Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter

Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο

0

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς τη λέξη «νταλκάς»; Γιατί μια ομάδα σύγχρονου χορού αποφασίζει να στήσει μια χοροθεατρική παράσταση με αυτό τον τίτλο μέσα σε ένα μέρος όπως το «Χαλκιάς Palace» στο Μεταξουργείο, ένα μαγαζί που φιλοξενεί χοροεσπερίδες διάφορων συλλόγων ή γλέντια για τους «πρόγαμους» και φαινομενικά δεν έχει καμία σχέση με τις «υψηλές» τέχνες;

Πριν από μερικούς μήνες είχα παρακολουθήσει μια πρώιμη βερσιόν του «Dalga», της νέας παράστασης της Stereo Nero Dance Co. που πρωτοπαρουσιάστηκε εν είδει work in progress στο πρόσφατο Arc for Dance Festival. Αυτό που είχα δει μου έφερε αμέσως στο μυαλό το καλτ «Αυτή η Νύχτα Μένει» του Παναγιωτόπουλου.

Στους μήνες που μεσολάβησαν, η ομάδα κατάφερε να λάβει επιχορήγηση από το υπουργείο Πολιτισμού και να μεγαλώσει την ιδέα της, που αποτελεί μια απόπειρα σωματικής έρευνας πάνω στο λαϊκό ιδίωμα, προσθέτοντας και τέταρτο ερμηνευτή στους τρεις αρχικούς. Τώρα έφτασε η στιγμή να την παρουσιάσει στο κοινό, έχοντας επιλέξει έναν τόσο ιδιαίτερο και παλλόμενο χώρο για να τη στεγάσει.

Την ίδια στιγμή μπορεί να υπάρχει κάποιος που βιώνει τον νταλκά του δωρικά και κάποιος που νιώθει κιτσερέλα. Τίποτα δεν είναι λάθος γιατί σε αυτά τα πράγματα δεν υπάρχει λάθος.

«Για μένα νταλκάς είναι όλα αυτά που ποθήσαμε, αυτά που χάσαμε, που μπορεί να μην έχουμε ποτέ» περιγράφει η χορογράφος Εύη Σούλη, η μία εκ των δύο ιδρυτριών της ομάδας. «Είναι η ιστορική μνήμη, οι χαμένες πατρίδες, οι χαμένοι έρωτες, είναι μια ταυτότητα που ακροβατεί στην ανατολή και τη δύση. Το υψηλό μέσα στο χαμερπές, όλη αυτή η λαϊκότητα που κρύβει μια αγιοσύνη. Είναι οι ρίζες μου».

Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
«Για μένα νταλκάς είναι η ιστορική μνήμη, οι χαμένες πατρίδες, οι χαμένοι έρωτες, είναι μια ταυτότητα που ακροβατεί στην ανατολή και τη δύση». Φωτο: Stephie Grape


«Ο νταλκάς για τον καθένα μας είναι μια διαρκής κατάσταση στην οποία αγιοποιούμαστε και πέφτουμε στο κατώτατο ψυχολογικό όριο την ίδια στιγμή. Δυο τελείως αντιφατικές καταστάσεις που παντρεύονται σε μία και σχετίζονται με το συναίσθημα, όμως και με τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε στην κοινωνία σήμερα.

»Η αναφορά του συναισθηματικού κόσμου αφορά τον έρωτα, τον θάνατο, όλες τις απώλειες που μπορεί να βιώσει το άτομο, που φέρονται πολύ προσωπικά και χορεύονται ενδεχομένως εκ βαθέων, με εξομολογητικό χαρακτήρα.

»Από την άλλη νταλκάς μπορεί να είναι και μια καθημερινότητα που όσο πάει γίνεται και πιο δύσκολη στη χώρα μας, με τις πολιτικοκοινωνικές συνθήκες που την καθορίζουν» συμπληρώνει η έτερη ιδρύτρια της ομάδας, η ερμηνεύτρια Κατερίνα Φώτη.

Τα δύο νεαρά κορίτσια συνεργάζονται τα τελευταία χρόνια χωρίς ωστόσο οι ρόλοι χορογράφου-ερμηνεύτριας να είναι απόλυτοι στην ομάδα, αφού, όπως μου λένε, συζητούν τα πάντα, βρίσκονται σε διαρκή διάλογο καθώς «η Εύη στήνει εικόνες και κόσμους και η Κατερίνα κωδικοποιεί αυτούς τους κόσμους σε κίνηση».

«Είμαστε και οι δύο από την επαρχία, οπότε όλο αυτό το πράγμα το κουβαλάμε» καταλήγει η Εύη. «Είμαστε ο επαρχιώτης στην Ομόνοια, πρώτη του Μάη. Είμαστε ο τσάμικος, ο Χατζιδάκις, ο Σαββόπουλος, αλλά και οι Joy Division, είμαστε κάθε υπόγειο της Ελλάδας, της Αθήνας, της Ευρώπης, του κόσμου όλου».

Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
«Το υψηλό και το λαϊκό είναι δίπολα, που από την πολλή αντίθεση τα άκρα τους τείνουν να συγκεράζονται. Ο πολύ δωρικός χορός μπορεί να είναι τόσο ειλικρινής όσο και ο απόλυτα εξωστρεφής που αγγίζει τον πιθανό εξευτελισμό». Φωτο: Stephie Grape

Το έργο επιχειρεί, εκτός των άλλων, να προσεγγίσει τα όρια εννοιών όπως το «λαϊκό» και το «λαϊκιστικό», το «δωρικό» και το «κιτς», μέσα από τη συσχέτιση της διασκέδασης από τη δεκαετία του '50 μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του '90 με τις κυρίαρχες κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούσαν σε κάθε περίοδο.

Εν τέλει, όμως, πώς οριοθετείται το κιτς; Η Εύη προβληματίζεται:

«Ζούμε σε μια πόλη που δεν είναι βιτρίνα, δεν ζούμε στο Παρίσι. Είναι καθαρά βαλκανική η Αθήνα. Περπατάω, βλέπω, φωτογραφίζω τι γίνεται, τι να ονομάσω φτηνό και καλτ και κιτς, σε μια πόλη που αυτή είναι η πραγματικότητά της;

»Εμείς είμαστε τόσο ανοιχτοί σε ακούσματα. Το Σάββατο το βράδυ μπορεί να ακούμε new wave σε κάποιο υπόγειο και Κυριακή πρωί να έχουμε πρόβα και να ακούμε Ρίτα Σακελλαρίου, ενώ την Παρασκευή να έχουμε πάει στον Νιάρχο ή στο Μέγαρο για όπερα».

Η Κατερίνα το πάει παραπέρα: «Το υψηλό και το λαϊκό είναι δίπολα, που από την πολλή αντίθεση τα άκρα τους τείνουν να συγκεράζονται. Ο πολύ δωρικός χορός μπορεί να είναι τόσο ειλικρινής όσο και ο απόλυτα εξωστρεφής που αγγίζει τον πιθανό εξευτελισμό.

»Η ουσία είναι μία. Η αντιπαραβολή που κάνουμε στην πορεία του έργου έχει να κάνει με τον τρόπο που όλα αυτά τα στοιχεία τοποθετούνται σε ένα κέντρο διασκέδασης, το βράδυ. Την ίδια στιγμή μπορεί να υπάρχει κάποιος που βιώνει τον νταλκά του δωρικά και κάποιος που νιώθει κιτσερέλα. Τίποτα δεν είναι λάθος γιατί σε αυτά τα πράγματα δεν υπάρχει λάθος».

Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
«Η καρδιά της παράστασης πρέπει να χτυπήσει σε ένα τέτοιο μέρος που δεν έχει κανένα επίπλαστο χαρακτηριστικό, τίποτα εξωγενώς τοποθετημένο, είναι αυτό που είναι εδώ και χρόνια». Φωτο: Stephie Grape

Δύο πράγματα που ενδιαφέρουν πρωταρχικά τη συγκεκριμένη ομάδα είναι η εξωστρέφεια του σύγχρονου χορού και η συνδιαλλαγή των καλλιτεχνών με την πόλη, την Αθήνα.

«Είναι προμετωπίδα της ομάδας να βγει ο σύγχρονος χορός από την παρουσίασή του σε ένα θέατρο, ένα φεστιβάλ, ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που μας ένωσαν για να δουλεύουμε μαζί από το 2014» θα πει η Κατερίνα και η Εύη προχωρά στη σύνδεση του δεύτερου στόχου:

«Στην προκειμένη είμαστε σε ανοιχτό διάλογο με τον χώρο που έχει δική του ιστορία και ταυτότητα. Κάνοντας τα διάφορα ρεπεράζ στην πόλη, για να κλέψω και λίγο τον κινηματογραφικό καημό που έχω, αφού μάλλον κάνω χορό επειδή δεν μπορώ να κάνω ταινίες, βρέθηκα στο Χαλκιάς Palace, το θρυλικό μαγαζί του Πετρολούκα Χαλκιά. Εκεί λοιπόν πλέον κάνουν γλέντια Βουλγάρες, Πομάκοι, Αλβανοί...».


«... όλοι αυτοί οι άνθρωποι που κάποιοι τους θεωρούν "κοινωνικό περιθώριο"», συνεχίζει η Κατερίνα. «Πόσο αδόκιμος όρος αυτή η ετικέτα! Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο, πόσο μάλλον στο "αχ που γίνεται όπα".

»Αυτές οι ομάδες τοποθετούν τη ρίζα τους στο κέντρο μιας Αθήνας όπου βρέθηκαν για κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους χρόνια πριν και κάπου πρέπει να επικοινωνήσουν μεταξύ τους αυτό που χτυπάει στη φλέβα τους, που είναι το ίδιο με αυτό που χτυπάει και σε εμάς, σε σχέση με τις επαρχίες μας, τις καταβολές μας και τον τρόπο που μεγαλώσαμε.

»Κάπου εκεί είπαμε ότι η καρδιά της παράστασης πρέπει να χτυπήσει σε ένα τέτοιο μέρος που δεν έχει κανένα επίπλαστο χαρακτηριστικό, τίποτα εξωγενώς τοποθετημένο, είναι αυτό που είναι εδώ και χρόνια. Ξεκίνησε από τον Πετρολούκα Χαλκιά ως χώρος που μαζεύονταν οι Ηπειρώτες για τα γλέντια τους, τα κλαρίνα τους και τα παραδοσιακά τους».

Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Το Χαλκιάς Palace τρέχει πλέον ο γιος του Πετρολούκα, ο κύριος Γιάννης Χαλκιάς. Τα κορίτσια δεν νομίζουν ότι ο ιδιοκτήτης έχει αντιληφθεί πλήρως τι ακριβώς είναι αυτό που θα παρουσιάσουν. Φωτο: Stephie Grape

Με τις πρόβες στο μαγαζί, η ομάδα βλέπει πώς το έργο αρχίζει και λειτουργεί σε αυτό τον χώρο. «Άνθρωποι που δουλεύουν εκεί, που κάνουν πόρτα ή είναι στη λάντζα, ακούγοντας το κείμενο της εισαγωγής, ενώ ήταν απασχολημένοι, ξαφνικά γυρνούσαν και σχολίαζαν».

Το Χαλκιάς Palace τρέχει πλέον ο γιος του Πετρολούκα, ο κύριος Γιάννης Χαλκιάς. Τα κορίτσια νομίζουν ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει αντιληφθεί πλήρως τι ακριβώς είναι αυτό που θα παρουσιάσουν.

«Αρχικά όταν άκουσε για ομάδα χορού νόμιζε ότι είμαστε κάποιος χορευτικός όμιλος τύπου Σύλλογος Περιβολιωτών Μαγνησίας, που είναι ο σύλλογος των γονιών μου!» θυμάται η Κατερίνα.

«Αυτό είναι ακόμα πιο ωραίο για εμάς, γιατί κι ο ίδιος αναρωτιέται τι θα γίνει, ποιος κόσμος θα έρθει. Μας ρώταγε μήπως πρέπει να κάνει ανακαίνιση στο μαγαζί ή να βάλει φαγητό!».

Δεν θα έχει φαγητό στην παράσταση, αλλά στην είσοδο θα περιλαμβάνεται ποτό και θα υπάρχει open bar για μετά τη λήξη της παράστασης, οπότε και θα παίξουν μουσική ταιριαστή, νταλκαδιάρικη.

Ως τότε, προσέξτε σε διάφορα σημεία της πόλης τα στικεράκια με το καλαίσθητο λογότυπο της παράστασης – ένα παιχνίδι που ξεκίνησε σαν inside joke μεταξύ φίλων για την προώθησή της και εξαπλώθηκε, με στόχο «να βρεθούν τα μυστικά σημεία της πόλης όπου μπορεί να χωρέσει ένας νταλκάς».

Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Φωτο: Stephie Grape
Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Φωτο: Stephie Grape
Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Φωτο: Stephie Grape
Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Φωτο: Stephie Grape
Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Η ερμηνεύτρια Κατερίνα Φώτη. Φωτο: Stephie Grape
Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Φωτο: Stephie Grape
Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Φωτο: Stephie Grape

Info:

Dalga

Χορογραφία / Σύλληψη: Εύη Σούλη

Βοηθός χορογράφου: Κατερίνα Φώτη

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Jan Van de Engel

Ερμηνεία / Συνδημιουργία υλικού: Κατερίνα Φώτη, Ηλίας Χατζηγεωργίου, Μαργαρίτα Τρίκκα, Δημόκριτος Σηφάκης

Σκηνογραφία: Μαριλένα Γεωργαντζή

Ενδυματολόγος : Αγγελική Κοτρώνη - Maiden Brand

Δραματουργός: Γιώλικα Πουλοπούλου

Φωτισμοί: Μαριέττα Παυλάκη, Αλέξανδρος Θεοφυλάκτου

Χαλκιάς Παλλάς (Ψαρών 4, Πλ. Καραϊσκάκη, Μεταξουργείο)

4-5 & 18 Μαρτίου 2018

Τηλέφωνο κρατήσεων: 6947739492 (ώρες 11.00-16.00 καθημερινά)

Θέατρο
0

Αλέξανδρος Διακοσάββας

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας γεννήθηκε το 1987 και μεγάλωσε στη Ρόδο. Σύντομη θητεία στους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς της Πολυτεχνικής Σχολής Πάτρας και συνέχιση σπουδών στη Βιολογία του ίδιου Πανεπιστημίου τον οδήγησαν τελικά στο να θέλει να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

O Πετρολούκας Χαλκιάς κάποτε είδε άλογο να σηκώνεται όρθιο, ακούγοντας το κλαρίνο του

Οι Αθηναίοι / O Πετρολούκας Χαλκιάς κάποτε είδε άλογο να σηκώνεται όρθιο, ακούγοντας το κλαρίνο του

Κλαριντζής. Γεννήθηκε στο Δελβινάκι Ιωαννίνων. Δεν έχει τελειώσει το σχολείο, αλλά ξέρει ότι το κλαρίνο είναι ο απόγονος του αρχαίου αυλού, που έχει μέσα του όλα τα συναισθήματα του ανθρώπου. Πέθανε σήμερα 15 Ιουνίου 2025.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ M. HULOT ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΨΑΣΚΗ
Είδαμε την τολμηρή χοροθεατρική παράσταση που φέρνει τους Svalbard Company στην Αθήνα

Θέατρο / Είδαμε την τολμηρή χοροθεατρική παράσταση που φέρνει τους Svalbard Company στην Αθήνα

«Σώμα σε 64 κινήσεις»: Η χορογράφος Μαρία Λάππα προσκαλεί μία από τις σημαντικότερες ομάδες σωματικού θεάτρου της Ευρώπης για μια εμπειρία που είναι δύσκολο να κατηγοριοποιηθεί
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ