Οι Sad Disco και οι πρώτοι δίσκοι που αγάπησαν

Οι Sad Disco και οι πρώτοι δίσκοι που αγάπησαν Facebook Twitter
0

 

Help!-Beatles

 

 

Λένε οτι η μουσική εξημερώνει και τα πιο άγρια θηρία. Ήμουν πολύ ζωηρός όταν ήμουν μικρός. Το έσκαγα από το σπίτι, χτυπούσα τα άλλα παιδάκια, έσπαγα πράγματα... Μέχρι τα έξι. Μετά έγινα πολύ ήσυχος και ήρεμος. Δεν θυμάμαι αν αυτό έγινε αφού μου κίνησε το ενδιαφέρον η δισκοθήκη των γoνιών μου. Αλλά τώρα που το σκέφτομαι είναι μεγάλη η σύμπτωση. Ήμουν έξι όταν ανακάλυψα στο σπίτι που μέναμε το “Help” των Beatles και τη συλλογή Νο 1 Hits του 83. Είχαν αρκετούς δίσκους και κασέτες οι γονείς μου αλλά αυτά τα δύο μου τράβηξαν την προσοχή για κάποιο λόγο. Για τους Beatles ίσως είχα ακούσει κάτι γιατί η δημοτικότητα τους ακόμα ήταν πολύ μεγάλη. Τα τραγούδια από το “Hits 83” θα τα είχα ακούσει κάπου γιατί παίζονταν παντού.

Το “Help” ήταν o απόλυτος pop δίσκος συγκροτήματος, ίσως ο πρώτος και καλύτερος. Ήταν φτιαγμένο για να είναι popular, με την πιο καλογυαλισμένη παραγωγή και τέλειες ερμηνείες. Κάθε τραγούδι θα μπορούσε να είναι single: Help, Ticket to ride, Yesterday, You ’re going to lose that girl, I need you, I ’ve just seen a face κλπ. Στο μεταξύ η αδερφή μου το είχε και σε κασέτα και το έβαζα παντού. Ακόμα και στο αυτοκίνητο όταν πηγαίναμε κάπου οικογενειακώς με πολύ δημοκρατικές διαδικασίες το soundtrack ήταν το “Help”.

Το "Help" ήταν o απόλυτος pop δίσκος συγκροτήματος, ίσως ο πρώτος και καλύτερος. Ήταν φτιαγμένο για να είναι popular, με την πιο καλογυαλισμένη παραγωγή και τέλειες ερμηνείες.

Μετά άκουσα το “Hits 83” και εκεί άλλαξε η ζωή μου. Πολύ καινούργιο πράγμα και περίεργο με όλους αυτούς τους μαγικούς, απόκοσμους ήχους από τα synths που μόλις είχαν γίνει της μόδας. Total eclipse of the heart, Beat it, Billie Jean, Down under, Africa, You ‘re in the army now... Έπαιρνα το βινύλιο και έκανα μεγάλη προσπάθεια για να φτάσω το pickup στο δεύτερο ράφι της βιβλιοθήκης και να το κεντράρω χωρίς να βλέπω για να μπεί η υποδοχή στην τρύπα. Και αυτό ήταν το εύκολο μέρος. Το να βάλω πάνω τη βελόνα για να παίξει ήταν πιο δύσκολο. Τα είχα διαλύσει τα δισκάκια... Αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να μην ακούσω μια μέρα αυτά τα τραγούδια. Είχα πάθει εξάρτηση... Προσπαθούσα να τραγουδήσω τα τραγούδια και επειδή δεν ήξερα τη γλώσσα προσπαθούσα να μιμηθώ ακριβώς αυτό που άκουγα, τη μελωδία, τις φωνές, την αγγλική προφορά. Ειδικά τους Beatles. Πρέπει να ήταν πολύ αστείο το αποτέλεσμα. Το Total eclipse of the heart προσπαθούσα να το παίξω στο πιάνο που είχαμε στο σπίτι και τραγουδούσα τη δεύτερη φωνή “turn around”. Έκανα και καμιά ποζεριά στον καθρέφτη κρατόντας ένα αόρατο μικρόφωνο. Μεγάλες στιγμές... (lol).

Εννοείται ότι όλα αυτά τα έκανα κρυφά από τους γονείς μου και την αδερφή μου γιατί ντρεπόμουν πολύ. Μέχρι και σήμερα δεν έχω τραγουδήσει ποτέ μπροστά τους... Ταυτόχρονα όμως ήμουν τόσο ψώνιο από μικρός που με ηχογραφούσα κιόλας σε ένα μικρό κασετόφωνο. Επειδή δεν πετάω ποτέ τίποτα είμαι σίγουρος ότι κάπου υπάρχουν αυτές οι κασέτες...

Μετά απο τόσα χρόνια, αν και πέρασα από πολλά μουσικά είδη, αυτά τα τραγούδια είναι για πάντα μέσα μου και μέχρι και σήμερα όταν τα ακούω ανατριχιάζω ή μπορεί και να συγκινηθώ καμιά φορά... -Δ.

 

 

Unknown Pleasures-Joy Division

 

 

Ο πρώτος δίσκος που αγάπησα... Μμμ, είναι σαν να λες ποια είναι η πρώτη σου αγάπη. Δύσκολο, γιατί με τον καιρό αναθεωρείς. Μπορώ όμως να πω, ποιός ήταν ο δίσκος που με επηρέασε περισσότερο, καθώς αγάπησα πολλούς και ποιες οι συνθήκες τότε, προκειμένου να ανακαλύψεις μουσική και να αποφασίσεις τί να πας να αγοράσεις.


 Όσοι θυμούνται τα 90’s, στάνταρ θα αναπολούν το παλιό καλό ΜΤV που σε έκανε να κάθεσαι όλη μέρα μπροστά την τιβί και να χαζεύεις κλιπς. Εκεί γνώρισα πρώτη φορά τους Cure –στηνόμουν με τις ώρες μόνο και μόνο για να δω το video του Lullaby, τους Offspring-Green Day- RATM και πάει λέγοντας. Οπότε, πήγαινες μετά στο δισκάδικο και εκεί που τον είχες συνηθίσει να σου αντιγράφει σε κασέτα Michael Jackson και 2Unlimited, τον ρώταγα τι άλλο υπήρχε παρόμοιο με Cure. Μου ’χε δώσει τότε το Unknown Pleasures των Joy Division. Κι εννοείται δεν μ’ άρεσε καθόλου. Και ξαναπήγα και του ζήτησα να μου γράψει το Selected Scenes from the End of the World των London After Midnight – τί δισκάρα Θεέ μου).

Βγάζω από το ράφι το Unknown Pleasures και το ξανακούω λοιπόν. Και σκαλώνω. Μίνιμαλ, επιτηδευμένα βρώμικη παραγωγή, μπασογραμμές που σε ανατίναζαν, άψογες γραμμές τυμπάνων, φωνή που την λάτρεψα.

Πρέπει να πέρασε πάνω από μια 10ετία από τότε, δεν θυμάμαι, μέχρι που αποφάσισα να ξαναμελετήσω/ακούσω μεθοδικά Joy Division, γιατί καλώς ή κακώς, είναι τεράστιο σχολείο για Drumming. Είχα σπίτι μου δισκογραφία κάμποση από τα late 70’s & 80’s, η οποία είχε σχέση, επί το πλείστον, με την New Wave και πάει λέγοντας της τότε σκηνής. Βγάζω από το ράφι το Unknown Pleasures και το ξανακούω λοιπόν. Και σκαλώνω. Μίνιμαλ, επιτηδευμένα βρώμικη παραγωγή, μπασογραμμές που σε ανατίναζαν, άψογες γραμμές τυμπάνων, φωνή που την λάτρεψα. Ήμουν σίγουρος πλέον, ότι όλα αυτά που έπαιζα από τα late 90’s επηρεάστηκαν από αυτό τον δίσκο. Απλά δεν ήμουν έτοιμος, τότε πιτσιρικάς, για να τον κατανοήσω. 

Ίσως να έχω δίκιο για αυτόν τον δίσκο. ‘Ίσως όχι. Παίζει από τότε να τον έχω ακούσει, ολόκληρο, ελάχιστες φορές. Ίσως καμία. Ξέρω όμως, ότι από τότε, ξεκίνησα να βλέπω με άλλο μάτι την μουσική και τις επιλογές μου σε ό,τι έχουν να κάνουν με αυτήν.  -Κ.

 


 

 ________________

 Το καινούριο βίντεο απο το ντεμπούτο άλμπουμ των Sad Disco για το Beat:

 

 

Facebook

Soundcloud

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ