πρώτο άλμπουμ της Σtella Facebook Twitter
0
Ακούσαμε το πρώτο άλμπουμ της Σtella Facebook Twitter

Εντάξει. Όσες «συμμετοχές» και να έχεις κατά νου, όσες συνεργασίες σε εφήμερα ή λιγότερο εφήμερα projects και να έχουν περάσει από το CD-player ή το πικάπ σου, τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την οντότητα ενός ολοκληρωμένου άλμπουμ.

Έτσι, ακόμη και αν θυμόμουν το «XS underwear» των My Wet Calvin (φωνητικά Στέλλα Χρονοπούλου) ή το 45άρι των Fever Kids (Σtella, Αλέξης) κ.λπ. με τίποτα δεν θα μπορούσα να σχηματίσω μία πλήρη και ολοκληρωμένη εικόνα για την τραγουδοποιό Σtella – την εικόνα, τέλος πάντων που μπορεί να μας δώσει το πρώτο φερώνυμο άλμπουμ της στην Inner Ear, ένα από τα πιο ευχάριστα αγγλόφωνα του τελευταίου καιρού.

Η Σtella γράφει τραγούδια με γκελ, με hook όπως λέμε. Τραγούδια δηλαδή που «κυλάνε», δίχως δυσκολία, δίχως «τραβάτε με κι ας κλαίω». Οι στίχοι της αφορούν… σχεσιακές καταστάσεις, τις οποίες όμως η τραγουδοποιός γνωρίζει να τις διαχειρίζεται σωστά, δίνοντας σ’ αυτές ένα ιδιαίτερο «ειδικό βάρος».

Οι μουσικές της Σtella έχουν μια μελωδική χάρη, κατ' αρχάς, η οποία ανοίγει σε πρώτη φάση το παιγνίδι – καθότι εκείνο που ακολουθεί είναι μία πολύ επιτυχής ρυθμική επεξεργασία, όπως και ενοργάνωση, ικανά όλα τούτα να φέρουν τα τραγούδια της στο στόμα των πολλών.

Οι μουσικές της από την άλλη έχουν μια μελωδική χάρη, κατ’ αρχάς, η οποία ανοίγει σε πρώτη φάση το παιγνίδι – καθότι εκείνο που ακολουθεί είναι μία πολύ επιτυχής ρυθμική επεξεργασία, όπως και ενοργάνωση, ικανά όλα τούτα να φέρουν τα τραγούδια της στο στόμα των πολλών.

Τι υπάρχει ακόμη στον… ανώτερο βαθμό; Η φωνή της. Η Σtella έχει πολύ ωραία, μεστή φωνή, δυνατή και εκφραστική, δίχως να «νιαουρίζει».

Τα τραγούδια της είναι ντυμένα… eighties. H ίδια και ο παραγωγός της Nteibint (πρόκειται για τον Γιώργο Μπακαλάκο, τον γιο του Θωμά Μπακαλάκου, που διαθέτει ήδη δυνατό electro στίγμα) έχουν κάνει καλή δουλειά, κυρίως στη χρήση των πλήκτρων (Σtella, Danae Eco, King Elephant), δίχως να έχουν φορτώσει την κατασκευή τους, αφήνοντας πολλά «σύγχρονα» περιθώρια. Εννοώ πως δεν γίνεται να μπερδέψεις την ηχογράφηση του «Σtella» μ’ ένα άλμπουμ του ’80. Υπάρχουν eighties αναφορές, αλλά είναι απλώς αναφορές.

Επίσης μεγάλο μέρος στην επιτυχία της εγγραφής οφείλεται στο rhythm section (Velissarios Prassas, Theod Kopoul – γράφω τα ονόματα όπως ακριβώς είναι τυπωμένα στο inner sleeve), που είναι αρκετά «μπροστά» ορισμένες φορές, δίνοντας άλλον αέρα στα κομμάτια. Το λέω τούτο επειδή είμαι μάλλον επηρεασμένος από το καλύτερο κομμάτι του δίσκου, το Α5 «Wait on me», που έχει πολύ ωραία «σκασίματα». Αλλά και η φωνή έτσι όπως βγαίνει «πάνω» από το rhythm section είναι χάρμα.

Ακούσαμε το πρώτο άλμπουμ της Σtella Facebook Twitter

Δύο φίλοι που εργάζονται τα πρωινά σε γραφεία κι έχουν, στο σπινό, ραδιόφωνο να παίζει, μου είπαν, καθώς ακούγαμε το «Σtella», πως με το “Picking words” (το A1) γίνεται χαμός. Το ήξεραν απ’ έξω – πριν το ακούσουμε όλοι μαζί για πρώτη φορά στο άλμπουμ. Χαίρομαι. Το τραγούδι είναι καλό, και διαθέτει αυτό το «κάτι», ώστε να έχει απανωτά airplays. Μάλιστα οι φίλοι νόμιζαν, εξαιτίας των σωστών αγγλικών τής τραγουδίστριας, πως εκείνη ήταν «ξένη».

Είναι αλήθεια πως έχουν περάσει 50 χρόνια από την εποχή του «γκετ αγουέι φρομ μι», με τους σημερινούς έλληνες αγγλόφωνους να μην διακρίνονται, πάντα, εύκολα, από τους βέρους αγγλόφωνους – παρά ταύτα δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή κακό (μπορεί να μην είναι και τίποτα από τα δύο).

Δηλαδή δεν ξέρω κατά πόσο είναι… τιμητικό για κάποιον να του λένε πως ακούγεται σαν Εγγλέζος ή Αμερικάνος – όταν και η μουσική του δεν διαθέτει κάτι εμφανές ελληνικό. Από την άλλη, όμως, αν η αγγλική είναι κάτι σαν μητρική σου γλώσσα, γιατί να μην τραγουδάς σωστά αγγλικά και όχι στο περίπου; Παρότι και τα λίγο… τσάτρα-πάτρα αγγλικά έχουν κι αυτά τη χάρη τους. Όπως έχει τη χάρη του ν’ ακούς… περίπου ρεμπέτικα από Φινλανδούς ή το «Κλαίει η μάνα μου στο μνήμα και τα «Τρία παιδιά βολιώτικα» από Αμερικάνους.

Τέλος πάντων, είναι λίγο λεπτά αυτά τα ζητήματα, κατατρώνε την εγχώρια σκηνή από δεκαετίες, και δεν γίνεται τώρα να επεκταθούμε – αν και η Σtella σε μια λίγο παλιότερή συνέντευξή της εδώ στο lifo.gr (στον Αλέξανδρο Διακοσάββα) είχε πει κάτι που το ακούμε από πολλούς Έλληνες (σχεδόν απ’ όλους) που τραγουδούν στην αγγλική:

«Θα ήθελα κάποια στιγμή να πω ελληνικό στίχο. Όταν τραγουδώ ελληνικά συγκινούμαι, σχεδόν βουρκώνω. Είναι η γλώσσα μου, όπως και να το κάνουμε, νιώθω ότι ‘γεμίζω’ αλλιώς».

Το ξαναλέω. Το παρθενικό άλμπουμ της Σtella είναι μια χαρά. Ακούγεται νεράκι από την αρχή μέχρι το τέλος, διαθέτοντας δέκα σεβαστά τραγούδια – σε κάποια εκ των οποίων, όπως στο “Last minute boy” π.χ., ανιχνεύονται και ελληνικά στοιχεία.

Μένει να δούμε το παρακάτω βέβαια, αλλά προς ώρας έχουμε αυτό. Και είναι και πολύ και καλό…

Info:

Η Σtella παρουσιάζει live το ντεμπούτο άλμπουμ της στη Θεσσαλονίκη, Τρίτη 24 Μαρτίου (Μύλος Club) και στην Αθήνα, Πέμπτη 2 Απριλίου (Ρομάντσο)

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT
Αlex Kapranos : «Η κουζίνα και το rock 'n' roll είναι δυο κόσμοι που μοιάζουν»

Μουσική / Αlex Kapranos : «Η φήμη είναι πολύ γελοία. Όσο λιγότερο τη σκέφτεσαι, τόσο το καλύτερο»

Οι Franz Ferdinand έρχονται τον Σεπτέμβριο στην Αθήνα και ο Ελληνοβρετανός frontman τους, από την κορυφή ενός ελβετικού βουνού, βρίσκει χρόνο να μιλήσει για την ελληνικότητα, τις ανησυχίες του, το φαγητό και την αγάπη του για το ska.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Private Recordings»: Στο δωμάτιο του Μίκη

Μουσική / Σε πρόβα με τον Μίκη, ενώ το σταθερό κουδουνίζει μάταια

Τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατο του μεγάλου Έλληνα συνθέτη, το διπλό άλμπουμ «Private Recordings» φέρνει στο φως ανέκδοτες ηχογραφήσεις του ίδιου του Μίκη Θεοδωράκη, που ξαναζωντανεύουν το αξεπέραστο μουσικό του αποτύπωμα.
ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΟΥΒΑΣ