Οδηγός επιβίωσης στο Comicdom Con Athens 2018 που ξεκινά σήμερα

Οδηγός επιβίωσης στο Comicdom Con Athens 2018 που ξεκινά σήμερα Facebook Twitter
Για 13η χρονιά η αγαπημένη αθηναϊκή διοργάνωση Comicdom Con Athens επιστρέφει στην Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Γαλλικό Ινστιτούτο. Έργο της Rutu Modan.
0

Το Comicdom Con Athens 2018 ανοίγει τις πόρτες του σήμερα για να υποδεχτεί όλους τους λάτρεις της ένατης τέχνης στο καθιερωμένο ετήσιο ραντεβού του. Είναι η 13η χρονιά της αγαπημένης αθηναϊκής διοργάνωσης που επιστρέφει στην Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Γαλλικό Ινστιτούτο.

Τρεις ημέρες γεμάτες αποκλειστικά με κόμικς και όσα συναρπαστικά συμβαίνουν γύρω από αυτά. Μαζέψαμε όσα πράγματα δεν πρέπει κάποιος να χάσει στην μεγαλύτερη γιορτή των κόμικς στην πόλη.


Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του φεστιβάλ συγκεντρώνει η κύρια έκθεση του που φέτος φιλοξενεί τα πολυαγαπημένα λευκά στρουμπουλά πλάσματα που δημιούργησε η Φινλανδή συγγραφέας και εικονογράφος Tove Jansson.

Η Jansson φαντάστηκε τις ιστορίες αυτής της μικρής οικογένειας τρολ με μουσούδες που θυμίζουν ιπποπόταμους το 1945 αμέσως μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο για να δώσει μια νότα ελπίδας αλλά και για να καυτηριάσει με έμμεσο τρόπο τον τρόπο που επηρέασε την κοινωνία και τα όσα μύρια δεινά έβλεπε να γίνονται μετά το τέλος του.

Η Jansson φαντάστηκε τις ιστορίες αυτής της μικρής οικογένειας τρολ με μουσούδες που θυμίζουν ιπποπόταμους το 1945 αμέσως μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο για να δώσει μια νότα ελπίδας αλλά και για να καυτηριάσει έμμεσα τον τρόπο που επηρέασε την κοινωνία και τα όσα μύρια δεινά έβλεπε να γίνονται μετά το τέλος του.

Για να πλάσει τους χαρακτήρες της βρήκε έμπνευση από αληθινά πρόσωπα και ιδιαίτερα από την επί σειρά ετών σύντροφό της και από μέλη της οικογένειας της.

Οι ιστορίες της είναι πέρα για πέρα ανθρώπινες και γι' αυτό τόσο επιτυχημένες. Η δημιουργός τους κυκλοφόρησε 9 βιβλία με αυτές ενώ έγιναν και comic strips που εκδιδόταν από το 1945 μέχρι το 1993. Μεταφέρθηκαν ακόμη και στην τηλεόραση ουκ ολίγες φορές και έγιναν ταινίες μέσω των οποίων έφτασαν σε ένα ευρύτερο κοινό.

Έχουν αποκτήσει τόσους φανατικούς φίλους που στη Φινλανδία υπάρχει θεματικό πάρκο βασισμένο σε αυτό τον φανταστικό κόσμο.

Η Jansson πέθανε το 2001 σε ηλικία 86 ετών. Αν και συνέχιζε να ζωγραφίζει και να γράφει μέχρι το τέλος της ζωής της, ασχολιόταν όλο και πιο σπάνια με τα χαριτωμένα πλάσματα της από το 1970 και μετά.

Οδηγός επιβίωσης στο Comicdom Con Athens 2018 που ξεκινά σήμερα Facebook Twitter
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του φεστιβάλ συγκεντρώνει η κύρια έκθεση του που φέτος φιλοξενεί τα πολυαγαπημένα λευκά στρουμπουλά πλάσματα που δημιούργησε η Φινλανδή συγγραφέας και εικονογράφος Tove Jansson.


Το Γαλλικό Ινστιτούτο φιλοξενεί το έργο του φετινού τιμώμενου καλλιτέχνη του φεστιβάλ, Σταύρου Κιουτσιούκη αλλά και δυο ακόμη εκθέσεις: Το 4rth Wall, που αφορά το λεγόμενο «σπάσιμο του 4ου τοίχου», ένα δημοφιλές concept στα κόμικς όπου οι φανταστικοί χάρτινοι ήρωες βγαίνουν από την πλοκή της ιστορίας και απευθύνονται στο κοινό ή στον συγγραφέα και καλλιτέχνη, σχολιάζοντας την.

Τέλος, στο Drink and Draw Experience εκτίθενται έργα γνωστών σχεδιαστών κόμικς που έχουν γίνει κάτω από αντίξοες συνθήκες όπως είναι η δυνατή μουσική και το άφθονο αλκοόλ.

Το Comicdom Con πάντοτε φημίζεται για τους εκλεκτούς καλεσμένους του από το εξωτερικό. Φέτος, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ομιλίες και workshops από 10 καταξιωμένους δημιουργούς από όλο τον κόσμο.

Το Σάββατο στις 21/4 θα μιλήσουν και θα απαντήσουν στις ερωτήσεις του κοινού οι Simon Spurrier (σεναριογράφος στα X-Men:Legacy, The Dreaming, Sandman Universe), Roger Langridge (από τη Νέα Ζηλανδία, υπεύθυνος για την αναβίωση του Muppet Show και του Popeye), Sümeyye Kesgin (από την Τουρκία έχει μια γόνιμη συνεργασία με την Image Comics) και Emma Price (η δημιουργός του The Artist που δημοσιεύεται στο Vice).

Την Κυριακή 22/4 σειρά έχουν δυο βραβευμένοι δημιουργοί: Ο Nicolas de Crécy ένας από τους πιο ιδιαίτερους κομίστες της Γαλλίας που έχει ξεχωρίσει για τους ασυνήθιστους ήρωές του και τους σκοτεινούς χρωματισμούς του και η Ισραηλινή Rutu Modan που κρύβεται πίσω από τα Exit Wounds και The Property.

Οι προβολές που τραβούν την προσοχή είναι το Une Vie de Chat (2010) που ήταν υποψήφιο για Όσκαρ και αφηγείται τις περιπέτειες του Dino, του γάτου μιας επτάχρονης πιτσιρικάς, και το Chris Claremont's X-Men, ένα ντοκιμαντέρ για τον άνθρωπο που έδωσε νέα πνοή στο κλασικό κόμικς της Μάρβελ που κινδύνευσε με ακύρωση τη δεκαετία του '70. Και τα δύο θα προβληθούν στις 20/4.

Οδηγός επιβίωσης στο Comicdom Con Athens 2018 που ξεκινά σήμερα Facebook Twitter
Το Γαλλικό Ινστιτούτο φιλοξενεί το έργο του φετινού τιμώμενου καλλιτέχνη του φεστιβάλ, Σταύρου Κιουτσιούκη.

Την επόμενη μέρα, θα προβληθεί η θρυλική sci-fi ταινία κινουμένων σχεδίων του Rene Laroux, La Planete Sauvage, που γυρίστηκε το 1973 και παραμένει ακόμη μια από τις πιο περίεργες και επίκαιρες ταινίες που έχουν γυριστεί ποτέ.

Αλλά και μερικά αξιοπρόσεκτα πάνελ του φεστιβάλ θα δώσουν αφορμές για συζητήσεις. Στο πάνελ για τα κόμικς στην Ελλάδα του 2018, δημιουργοί και εκδότες συζητούν για την κατάσταση των ελληνικών κόμικς σήμερα (20/4). Στο «Κάτι Τρέχει με τη Marvel», τέσσερις ειδήμονες αναλύουν πού βρίσκεται αυτή την εποχή η μεγάλη εταιρεία (21/4). Στο «Diversity και Πολιτική Ορθότητα» τίθενται όλα τα ερωτήματα για το κύμα της πολιτικής ορθότητας και σε ποιες στιγμές υπάρχει θέμα λογοκρισίας.

Τέλος, μια βόλτα στο artists alley στον πρώτο όροφο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης και στις αυτοεκδόσεις που βρίσκονται στην είσοδο του Γαλλικού Ινστιτούτου είναι απαραίτητη για όποιον θέλει να ενημερωθεί για νέες εκδόσεις και ανερχόμενα ταλέντα στον χώρο των κόμικς.

Ταυτόχρονα παίζουν παράλληλες δράσεις, από παιχνίδια μέχρι διαγωνισμούς σχεδίου και debate, και φυσικά ο ετήσιος μεγάλος διαγωνισμός Cosplay.

Οδηγός επιβίωσης στο Comicdom Con Athens 2018 που ξεκινά σήμερα Facebook Twitter
Ένας από τους φανταστικούς ήρωες του 4rth Wall που επίσης θα παρουσιαστεί στην έκθεση.
Οδηγός επιβίωσης στο Comicdom Con Athens 2018 που ξεκινά σήμερα Facebook Twitter
Στο «Drink and Draw Experience» εκθέτονται έργα γνωστών σχεδιαστών κόμικς που έχουν γίνει κάτω από αντίξοες συνθήκες.
Οδηγός επιβίωσης στο Comicdom Con Athens 2018 που ξεκινά σήμερα Facebook Twitter
© Roger Langridge
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Καμιά φορά μιλάω για τα έργα μου και ακούγεται σαν να μιλάω για προζύμι ή κεφίρ»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ