O δημιουργός των Timewarp Μusic και Kraak Records για την electronica στις μέρες μας

O δημιουργός των Timewarp Μusic και Kraak Records για την electronica στις μέρες μας Facebook Twitter
Δεν έχω περιορισμούς, μπορεί να με εμπνεύσει το ο,τιδήποτε, από ένα ωραίο τραγούδι, μέχρι ένα ηλιοβασίλεμα, ίσως και μια ιδέα που μπορεί να μου καρφωθεί στο μυαλό. Νομίζω ότι είναι καθαρά ψυχολογικό, όταν νιώθω καλά απλά γράφω, συνήθως έρχονται όλα μόνα τους, το ζω και πάει παραπέρα. Όταν το ζορίζω και βλέπω ότι δεν πάει ομαλά, το αφήνω για κάποια άλλη στιγμή.
1

O δημιουργός των Timewarp Μusic και Kraak Records για την electronica στις μέρες μας Facebook Twitter
Έχω παίξει σε αρκετά club στην Ευρώπη αλλά στα club που έπαιξα μουσική στο Sao Paolo είναι απλά απίστευτα. Με φοβερά ηχοσυστήματα, πανέμορφα διακοσμημένα, όλα είχαν ένα σύστημα φωτισμού με δεκάδες χιλιάδες leds σε όλο το club, που ήταν σαν διαστημόπλοια, και βέβαια ο κόσμος να γίνετε ένα με την μουσική και να χορεύει ασταμάτητα! To μεγάλο σοκ ήταν το open air φεστιβάλ που έπαιξα εκεί και μου προκάλεσε δέος όταν είδα 30.000 κόσμο!

 

Πότε και πώς κατάλαβες ότι αυτό που θέλεις να κάνεις στην ζωή σου είναι να ασχοληθείς με την μουσική;

Με την μουσική είχα τρέλα από πολύ μικρός, πάντα θυμάμαι πως μου άρεσε να ακούω μουσική, αγόραζα δίσκους από τα 11 έγραφα σε κασέτες και έπαιζα στα πάρτι (σχολείο, σπίτια κλπ). Ώσπου μία μέρα κάπου στα 14 μου αγόρασα τα πρώτο μου sampler για τον υπολογιστή μου (Commodore Amiga 500) και κόλλησα ως σήμερα φτιάχνοντας δικιά μου μουσική.

Ποιες διαφορές και ποιες ομοιότητες εντοπίζεις ανάμεσα στον κόσμο που έβγαινε την δεκαετία του ενενήντα στα clubs της Αθήνας και στο σημερινό κοινό;

Το ενενήντα τα πράγματα ήταν διαφορετικά, η ηλεκτρονική μουσική δεν ήταν τόσο διαδεδομένη όπως (ευτυχώς) είναι σήμερα. Τα κλάμπ που έπαιζαν electronica ήταν λίγα και καλά τότε, τα μέτραγες στα δάχτυλα σου, ενώ σήμερα ακούς electronica παντού, σε καφέ, σε μπαρ και σε πολυκαταστήματα άνετα. Νομίζω ότι αυτή είναι η μεγάλη διαφορά με σήμερα και βέβαια το ότι δεν σε θεωρεί κανείς «περίεργο» όπως παλιά.

Τρέχεις την Timewarp Music από το 2005 και την Kraak records από το 2009. Έχεις βρεθεί ποτέ μπροστά στο δίλημμα για χάρη του κέρδους να κάνεις εκπτώσεις στο υλικό που περιλαμβάνεται στον κατάλογο των εταιρειών σου; 

Ναι, έχουμε κάνει αρκετές προσπάθειες για να κρατήσουμε χαμηλές τιμές στον κατάλογο των εταιρειών, τελευταία κάναμε για έναν μήνα 30% και για δεύτερο μήνα στα 25% off σε ολόκληρο τον κατάλογό μας στα bandcamp store μας. Έχουμε κάνει και special offers αρκετές φορές με τους συνεργάτες μας όπως το junodownload, beatport και στο i-tunes.

Διάβασα ότι ζεις από την μουσική. Πόσο εύκολο είναι να ζει από την μουσική ένας άνθρωπος που κινείται στην ανεξάρτητη δισκογραφία της σημερινής Ελλάδας;

Τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα, και ειδικά στη μέρες μας. Για να επιβιώσεις πρέπει να είσαι έτοιμος να κάνεις ότι περνάει από το χέρι σου και να αξιοποιείς κάθε τυχών ευκαιρία που σου δίνεται, βάζοντας πολύ προσωπικό χρόνο για να γίνουν όλα. Προσωπικά κάνω διάφορα για επιβίωσή. Μουσική για διαφημιστικά, αλλά σίγουρα και τα δικά μου μαθήματα, dj, studio sessions (mixing , mastering) και βέβαια πολλή καθημερινή εργασία γραφείου και όχι μόνο, για να τρέξω σωστά τα 2 labels.

Ποια είναι η γνώμη σου για τις συλλογές του Café delMar;

Το Café Del Mar έφερε στο προσκήνιο μια φοβερή κουλτούρα της downtempo ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής. Πάντα ήμουν fan της chill-out και της ambient, για αρκετά χρόνια ήμουν σε αυτήν την μουσική διάσταση και μπορώ να πω πως με επηρέασαν πολύ θετικά οι συλλογές τους και μου αρέσουν ακόμα και τώρα οι επιλογές τους.

Από τα clubs του εξωτερικού που έχεις παίξει μουσική ποιες βραδιές σου έχουν μείνει;

Ενδιαφέρουσα ερώτηση. Σίγουρα μου έχει μείνει αξέχαστη η Βραζιλία. Έχω παίξει σε αρκετά club στην Ευρώπη αλλά στα club που έπαιξα μουσική στο Sao Paolo είναι απλά απίστευτα. Με φοβερά ηχοσυστήματα, πανέμορφα διακοσμημένα, όλα είχαν ένα σύστημα φωτισμού με δεκάδες χιλιάδες leds σε όλο το club, που ήταν σαν διαστημόπλοια, και βέβαια ο κόσμος να γίνετε ένα με την μουσική και να χορεύει ασταμάτητα! To μεγάλο σοκ ήταν το open air φεστιβάλ που έπαιξα εκεί και μου προκάλεσε δέος όταν είδα 30.000 κόσμο! 

Αν σου έλεγα να προτείνεις ένα μόνο όνομα από τις κυκλοφορίες της Timewarp και ένα από την Kraak σε κάποιον που δεν έχει ξανακούσει τέτοιο είδος μουσικής και θέλει να κάνει μια αρχή, ποια ονόματα θα του πρότεινες;

Μου βάζεις δύσκολα τώρα, μιας και υπάρχει πολύ αγαπημένη μουσική στα δύο labels… Αλλά σίγουρα δεν θα πω για τα δικά μου. Από την Timewarp Music ο Niles Philips είναι από τους καλύτερους μουσικούς παράγωγους του roster. Και από την Kraak Records προτείνω τον Aydio.

________________

 

Από τα διαφημιστικά σποτ στα οποία έχει χρησιμοποιηθεί μουσική της Timewarp, ποιο είναι αυτό που ξεχωρίζεις και γιατί; 

Το δικό μου Back to the 60’s νομίζω ότι είναι ότι καλύτερο έχω κάνει για διαφημιστικό ως τώρα από καλλιτεχνική άποψη. Η μουσική που έγραψα για την συγκεκριμένη ταινία είχε πολύ ενδιαφέρον σαν brief, soul – funk με πολύ vintage στοιχείο 60’s – 70’s άποψη. Όταν τελείωσα με την διαφήμιση αποφάσισα να ολοκληρώσω το track και το συμπεριέλαβα στο επόμενο άλμπουμ μου.

________________

Από τι εμπνέεσαι για να δημιουργήσεις μουσική;

Δεν έχω περιορισμούς, μπορεί να με εμπνεύσει το οτιδήποτε, από ένα ωραίο τραγούδι, μέχρι ένα ηλιοβασίλεμα, ίσως και μια ιδέα που μπορεί να μου καρφωθεί στο μυαλό. Νομίζω ότι είναι καθαρά ψυχολογικό, όταν νιώθω καλά απλά γράφω, συνήθως έρχονται όλα μόνα τους, το ζω και πάει παραπέρα. Όταν το ζορίζω και βλέπω ότι δεν πάει ομαλά, το αφήνω για κάποια άλλη στιγμή.

Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου από τον Gilles Peterson;

Τι να λέμε τώρα! Έχω πολλές συλλογές του και έχω την τιμή να λέω ότι έχουμε παίξει στο ίδιο festival (Spring Three / Austria / Graz 2003). Όταν τον άκουσα στο BBC για πρώτη φορά έμεινα άφωνος με της μουσικές που έπαιζε, φαντάσου τί έπαθα όταν τον άκουσα να παίζει live dj’set με 12’’ δίσκους! Respect απλά!

Δώσε μου ένα top5 με αγαπημένα σου κομμάτια, ανεξάρτητα από αυτά των εταιρειών σου, που θα άκουγες ξανά και ξανά

 

________________

Stereo Mc’s - Connected

Thievery Corporation – Shaolin Satellite

Groove Armanda – My Friend

Tosca – Annanas

Nightmares On Wax – Les Nuits

Τι να περιμένουμε να ακούσουμε στο Secret Sound Festival από εσένα;

Στο Secret Sound Festival θα παίξω ένα μείγμα dub, funk, blues με δυνατά house beats, break beats με πολλά classic στοιχεία και με πολύ electronica & dance λογική.

Τι σου έχει μάθει για την ζωή η ενασχόληση σου με την μουσική όλα αυτά τα χρόνια;

Πιστεύω πως μου έμαθε πολλά και πως ακόμα έχω να μάθω και άλλα. Η μουσική για μένα είναι τρόπος ζωής, είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του εαυτού μου και πιστεύω πως με βοηθάει να γίνω καλύτερος άνθρωπος.

________________

O Timewarp θα παίξει μουσική στο Secret Sound Festival την Παρασκευή 18 Ιουλίου


To site της Timewarp-music

Η σελίδα της Timewarp στο Facebook

Το site της Kraak Records

Η σελίδα της Kraak Records στο Facebook

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

1 σχόλια