Οι πρώτοι δίσκοι που αγάπησαν οι Space Blanket

Οι πρώτοι δίσκοι που αγάπησαν οι Space Blanket Facebook Twitter
abdul & biscuit (aka Space Blanket) illustration by Noni Nezi
0


Από τον abdul

 

Rage Against The Machine-Rage Against The Machine

 

Νομίζω πηγαίνω πρώτη ή δευτέρα Γυμνασίου… Ένας φίλος μου δίνει μια κασέτα με το πρώτο άλμπουμ Rage Against The Machine, το ομώνυμο, τότε που ακόμα γράφαμε κασέτες από το ραδιόφωνο. Το αστείο είναι ότι ο ίδιος δεν είχε ιδέα από μουσική και ότι η κασέτα έφτασε στα χέρια του από τον θείο του! Εκείνη την περίοδο ένα ελληνικό κανάλι συνδεόταν με ένα γαλλικό μουσικό κανάλι (εάν δεν κάνω λάθος) και έπαιζε το βίντεο του Bullet In The Head πολύ συχνά. Η σημειολογία έδειχνε ότι αυτό θα είναι το άλμπουμ με το οποίο θα χαλάσει η κεφαλή του κασετόφωνου.

Είναι το πρώτο και μόνο άλμπουμ στο οποίο ήξερα σχεδόν όλους τους στίχους απ’ έξω, κι όχι μόνο εγώ, αλλά όλο το σχολικό παρεάκι. Τότε είχαμε αρχίσει να γρατζουνάμε και να έχουμε φτιάξει και συγκρότημα (αλητεία), οπότε τα riffs του Morello μας είχαν τρυπήσει τον εγκέφαλο. Επόμενο task, να ανακαλύψουμε πώς βγάζει τόσους διαφορετικούς ήχους μόνο με κιθάρα και πετάλια, με το internet να απουσιάζει τότε. Εννοείται ότι δεν καταφέραμε τίποτα απολύτως.

Πραγματικά δυσκολεύομαι να ξεχωρίσω κάποιο κομμάτι.Ο δίσκος αυτός ,όπως και όλοι γενικά που ακούγονται μονορούφι, είναι πραγματική έμπνευση για πολλούς ανθρώπους. Όλο αυτό έφερε σαν αποτέλεσμα να σκαλίζω την κλασική κιθάρα με Rage, ακόμα και στο ωδείο, με τη δασκάλα μου να κράζει :’’Θα χαλάσεις την τεχνική σου’’… ’’Αυτό θέλω κι εγώ’’.  Μετά από κάποια χρόνια ήρθε και η συναυλία στο θέατρο Πέτρας, όπου όλοι σηκώνοντας τον δείκτη του δεξιού μας χεριού είπαμε :’’ Έτσι γίνεται’’. Τώρα πώς από τους Rage κατέληξα να ασχολούμαι με την ηλεκτρονική μουσική καλύτερα ρωτήστε τον biscuit. Αυτός φταίει. Η κιθάρα έχει πιάσει αράχνες και έχει την τάση να βγάλει πλήκτρα… Παρόλα αυτά δε μου κρατάει κακία σίγουρα.

 

 ________________

Από τον biscuit

 

Underworld-"Dubnobasswithmyheadman"

1997 έχω τελειώσει το σχολείο και ετοιμάζομαι για σπουδές στην Αγγλία. Έχω πολύ πρόσφατα αποφασίσει ότι αυτό που θέλω να κάνω είναι ηλεκτρονική μουσική (και όχι ιατρική) και μερικές μέρες πριν φύγω για Λονδίνο βρίσκομαι με τον κολλητό μου Κύριο Μ. ο οποίος μου λέει “Μαν άκουσε αυτό”. Στα χέρια του είχε ένα CD από μια άγνωστη για μένα μπάντα με ένα φανταστικό artwork. Ήταν η εποχή που ακόμα αγοράζαμε CD αλλά μόλις είχαν εμφανιστεί τα CD-R οπότε έπεφτε και πολύ αντιγραφή. Το album ήταν το “Second Toughest in the Infants” των Underworld. Ένα διπλό CD που στ' αφτιά μου ακούστηκε σαν ηλεκτρονική ποίηση! Δεν μου άρεσε με την πρώτη ακρόαση, με παραξένεψε πολύ αλλά αυτός ήταν και ο λόγος που τον άκουσα ξανά και ξανά. Δεν είχα ξανακούσει κάτι παρόμοιο.

Έως τότε ηλεκτρονική μουσική για μένα ήταν ο Βαγγέλης Παπαθανασίου, οι Kraftwerk, ο Jean Michel Jarre και οι Pink Floyd. Αυτό το άκουσμα όμως ήταν διαφορετικό. Είχε μια περίεργη ενέργεια και πρωτόγνωρη αισθητική πολύ διαφορετική απο αυτή της ηλεκτρονικής μουσικής των 80's. Ενθουσιάστηκα τόσο πολύ που έψαξα ο,τι είχαν κάνει και αφου συνειδητοποίησα οτι μεταξύ άλλων οι Underworld ήταν υπέυθυνοι για το Born Slippy και Dark Train, τa dance anthems απο την ταινία Trainspotting, μια ταινία που χαρακτήρισε τη γενιά μου, έπεσα πάνω στον προηγούμενο δίσκο τους, αυτόν που έμελε να αγαπήσω όσο κανέναν άλλον, το “Dubnobasswithmyheadman”. Μια δισκάρα του 1994 που περιέχει το “Dark & Long”, “Dirty Epic” αλλά και το αγαπημένο μου “Cowgirl”.

Αυτός ο δίσκος είναι ο δίσκος αναφοράς για μένα. Είναι ο μόνος δίσκος που όσες φορές και να ακούσω δεν πρόκειται ποτέ να “καεί” στη συνείδηση μου. Έχει παίξει στο repeat για μέρες ατελείωτες, με έχει συνοδέψει στις πιο φιλόδοξες αναρριχήσεις μου στα βουνά, αποτέλεσε το soundtrack καθ' όλη την διάρκεια της παραμονής μου στην Αγγλία και αποτελεί έμπνευση για μένα ακόμα και σήμερα. Δεν αγόρασα το αυθεντικό CD ποτέ.

 ________________

Οι Space Blanket έχουν ξεχωρίσει για το remix τους στο Bird1 των Underworld, με τους Karl Hyde και Rick Smith να τους επιλέγουν στη νικητήρια τριάδα σε διαγωνισμό του Beatport και κυκλοφόρησαν το EP τους Cosmic σε 12ιντσο βινύλιο και ψηφιακή μορφή το Μάρτιο του 2012. Το καλοκαίρι του 2013 βρήκε το δίδυμο των abdul και biscuit να ανοίγει την μεγάλη  συναυλία των Depeche Mode στην Αθήνα αλλά και τον Gramatik τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς και αυτή την περίοδο βρίσκονται στο τελικό στάδιο παραγωγής του πρώτου τους LP.  

 

Περισσότερα για τους Space Blanket στο site τους και στην σελίδα τους στο Facebook

 


 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT