To νέο Τρίτο μέσα από τους παραγωγούς του

To νέο Τρίτο μέσα από τους παραγωγούς του Facebook Twitter
Μια ιστορική στιγμή του Τρίτου: η ραδιοφωνική μεταφορά του μυθιστορήματος του Κώστα Ταχτσή "Το τρίτο στεφάνι". Διακρίνονται ο συγγραφέας με τη μικρή του ανηψιά, η Γεωργία Βασιλειάδου να ακουμπάει στον ώμο του συνθέτη Δημήτρη Λέκκα, η Ρένα Βλαχοπούλου και ο Γιώργος Παυριανός
0

To νέο Τρίτο μέσα από τους παραγωγούς του Facebook Twitter
Ιλάν Σολωμόν

 

Ρωτήσαμε 4 βασικούς παραγωγούς του Τρίτου, να μας πούν πώς βλέπουν από τα μέσα το πιο εκλεκτό και ενδιαφέρον ραδιοφωνικό πρόγραμμα που υπήρξε ποτέ στην Ελλάδα. Αυτές είναι οι απαντήσεις τους.

 

To νέο Τρίτο μέσα από τους παραγωγούς του Facebook Twitter
Χρίστος Παπαγεωργίου

 

Ιλάν Σολωμόν - Βραδυνή Ζώνη


Τι ΤρίΤο;
Το Τρίτο Πρόγραμμα δεν είναι Όραμα, δεν είναι Μεγάλη Ιδέα. Είναι μία Φυσική Αναγκαιότητα ενός ζωντανού πνευματικού οργανισμού. Το νοιώσαμε όσοι από τους συντελεστές του βρεθήκαμε έστω και μία μέρα έξω από αυτό, αλλά κυρίως όσοι ξαφνικά το έχασαν από τα ραδιόφωνα τους τον περσινό Ιούνιο. Οι αντιδράσεις ήταν πολλές και ακαριαίες, εντυπωσιακά δυσανάλογες με τα ως τότε ποσοστά ακροαματικότητας του ενός και μοναδικού σταθμού των ελληνικών ερτζιανών που υπερασπίζεται τα Γράμματα, τις Τέχνες, την Καλή κυρίως Μουσική, από το βαθύ σκοτάδι.
Το Τρίτο Πρόγραμμα είναι ζωντανό άρα δεν είναι Όραμα αλλά έχει Όραμα. Το ξέρουμε όσοι βρεθήκαμε, σχεδόν πρωτοβουλιακά, να το ανασυστήσουμε από το εννεάμηνο σκοτάδι. Και ήμασταν σχεδόν όλοι εκεί, ξεπερνώντας δισταγμούς και αιτιάσεις. Με πολύ λιγότερα μέσα από τα παλιά χρυσά χρόνια, το σημερινό Τρίτο είναι ένας ραδιοφωνικός σταθμός που ΕΝΏΝΕΙ το ακροατήριό του μέσα από τα οράματα και τα έργα των δημιουργών.
Το Τρίτο Πρόγραμμα ζει την σημερινή κοινωνική πραγματικότητα και προτείνει διέξοδο με τον παράγοντα Άνθρωπος στο προσκήνιο.
Το Τρίτο Πρόγραμμα ακούει την Μεγάλη Κλασική Μουσική Παράδοση αλλά ακούει και τα έργα των όπου γης λαών της εποχής της Παγκοσμιοποίησης.
Το Τρίτο Πρόγραμμα ακούει τους λογοτέχνες, πεζογράφους και ποιητές, ιστορικούς και ερευνητές της επιστήμης, τους δημιουργούς της 7ης Τέχνης, τους ανθρώπους του Θεάτρου και τα έργα τους.
Το Τρίτο Πρόγραμμα ακούγεται στο σπίτι, στην σχολή, το αυτοκίνητο, το μαγαζί, στο γραφείο, στο ταξί, στο λεωφορείο, στην βάρδια του ταξιδιώτη ναυτικού, στο κουβούκλιο του νταλικέρη που περνάει νύχτα τα σύνορα με τα Σκόπια. Για όλους αυτούς τους φίλους ακροατές και τις ακροάτριες εμείς καθημερινά δημιουργούμε τις εκπομπές μας. Και για τη νέα γενιά: τα παιδιά που ακούνε μουσικά παραμύθια, τα παιδιά που παιδεύονται μ' ένα μουσικό όργανο, τους σπουδαστές που με τη μουσική τους ονειρεύονται ένα πιο φωτεινό μέλλον. Για τους φοιτητές που διαβάζουν, τους καλλιτέχνες σε ώρα δημιουργίας, για τους εργαζόμενους που ξυπνούν νωρίς για τη δουλειά, όταν την έχουν.
Το Τρίτο Πρόγραμμα ακούγεται παντού γιατί το θέλουν οι ακροατές και οι άνθρωποί του.

 

Διονύσης Μαλούχος - Πρωινή Ζώνη

 

Τρίτο- όπως ανάσα

Δυο λέξεις με τον ίδιο αριθμό γραμμάτων, που πολλοί αισθάνονται αν όχι συνώνυμες, σίγουρα με παρόμοια λειτουργία. Κρίσιμη για την ανθρώπινη φύση, αλλά και την κοινωνική οργάνωση. Σημαντική για τη συνολική λειτουργία, αλλά και ένδειξη ζωής. Θα μπορούσε κάποιος να απαριθμήσει έννοιες που είναι απόλυτα συγγενείς με τη συγκεκριμένη λέξη-έννοια και «ανασαίνουν» ανάμεσα στα πέντε αυτά γράμματα: Μουσική, ανθρώπινη φωνή, πολιτισμός, συνακρόαση, αισθητική απόλαυση, ενημέρωση, επαφή, ραδιόφωνο, γνώση, απάντηση, στιγμή, ποίηση, ήχος, εκπομπή, διαδραστικό, μαζί, προσμονή, νότες, επικοινωνία, χαμόγελα, φράσεις, χρώματα, θέατρο, παράδοση, φαντασία, ελπίδα, θαυμασμός, κινηματογράφος, πρόσωπα, ιστορία, ορχήστρες, Τέχνη, αρχείο, συνάντηση, αναμετάδοση, συναυλίες, βιβλία, τάσεις, μνήμη, χαρά, ρυθμός, παράδειγμα, συνομιλία, σχήμα, περιγραφή, γέλιο, νότες, αφιέρωμα, τραγούδι, βινύλιο, μικρόφωνο, έμπνευση, χορός, υπομονή, διαφορετικότητα, μοναδικό, ωραίο, ικανοποίηση, μαγνητοταινία, σύνδεση, πομποί, ζωντανό, κείμενο, μύθος, έρωτας, εισαγωγή, ακούω-ακούμε, δέσιμο, ευχαριστώ, δέκτης, σενάριο, αλήθεια, αναμνήσεις, αντίστιξη, συλλογικό, δέχομαι, συντονισθείτε, συχνότητες, πρόγραμμα, παραγωγοί, καλλιτέχνες, ακροατές.

Ακούτε Τρίτο.

 

Χρίστος Παπαγεωργίου - Μεσημεριανή Ζώνη

Το Τρίτο ως ο διαχρονικά μεσάζων και κοινωνός του κλασσικά Ωραίου: Ωραίο: Ανάγκη της ψυχής όπως ο ήλιος είναι για την όραση και η αλήθεια είναι για το πνεύμα. Με παρόμοια κοινωνικά συμπτώματα όπως: Όταν είμαστε με τους άλλους να προβάλουμε την δική μας διαφορετική άποψη, αλλά όταν μένουμε με την άτενγκτη ειλικρίνεια του εαυτού μας, να πιστεύουμε βασικά όλοι το ίδιο.Γνωρίζουμε δηλαδή όλοι βαθιά μέσα μας τι είναι αλήθεια και προς τα πού είναι το ωραίο όπως και ποιος είναι ο ήλιος ώστε στην κρίσιμη στιγμή της ουσιαστικής μας ανάγκης, να στρεφόμαστε αλάνθαστα και σίγουρα προς το «Ηλίου φαεινότερον» Όμορφο και Αληθινό. Είναι αυτό το απλό φαινόμενο που καθορίζει την έννοια του Κλασσικού (ενίοτε γραμμένο κλασσικά με δύο «σίγμα»), αυτή την έννοια που ανέκαθεν υπηρετεί το Τρίτο πέρα από αλλαγές και εποχές.

 

Κάτια Καλλιτσουνάκη - Απογευματινή Ζώνη

Ποιο είναι το κοινό του τρίτου προγράμματος;
Φίλοι της κλασικής μουσικής, των σύγχρονων μουσικών ρευμάτων, της jazz, της world music αλλά και του ελληνικού τραγουδιού. Λάτρεις των ζωντανών συναυλιών και των μεγάλων ξένων φεστιβάλ που αναμεταδίδονται μέσω της EBU. Φίλοι της ποίησης, της λογοτεχνίας, του θεάτρου, της όπερας, του κινηματογράφου, του χορού και των τεχνών. Συλλέκτες ιστορικών ηχογραφήσεων, ερευνητές, θαυμαστές συγκεκριμένων εκπομπών, επαγγελματίες των χώρων του πολιτισμού και απλοί ακροατές όλων των ηλικιών. ''Ακριβές μειοψηφίες'' κατά τον Ελύτειο ορισμό, που θεωρούν το Τρίτο Πρόγραμμα σταθερή αξία στο χρόνο και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους, διεκδικώντας το δικαίωμα τους στην ψυχαγωγία και στην επιμόρφωση εκτός όρων αγοράς, και προσφέροντας σε μας ένα ισχυρό κίνητρο ώστε να επιδιώκουμε συνεχώς το καλύτερο αποτέλεσμα,τόσο συλλογικά όσο και ατομικά.

____

Επίλογος - Τρείς τελευταίες λέξεις για το ΝΕΟ Τρίτο:

Το Τρίτο είναι πάντα ΕΝΑ. Ταγμένο να δείχνει το δρόμο προς το ΕΑΝ ενός πάντα αναγκαίου καλύτερου κόσμου. Για αυτό όσα δίνει είναι πάντα ΝΕΑ.

Τρίτο - όπως - Τέχνη

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ