Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter

Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο

0

Μη σας μπερδεύει ο τίτλος. Η έκθεση «Γεωμετρίες» δεν έχει να κάνει με την ευκλείδεια γεωμετρία και τα μαθηματικά αλλά με το πώς αναμετριόμαστε με τη γη.

Στην ουσία πρόκειται για έναν πρωτότυπο περίπατο σύγχρονης τέχνης μέσα από τον οποίο θα επανασυστηθεί στους Αθηναίους το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, ένα από τα πρώτα ελληνικά πανεπιστήμια, ως ένα επίκαιρο και συναρπαστικό τοπόσημο.

Οι περισσότεροι από εμάς απλώς γνωρίζουμε την ύπαρξη του Γεωπονικού. Ξέρουμε ότι είναι κάπου στην Ιερά Οδό και αυτό είναι όλο. Όμως δεν γνωρίζουμε πολλά για την ιστορία του, την τεράστια έκταση που καλύπτει, το μουσείο που διαθέτει, την επιστημονική κατάρτιση που παρέχει στους φοιτητές του, τα πεδία έρευνας που απασχολούν τους ερευνητές του και πάνω απ' όλα τη δυνατότητα που δίνει στον επισκέπτη να έρθει σε επαφή με τη φύση στην καρδιά της πόλης.

Συχνά λέμε ότι πρέπει να βγούμε από την Αθήνα για να έρθουμε σε επαφή με τη γη, ενώ τελικά βρισκόταν πάντα εδώ, δίπλα μας.

Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο βρίσκεται στον Ελαιώνα, αρχαία ονομασία που οφείλεται στα ατελείωτα ελαιόδεντρα που ποτίζονταν από τον Κηφισό. Το πανεπιστήμιο σήμερα είναι το μόνο πράσινο στοιχείο σε μια ευρύτερη ζώνη, μεγάλο μέρος της οποίας είναι υποανάπτυκτο και μολυσμένο.

Μέσα στους τρεις μήνες που θα διαρκέσει η έκθεση το πρόγραμμα που θα διαμορφωθεί θα ενεργοποιήσει πολλά και διαφορετικά σημεία του πανεπιστημίου και θα απλωθεί σε επτά ενότητες (αλάτι, φωτιά, κήποι, σπόροι, νερό, γη και αέρας), στο πλαίσιο των οποίων θα πραγματοποιηθούν πολλές δράσεις.

«Ένας περίπατος στους κήπους του προσφέρει ένα νέο και ζωτικό όραμα για το πώς ήταν η Αθήνα και πώς θα μπορούσε να γίνει. Πολυεπίπεδες ιστορίες συνθέτουν μια ξεχωριστή στρωματογραφία ενός τοπίου πάνω στην Ιερά Οδό, καθ' οδόν για την Ελευσίνα, με την ελιά του Πλάτωνα τοποθετημένη στο κεντρικό κτίριο, με τα οθωμανικά υπολείμματα και την κρήνη του βοεβόδα Χασεκή, με τις γενιές των φοιτητών να θέτουν ερωτήματα και έναν πανύψηλο φοίνικα να υπερέχει όλων. Άραγε πόσα ακόμα να έχει δει αυτό το μέρος;» αναρωτιούνται οι Όλγα Χατζηδάκη και Μαρία-Θάλεια Καρρά της ομάδας locus athens.

Το Ίδρυμα Ωνάση έχει δείξει πως ενδιαφέρεται πάντα για την πόλη. Η Στέγη επέλεξε την locus Athens για την επιμέλεια των Γεωμετριών κι έτσι στήθηκε μια μεγάλη εικαστική έκθεση με νέες παραγωγές, πρόσφατα, παλιότερα και ιστορικά έργα αλλά και ένα πολύ ενδιαφέρον δημόσιο πρόγραμμα επτά θεματικών Κυριακών που θα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, έναν μεγάλο περίπατο αφιερωμένο στο νερό, αγώνα κωπηλασίας μέσα στον Κηφισό και υπαίθριο φεστιβάλ ταινιών με θέμα το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή μέσα στους ελαιώνες του πανεπιστημίου.

Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Carolina Caycedo, Water Portrait Series, Maligna, 2016. Water Portrait Series, 2015-16Εκτυπώσεις σε καμβά με την τεχνική εξάχνωση χρώματος. Μεταβλητές διαστάσεις.Με την ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και του Instituto de Visión (Bogotá)

Με αφορμή την έκθεση θα ανοίξει για πρώτη φορά και ο πρώτος όροφος του Γεωργικού Μουσείου που υπάρχει μέσα στο πανεπιστήμιο.

Αν και ο ισόγειος χώρος του μουσείου λειτουργεί κανονικά, έχοντας να επιδείξει εκθέματα όπως παραδοσιακά γεωργικά εργαλεία και μηχανήματα αλλά και πλούσιο αρχειακό υλικό, ο πρώτος όροφος παρέμενε κλειστός επί χρόνια. «Πρόκειται για 700 τ.μ. μέσα στα οποία θα στηθεί το μεγαλύτερο μέρος των εκθεμάτων των "Γεωμετριών"» ενημερώνει η κ. Χατζηδάκη.

«Οι Γεωμετρίες, πέρα από μια έκθεση, είναι ένα πλαίσιο σήμανσης ερωτημάτων για το πού οδεύουμε. Σας καλούμε να περπατήσετε, να ακούσετε, να αντικρίσετε και να γίνετε μέτοχοι, αντλώντας απόλαυση αλλά και διαμορφώνοντας οικολογική συνείδηση.

Μέσα στους τρεις μήνες που θα διαρκέσει η έκθεση το πρόγραμμα που θα διαμορφωθεί θα ενεργοποιήσει πολλά και διαφορετικά σημεία του πανεπιστημίου και θα απλωθεί σε επτά ενότητες (αλάτι, φωτιά, κήποι, σπόροι, νερό, γη και αέρας), στο πλαίσιο των οποίων θα πραγματοποιηθούν πολλές δράσεις: φαγητό, εργαστήρια, ομιλίες, ηχογραφήσεις, περφόρμανς, περιπλανήσεις, αναγνώσεις κ.ά.

Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Πέτρος Μώρης, Alone (Tranquil Landscape), 2018. Μάρμαρο, σκυρόδεμα, ατσάλι, ακρυλικό χρώμα σπρέι, 230 x 150 x 4 εκ. Με την ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη

«Μέσα από τις δημόσιες δράσεις το κοινό θα γνωρίσει και θα απολαύσει διαφορετικές και άγνωστες όψεις του πανεπιστημίου ‒τον αμπελώνα, το δενδροκομείο, το ανθοκομείο‒ και θα μετάσχει βιωματικά στην ιστορία του τόπου από τα οθωμανικά χρόνια ως σήμερα.

»Θα αναμετρηθεί με νέες τεχνικές καλλιέργειας, με τη φιλοσοφία της φυσικής δόμησης, με την ιστορία των πετρωμάτων, με τρόπους παρασκευής της τροφής, με την εξελικτική ιστορία της ανθρωπότητας και το πέρασμα στη γεωργία, με το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής και πλήθος άλλων καίριων ζητημάτων γύρω από το περιβάλλον» λένε η κ. Χατζηδάκη και η κ. Καρρά.

Ένα από τα πολύ ωραία στοιχεία της έκθεσης θα είναι και η δυνατότητα ενός audio walk. To αρχιτεκτονικό γραφείο MoY Studio που σχεδίασε τον περίπατο προσπάθησε να συνδέσει την ιστορία του πανεπιστημίου και το ορατό με το μη ορατό.

Όποιος επιλέξει, λοιπόν, να ακούσει και να βιώσει το audio walk θα ακολουθήσει τις οδηγίες του εκφωνητή και κατ' αυτό τον τρόπο θα συνδεθεί καλύτερα με το μέρος.

Διοργάνωση/Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Επιμέλεια: locus athens

Σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός και σήμανση: AREA, Architecture Research Athens

Οργάνωση: Κωνσταντίνα Σουλιώτη

Καλλιτέχνες της έκθεσης

Πάκυ Βλασσοπούλου, Άγγελος N. Γουλανδρής, Cevdet Erek, Γιάννης Θεoδωρόπουλος, Αθηνά Ιωάννου, Vlassis Caniaris, Βαλεντίνα Κάργα, Kassandras, Carolina Caycedo, Céline Condorelli, Μίλτος Μανέτας, Νίκος Μάρκου, MoY Studio, Beatriz Santiago Muñoz, Yto Barrada, Michel Berthet, Νατάσα Μπιζά, Anna Boghiguian, Πέτρος Μώρης, Ντόρα Οικονόμου, Uriel Orlow, Χριστόδουλος Παναγιώτου, Μαρία Παπαδημητρίου, Βούλα Παπαϊωάννου, Ρένα Παπασπύρου, Ναυσικά Πάστρα, Didem Pekün, Marjetica Potrč, Standart Thinking, Hiroshi Sugimoto, Serkan Taycan, Mario García Torres, Θανάσης Τότσικας, Αλέκος Φασιανός, Inas Halabi, Peter Halley, Federico Herrero, Χρήστος Χρυσόπουλος

Δημόσιο Πρόγραμμα

Omar Amiralay, Ana Vaz, Επάρκεια, Metin Erksan, Dimitri Zenghelis, Φαίη Ζήκα, Ροίκος Θανόπουλος, Τάκης Κανελλόπουλος, Kassandras, David Leonard, Jumana Manna, Angela Melitopoulos, Γιάννης Μπαζιώτης, Πηνελόπη Μπεμπέλη, Will Benedict, Tristan Bera, Betty's Bakery, Νατάσα Μπιζά, Ursula Biemann, Wang Bing, Peter Nadin, Ίρις Νικολάου, Vittorio De Seta, Lav Diaz, Ντόρα Οικονόμου, Natsuko Uchino, Ανδριάνα Παπανικολάου, Verena Paravel, Artavazd Pelechian, Το Πελίτι, Filipa Ramos, Σταγόνες, Standart Thinking, Σχολείο Εδάφους, Lucien Castaign Taylor, Aimee Toledano, Troō Food Liberation, Γιώργος Τσεμπερόπουλος, Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου, Chouska, Jorge Furtado

Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Uriel Orlow - Untitled (Muthi Portrait), 2016-17. PVC prints from the series Muthi Portraits. Courtesy the artist, LaVeronica and Mor Charpentier
Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Uriel Orlow - Untitled (Muthi Portrait), 2016-17. Untitled, 2016-2017. PVC prints from the series Muthi Portraits, 200 x 200 cm. Courtesy the artist, LaVeronica and Mor Charpentier
Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Uriel Orlow - Untitled (Muthi Portrait), 2016-17. Untitled, 2016-2017. PVC prints from the series Muthi Portraits, 200 x 200 cm. Courtesy the artist, LaVeronica and Mor Charpentier
Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Yto Barrada,La Serviette Rose (The Pink Towel), 2009.
Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Θανάσης Τότσικας, Πράσινη Ενέργεια και Πράσσειν Άλογα. Ένα Μέτρο, 3 Μαίου 2014 - 31 Αυγούστου 2014. Με την ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη
Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Nατάσα Μπιζά, For all Party Occasions: Object Lessons, 2018. Με την ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας
|article_no_max_width| |article_no_max_width|
|article_no_max_width| |article_no_max_width|

Info:

Η έκθεση, σε διοργάνωση και παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, παρουσιάζεται στο Γεωργικό Μουσείο, στο κεντρικό κτίριο και στους κήπους του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών από τις 27/3 έως τις 15/6.

 

Εικαστικά
0

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

12 διαμάντια από την έκθεση «Από τον Μονέ στον Πικάσο» και η ιστορία τους

Εικαστικά / 12 διαμάντια στην έκθεση «Από τον Μονέ στον Γουόρχολ» και η ιστορία τους

Από τα 84 έργα που φιλοξενεί η έκθεση, επιλέξαμε αυτά στα οποία αξίζει να σταθούμε, καθώς περιηγούμαστε στην ιστορία, στον πλούτο και στην περιπλοκότητα των κινημάτων της τέχνης τα τελευταία 130 χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εκθέσεις Δεκέμβριος 2025

Εικαστικά / Ο Δεκέμβρης έχει εκθέσεις που δεν χάνονται

Η έκθεση «Από τον Monet στον Warhol», που άνοιξε πριν από λίγες μέρες, δικαίως μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας, όπως και το αφιέρωμα στο έργο της Λίλα ντε Νόμπιλι. Η λίστα μας όμως δεν εξαντλείται σε αυτές τις δύο!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ