H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας

H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
0

Η Πολυξένη Παπαπέτρου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Μελβούρνη. Εκεί σπούδασε τέχνη και νομικά και από το 1991 έχει στο ενεργητικό της πάνω από 50 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 80 ομαδικές σε όλη την Αυστραλία, την Ασία, την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.


Οι σειρές των φωτογραφιών της είναι θεματικές και σχετίζονται με την ταυτότητα των ανθρώπων όπως, οι οπαδοί του Πρίσλεϊ, οι μιμητές της Μέριλιν Μονρό, drag queens, παλαιστές και bodybuilders, ενώ ανασυνέθεσε ένα πορτραίτο της Beatrice Hatch χρησιμοποιώντας την κόρη της ως μοντέλο.

Οι εικόνες της είναι αρχέτυπα αυτοπροσωπογραφίας. Πορτρέτα μίας ψυχής που αναζητεί και εκρήγνυται, που παραμένει γενναία και θαρραλέα σε καιρούς κινδύνου. Τα έργα είναι για εκείνα τα παιδιά του κόσμου που ζουν χωρίς τέχνη και οικογένεια και χάνονται.

Η Παπαπέτρου έχει κερδίσει την διεθνή αναγνώριση για τις στοχαστικές της φωτογραφίες που καλύπτουν την παιδική ηλικία και τις παιδικές φαντασιώσεις. Έχει χρησιμοποιήσει ως μοντέλα την κόρη της Ολυμπία, το γιό της και τους φίλους τους. Πιστεύει ότι οι ιδέες του πολιτισμού εκφράζονται καλύτερα μέσα από το σύμβολο του παιδιού, επειδή όλους μας γοητεύει ο κόσμος της παιδικής ηλικίας.

H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The poet

Η Παπαπέτρου συνδέει στο έργο της τμήματα της πραγματικότητας και της φαντασίας που διακινούνται μέσα από το μυστηριώδες τοπίο της πατρίδας της, χρησιμοποιώντας το πλούσιο έδαφος ως σκηνικό για αφηγήσεις σχετικά με το μεταβατικό χώρο της παιδικής ηλικίας. Το έργο της αντανακλά μέσα από τις εξωπραγματικές θεατρικές μορφές το συνεχές της ενδιαφέρον για την απεικόνιση των μεταβατικών σταδίων της ζωής.

 

Αυτό τον καιρό εκθέτει τη σειρά φωτογραφιών της Lost Phsyche στο Σίδνεϊ.

Οι εικόνες της είναι αρχέτυπα αυτοπροσωπογραφίας. Πορτρέτα μίας ψυχής που αναζητεί και εκρήγνυται, που παραμένει γενναία και θαρραλέα σε καιρούς κινδύνου. Τα έργα είναι για εκείνα τα παιδιά του κόσμου που ζουν χωρίς τέχνη και οικογένεια και χάνονται.

Η Παπαπέτρου δημιουργεί πάντα με τη δική της γλώσσα.  Μέσα στην κατασκευή της, μέσα στην παρατήρησή της και μέσα από την παρακολούθηση, κινείται προς μία καλοφτιαγμένη περιγραφή των διοφόρων σταδίων του σώματος με βάση τις ταξινομήσεις του ψυχολογικού τοπίου. Οι πίνακές της αποτελούν ταξινόμηση και ιεράρχηση, ένα ακριβές πορτρέτο «της» ασθένειας, της «Χαμένης Ψυχής», όπως λέει και ο τίτλος. Οι εικόνες της παρουσιάζουν, με πολύ αντιπροσωπευτικό τρόπο, τη διπλή αναδιαμόρφωση, τόσο του εξωτερικού όσο και του εσωτερικού πεδίου.

Εικόνα, αρχέτυπο και καλλιτέχνης είναι με κάποιο τρόπο το ένα και το αυτό αποτελεί τη βάση των έργων της Παπαπέτρου. Μιλούν μέσα από τη μάσκα της τέχνης για ένα πρόσωπο που είναι κατά το ήμισι στραμμένο προς τον κόσμο και με το άλλο μισό απορροφημένο σε φανταστικούς κόσμους. Οι πίνακες αποτελούν μία αυτοψία του ζωντανού και του νεκρού: «μία σειρά από εικόνες που μπορούν να αποκρυσταλλώσουν και να απομνημονεύσουν για τον καθένα όλο το χρόνο της έρευνας και, πέρα απ’ αυτό, όλο το χρόνο μιας ιστορίας. Οι εικόνες αυτές υπηρετούν το φαντασιακό μίας μνήμης: ενός μασκαρεμένου αρχέτυπου σε ένα ανασχεδιασμένο περιβάλλον αιχμαλωτισμένο «ακριβές και ειλικρινές» από μία κάμερα. Μία πιστή μνήμη ενός πίνακα, στον οποίο ο Τύπος έχει συμπυκνωθεί σε μία μοναδική εικόνα: το πρόσωπο είναι διορθωμένο  σύμφωνα με το σύστημα της εκπροσώπευσης και το καθολικό μετατρέπεται σε ενικό. Αυτός ο Τύπος βαφτίζεται στο ενσωματωμένο κείμενο: ο Ονειροπόλος, ο Μετανάστης, ο Έμπορος, ο Ποιητής, ο Παραμυθάς.

 

Ως θεατές, διαισθητικά αναγνωρίζουμε τον τύπο του ανθρώπου που παρουσιάζεται στην ιστορία, μέσα από τις μισές τους μάσκες, το ντύσιμό τους και το περιεχόμενο, καθώς και μέσα από επιδέξια απόδοση της συλλογικής μνήμης και εμπειρίας.

Από τη σειρά έργων της Lost Phsyche

H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
H Πολυξένη Παπαπέτρου και η κόρη της Ολυμπία
H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The orientalist
H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The immigrant
H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The day dreamer
H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The story teller
H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The merchant
H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The summer clown

Aπό τη σειρά έργων της Τhe dreamkeepers

 

H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The Duchess

 

H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter


H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter


H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter


H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter


H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter


H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter


0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ