Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη

Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
3

Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
Δείγμα wallster από κτίριο της Ευρώπης


Αντίπαλος των πραγματικών, εντυπωσιακών, murals ή "συνοδοιπόρος" τους στην προσπάθεια ανάδειξης και εξωραϊσμού του αστικού τοπίου;
Ο λόγος για την νέα τάση της 'ψηφιακής street art' που φτάνει πλέον και στην Θεσσαλονίκη μέσω της καινοτόμου εταιρείας Artifesto.


Τι σημαίνει όμως ψηφιακή street art;

Σύμφωνα με τον Στέφανο Γιωτάκη δεν πρόκειται παρά για τις γνωστές πάνω κάτω σε όλους μας γιγάντιες εκτυπώσεις (wallsters) που συχνά καλύπτουν τις γκρίζες και άχαρες τυφλές όψεις κτιρίων και πολυκατοικιών ενός αστικού κέντρου.


Ένα τέτοιο wallster, με κόμικ θεματολογία, πρόκειται να αναρτηθεί για πρώτη φορά στην πόλη, στο κτίριο της Αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής - επί της οδού Μοναστηρίου(αρ. 53-55), και ο διαγωνισμός για την επιλογή του έργου που θα απεικονίζει έχει ήδη αρχίσει.


Μάλιστα, ο καλλιτέχνης -που θα επιλεχθεί με online ψηφοφορία- εκτός του ότι θα δει το σχέδιό του να κοσμεί ολόκληρη την περιοχή, θα κερδίσει και το έπαθλο των 500 ευρώ. Αρχίσατε να το ξανασκέφτεστε;


Η υποβολή των προτάσεων γίνεται από εδώ, και ισχύει μέχρι και τα μεσάνυχτα αυτής της Πέμπτης, 10 του μηνός - με ενδεχόμενη παράταση.

Οι μόνοι περιορισμοί; Η πρόταση σας να ανήκει αποκλειστικά στο είδος του κόμικ, και να έχει άμεση σχέση με το θέμα του διαγωνισμού , ''Νερό - Πολύτιμο Αγαθό".


Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
Δείγμα wallster από κτίριο της Ευρώπης


Ο κύριος Γιωτάκης μας εξηγεί αναλυτικότερα


Καταρχήν, τι ακριβώς είναι το Artifesto;

Το Artifesto είναι μια καινοτόμος εταιρεία που ιδρύθηκε το 2012 και αποσκοπεί στον εξωραϊσμό των πόλεων μέσω καλλιτεχνικών έργων, διαχέοντας κοινωνικά μηνύματα με τη δύναμη που προσφέρει η τέχνη. Συντελεστές του είναι ο Στέφανος Γιωτάκης με σπουδές στις οικονομικές επιστήμες και τη διοίκηση επιχειρήσεων και ο Αριστείδης Πραντσίδης που αποτελεί τον Creative Manager της ομάδας.


Πώς προέκυψε η ιδέα των wallsters;
Η ιδέα γεννήθηκε στη θέα μιας τοιχογραφίας (mural) στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Όραμα μας είναι να κατακλυστούν οι πόλεις μας από όμορφες εικόνες με βασικό συστατικό την ενεργή συμμετοχή του κόσμου. Σκοπός μας είναι να φέρουμε σε επαφή όλους τους φορείς της κοινωνίας που απαιτούνται για να πραγματοποιηθεί ένα τόσο μεγάλο γεγονός (καλλιτέχνες, πολίτες, τοπική αυτοδιοίκηση, ΜΜΕ, χορηγοί κ.α.).
Το μότο μας είναι "the Art of Act" , και φιλοδοξούμε να ενεργοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο, με "άρμα" μας την τέχνη.

Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
Δείγμα wallster από κτίριο της Ευρώπης
Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
Δείγμα wallster από κτίριο της Ευρώπης

Μέσω του Artifesto επιχειρείται για πρώτη φορά σε διεθνές επίπεδο μια ενέργεια εξωραϊσμού τυφλών όψεων με τη συμμετοχή των πολιτών από το πρώτο μέχρι το τελευταίο στάδιο. Τη δυνατότητα αυτή μας προσφέρουν οι ψηφιακές γιγαντοεκτυπώσεις (Wallsters) καθώς πλέον δεν υπάρχει ο περιορισμός από το graffiti. Όλοι οι εικαστικοί καλλιτέχνες μπορούν να ομορφύνουν τους τοίχους των πόλεων καθώς μεταβαίνουμε στην εποχή της ψηφιακής Street Art.


Μιλήστε μας γι' αυτό το πρώτο έργο που θα πραγματοποιηθεί επί της Μοναστηρίου.
Το πρώτο project είναι αυτοχρηματοδοτούμενο και θα πραγματοποιηθεί στο κτίριο της Αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής (Μοναστηρίου 53-55) στην Θεσσαλονίκη, μετά από παραχώρηση του Δήμου Θεσσαλονίκης και μόλις ολοκληρωθούν οι απαραίτητες πολεοδομικές διαδικασίες.

Ο καλλιτεχνικός διαγωνισμός θα έχει τη μορφή κόμικς προκειμένου να αποτελέσει προάγγελο του μουσείου κόμικς που πρόκειται να δημιουργηθεί στη Θεσσαλονίκη. Ο καλλιτέχνης που θα κερδίσει το διαγωνισμό θα λάβει χρηματικό έπαθλο της τάξεως των 500 ευρώ.


Μόλις ολοκληρωθεί η περίοδος συμμετοχής των καλλιτεχνών πραγματοποιείται φιλτράρισμα των υποβεβλημένων έργων, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι το τελικό αποτέλεσμα πράγματι θα ομορφαίνει ολόκληρη την συγκεκριμένη περιοχή. Στη συνέχεια, οι πολίτες θα ψηφίσουν τα έργα που τους αρέσουν περισσότερο, με μια απλή εγγραφή στo site.

Η εκτύπωση και η ανάρτηση του wallster υπολογίζεται να γίνει μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
Το κτίριο της Μοναστηρίου που πρόκειται να αλλάξει όψη
Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
Ψηφιακή αναπαράσταση του κτιρίου επί της Μοναστηρίου, μετά την ανάρτηση του wallster



Γιατί επιλέξατε ως πρώτο θέμα του διαγωνισμού το φλέγον ζήτημα του νερού ως πολύτιμο αγαθό;
Η θεματολογία που επιλέχθηκε ( ''Νερό - Πολύτιμο Αγαθό") αποτελεί επίκαιρο θέμα με την ιδιωτικοποίηση νερού, την πιθανότητα μόλυνσης υδροφόρου ορίζοντα από τα μεταλλεία της Χαλκιδικής, αλλά φυσικά και την αλόγιστη κατανάλωσή του. Είναι γεγονός εξάλλου ότι η τέχνη έχει ένα μοναδικό τρόπο να συγκινεί και να κεντρίζει το κοινό αίσθημα.


Θα ακολουθήσουν κι άλλες τέτοιες αναρτήσεις wallsters μέσα στην πόλη;
Οραματιζόμαστε να αποκτήσει η δράση μας τη μέγιστη δυνατή παρεμβατικότητα. Πρόθεση μας είναι συνεχίσουμε αυτό που ξεκινάμε τώρα και μάλιστα να το εντατικοποιήσουμε. Δεν είναι μια δράση που θα γίνει μία φορά και δε θα έχει συνέχεια. Μας έχουν ήδη παραχωρηθεί τοίχοι από ιδιώτες και είμαστε σε επαφή και με άλλους φορείς για ανάλογους διαγωνισμούς στο άμεσο μέλλον.

Μακροπρόθεσμα θα θέλαμε να μην μείνουμε μόνο στον εξωραϊσμό κτιρίων μέσω Wallsters, αλλά να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα επικοινωνίας με τον κόσμο, μέσω της οποίας θα μας προτείνονται αλλαγές για να ομορφύνουν οι πόλεις μας και μέσω αυτής της ανταλλαγής απόψεων να καταλήγουμε σε δράσεις που πραγματικά θα αναβαθμίζουν το αστικό περιβάλλον.

Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
Ψηφιακή αναπαράσταση του κτιρίου επί της Μοναστηρίου, μετά την ανάρτηση του wallster

Περισσότερες πληροφορίες Artifesto.gr

 

Design
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ

σχόλια

1 σχόλια
Αμφιλεγόμενη, κατά την άποψή μου, αισθητική παρέμβαση, που αν (οριακά) γίνει σε όλα τα κτίρια της πόλης, θα νομίζουμε οτι ζούμε μέσα σε κάποιο ατελείωτο κόμιξ.